Tiedossa päivä Tukholmassa risteily, mutta pitääskö mennä Helsinkiin päivää ennen?

Me olimme juuri viime viikolla tuollaisella risteilyllä ja täytyy kyllä sanoa, että en enää mitään Lintsin reissua olisi jaksanut. Mutta meillä on tietty lapsetkin vähän nuorempia, 8 vuotiaan kanssa olisi ehkä onnistunutkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä on;23717974:
No nauti nyt sun kohokohta päivä Tukholmassa :D :D

Tukholma on kyllä ihan oikeasti hieno kaupunki, jossa itse tykkään käydä monta kertaa vuodessa.

Mulle risteilyt tuovat vaihtelua arkeen ja Tukholmassa on oikeasti paljon nähtävää ja tekemistä. Ja lapselle joka ei ole käynyt laivalla, itse risteily on jo iso elämys.

Itse asiassa varasin juuri meidän kesälomareissun, me mennään laivalla Tukholmaan, ajetaan länsirannikolle, josta vuokrasin mökin ja palataan sitten laivalla Suomeen. Ja nautitaan ihan varmasti!

Ja ollaan me joskus kesälomareissuna tehty Tukholman risteilykin, kun ollaan oltu vähissä varoissa.

Niin riippuu tietenkin missä päin Espoota tai Keravaa ne tädit asuvat. Keravalta junalla hesaan kestää 21 minuuttia (r-juna), eli jos on ihan Espoon ja Hesan rajamailla niin onhan se sit nopeempi tietenki. Kirjoitin muistaakseni "Espoon perukoilta". muistan kun työkaverini asui siellä ja varsinkin ilta-aikaan kulkeminen oli tosi hankalaa.

Niin tosiaan riippuu siitä, asuuko aseman vieressä vai missä asuu, Leppävaarasta Pasilassa ollaan jo 10:ssä minuutissa, välillä vain yksi pysähdys. Ihan sama, jos Keravalla ei asu aseman vieressä voi aikaa vierähtää melkoisen paljon. Jos ap:n täti kulkee paljon julkisilla, tuskin asuu Espoon perukoilla, niistä kun julkinen liikenne on heikompaa.

Itse Espoolaisena majoittuisin ehdottomasti tänne!

Tulipa mieleeni vielä sellainen pointti, että Espoosta Pasilaan matkustaa seutulipulla (aikuisen lippu 4 euroa suunta) ja samalla lipulla voi sitten jatkaa asemalta bussilla tai ratikalla Linnanmäelle päin, niin ei tule niin paljon kävelyä. Voi olla hyvä juttu, jos edessä on vielä kävelyä siellä Tukholmassakin.

Yhteistyössä