Tiedossa päivä Tukholmassa risteily, mutta pitääskö mennä Helsinkiin päivää ennen?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Olen varannut mulle ja likalle päivä Tukholmassa risteilyn elokuun alkuun. Laivalla menee siis kaksi yötä ja päivä Tukholmassa.

Rupesin vain miettimään sitä, että jos mentääs jo päivää aiemmin Helsinkiin tai lähiseudulle. Ehtis käydä vaikka Linnanmäellä. Majootusta voisin kysyä kahdelta tädiltäni, toinen asuu Espoossa ja toinen Keravalla. Säästääs siinä hotellin hinnan.

Kattelin Linnanmäen+Sea lifen hintoja niin ei olisi kovin pahat kahdelta päivältä. Kun ehtiis siis käydä siellä kahtena päivänä.

Olisko liian rankka reissu? Laivalla toki saa nukkua, mutta Tukholmassa tulee kävelyä päivän mittaan. Ja kyllähän se vie voimia olla monta tuntia Linnanmäellä. Saati sitten kun menee aikaa matkoohin, että pääsee pääkaupunkiseudulle ja pois sieltä.

Ei sitte tarvitte joidenkin ruveta aukomaan päätänsä rahasta koska tuohon reissuun mennessä olen ollut töissä ja saanut palkkaa, että voin reissun maksaa.

Olen varannut mulle ja likalle päivä Tukholmassa risteilyn elokuun alkuun. Laivalla menee siis kaksi yötä ja päivä Tukholmassa.

Rupesin vain miettimään sitä, että jos mentääs jo päivää aiemmin Helsinkiin tai lähiseudulle. Ehtis käydä vaikka Linnanmäellä. Majootusta voisin kysyä kahdelta tädiltäni, toinen asuu Espoossa ja toinen Keravalla. Säästääs siinä hotellin hinnan.

Kattelin Linnanmäen+Sea lifen hintoja niin ei olisi kovin pahat kahdelta päivältä. Kun ehtiis siis käydä siellä kahtena päivänä.

Olisko liian rankka reissu? Laivalla toki saa nukkua, mutta Tukholmassa tulee kävelyä päivän mittaan. Ja kyllähän se vie voimia olla monta tuntia Linnanmäellä. Saati sitten kun menee aikaa matkoohin, että pääsee pääkaupunkiseudulle ja pois sieltä.

Ei sitte tarvitte joidenkin ruveta aukomaan päätänsä rahasta koska tuohon reissuun mennessä olen ollut töissä ja saanut palkkaa, että voin reissun maksaa.

mil rahal? just äske kerroit ette oo rahaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä on;23717919:
Ei sulla voi olla varaa, et voi mennä Helsinkiin päivää ennen, et sitten millän että rahat piisaa laivalle.

Ok, on se hyvä kun sä tiedät mun asioosta jotakin mitä mä en tiedä itte. :whistle: :laugh:

Kyllä minä jos sieltä kaukaa tulisin viettäisin aikaa myös Helsingissä, toinen juttu on sitten se, mitä Helsingissä tekisin. En varmaan viettäisi kahta päivää Linnanmäellä/SeaLifessa. Yksi päivä riittäisi hyvin molempiin, ja toiselle päivälle sitten jotain muuta puuhaa, esim. Flamingo kylpylä tai vaikka Korkeasaari tai tiedekeskus Heureka - tekemistä täältä löytyy vaikka kuinka paljon.

No minusta olisi tosi noloa olla aina säästösyistä norkumassa majapaikkaa milloin sukulaisilta, milloin palstalaisilta. Varaa on risteilyyn tai konserttiin, mutta sitten pummataan yösijaa. No, ehkä se joillain on ihan normaali käytäntö. Meillä on tapana siitä sukulaismajoituksestakin maksaa korvaus, vaikka ruokatarpeet ostamalla.

Voihan se olla aika rankka reisu. Minkä ikäinen tyttö?
Suosittelen Keravaa tukikohdaksi, Espoon perukoilta voi olla aika hidas matka Linnanmäelle.
Eihän Keravakaan tietenkä Hesaa oo, mut sieltä pääsee kätevästi junalla. Kannattaa selvittää vielä kuinka kaukana noi julkiset on, matkaan hupenee nopeesti aikaa, rahaa ja voimia.
Mukavaa reisua!

Mulle vois olla vähän turhan rankka reissu mutta oonkin aika herkkis. Mulle riittää yleensä noi laivareissut varsinkin kun tuo tukholman reissuhan kestää 2 yötä.

Kyllä kannattaisi vähän nähdä Helsinkiäkin samalla kun aika kaukaa tulette. Laivallahan saa nukkua oikein hyvät yöunet kun laiva ei ole kovin aikaisin perillä aamulla, ei Tukholmassa tai takaisin Helsingissä.

[QUOTE="vieras";23717969]No minusta olisi tosi noloa olla aina säästösyistä norkumassa majapaikkaa milloin sukulaisilta, milloin palstalaisilta. Varaa on risteilyyn tai konserttiin, mutta sitten pummataan yösijaa. No, ehkä se joillain on ihan normaali käytäntö. Meillä on tapana siitä sukulaismajoituksestakin maksaa korvaus, vaikka ruokatarpeet ostamalla.[/QUOTE]

Joillakin on tapana se, että ei tarvitte maksaa majootuksesta mitään ei edes ruokatarpeita ostamalla.

[QUOTE="vieras";23717982]Älä nyt kahta päivää samassa paikassa tuhlaa, mene mieluummin vaikka Korkeasaareen. Siellä menee nopeasti päivä niin lapsilla kuin aikuisillakin.[/QUOTE]

Mun sisko on viemässä likan Korkeasaareen heinäkuussa, että ehkä joku muu olis kiva. Suomenlinna kyllä kiinnostaas mua itteä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minusta olisi tosi noloa olla aina säästösyistä norkumassa majapaikkaa milloin sukulaisilta, milloin palstalaisilta. Varaa on risteilyyn tai konserttiin, mutta sitten pummataan yösijaa. No, ehkä se joillain on ihan normaali käytäntö. Meillä on tapana siitä sukulaismajoituksestakin maksaa korvaus, vaikka ruokatarpeet ostamalla.

No jo on tekohäveliästä ja/tai pihiä porukkaa teillä, kun ei voi muka sukulaisten luona yöpyä reissussa ollessa tai jos ollaan niin maksetaan siitä. Meillä ollaan onneksi sen verran vieraanvaraisia, että yöpyä saa aina kun tarvetta on ja rahasta ei edes puhuta.

Suosittelen Keravaa tukikohdaksi, Espoon perukoilta voi olla aika hidas matka Linnanmäelle.
Eihän Keravakaan tietenkä Hesaa oo, mut sieltä pääsee kätevästi junalla. Kannattaa selvittää vielä kuinka kaukana noi julkiset on, matkaan hupenee nopeesti aikaa, rahaa ja voimia.
Mukavaa reisua!

Riippuu kuule ihan missä päin Espoota ollaan, meiltä Espoosta matkaan Pasilaan junalla menee 15 minuuttia, aika paljon vähemmän kuin Keravalta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mun sisko on viemässä likan Korkeasaareen heinäkuussa, että ehkä joku muu olis kiva. Suomenlinna kyllä kiinnostaas mua itteä.

Suomenlinna on myös upea paikka, kävin siellä porukalla pari kesää sitten. Kannattaa kyllä katsoa säätä jos sinne aikoo. Kaunis ja erittäin aurinkoinen päivä oli saaressa todella kuuma, etenkin kun siellä kävellään ympäriinsä. Vesipullo ja aurinkovoide ihan välttämättömiä, jonkinlainen aurinkovarjokaan ei olisi ollut pahitteeksi.

[QUOTE="vieras";23717969]No minusta olisi tosi noloa olla aina säästösyistä norkumassa majapaikkaa milloin sukulaisilta, milloin palstalaisilta. Varaa on risteilyyn tai konserttiin, mutta sitten pummataan yösijaa. No, ehkä se joillain on ihan normaali käytäntö. Meillä on tapana siitä sukulaismajoituksestakin maksaa korvaus, vaikka ruokatarpeet ostamalla.[/QUOTE]

Vuoroin vieraissa... tulevat sitten meille kun ovat täälläpäin, eiköhän se mene ap:lläkin niin kivuttomammin kuin se että kananmunia raahtaan talosta toiseen.

Mukavaa reisua!

Likka täyttää joulukuussa 8v.

Mä en osaa sanoa, että miten noitten mun tätien asuinpaikoosta pääsee kulkemaan julkisilla, mutta mulla on käsitys että Espoossa asuva täti ainakin kulkee paljonkin Helsinkiin julkisilla.

Tuskin voi olla huonommat kulkuyhteydet kuin täällä.

[QUOTE="vieras";23718033]No jo on tekohäveliästä ja/tai pihiä porukkaa teillä, kun ei voi muka sukulaisten luona yöpyä reissussa ollessa tai jos ollaan niin maksetaan siitä. Meillä ollaan onneksi sen verran vieraanvaraisia, että yöpyä saa aina kun tarvetta on ja rahasta ei edes puhuta.[/QUOTE]

No totta kai aina sanovat ettei tartte maksaa, mutten todellakaan kehtais ihan ilman mitään majailla. Minusta on kohteliasta kiittää ilmaisesta yösijasta vaikka tarjoamalla vastavuoroisesti ruoka tms. Ja eikö se olisi just pihiä, että majoittautuisi ilmaiseksi muttei mitenkään siitä kiittäisi?

Mikä muuten on tekohäveliäs? :D

Niin riippuu tietenkin missä päin Espoota tai Keravaa ne tädit asuvat. Keravalta junalla hesaan kestää 21 minuuttia (r-juna), eli jos on ihan Espoon ja Hesan rajamailla niin onhan se sit nopeempi tietenki. Kirjoitin muistaakseni "Espoon perukoilta". muistan kun työkaverini asui siellä ja varsinkin ilta-aikaan kulkeminen oli tosi hankalaa.

Yhteistyössä