Tiedättekös mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Mun ei oikeesti tarvitse tänä viikonloppuna tehdä yhtään mitään, mitä en halua tehdä :D Paitsi jos asiakas soittaa :/ Ja pakastaa toi loppu punaviini. Vähänkö hienoa? B) Omaa aikaa, ei velvoitteita.

Miksi musta sitten on niin kurjaa, että junnu ei olekaan kotona? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Pakastaa punaviini?
Niin, pakastaa. Ostin viikko sitten 3 litran pönikän punaviiniä ja sen hana meni jumiin. Ainoa keino saada siitä pönikästä viiniä oli puhkaista se pönikän sisällä oleva muovipussi ja valuttaa viini boolimaljaan. En kyllä ajatellut kiskaista nyt 2,5 litraa viiniä ja ei se tossa boolimaljassa säily. Joten pakkaseen menee se, mitä en tänään saa kiskottua alas. Eli ainakin pari litraa menee pakkaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jäätyykö se? Siis ihan kivikovaksi?
Jäätyy se. Ja pakastettua punaviiniä voi käyttää marinadeihin, kastikkeisiin jne Ei se oikein juotavaksi enää käy, mutta ruuanlaittoon loistavasti. Parempi pakastaa jäljelle jäänyt punaviini kuin antaa sen mennä etikaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jäätyy se. Ja pakastettua punaviiniä voi käyttää marinadeihin, kastikkeisiin jne Ei se oikein juotavaksi enää käy, mutta ruuanlaittoon loistavasti. Parempi pakastaa jäljelle jäänyt punaviini kuin antaa sen mennä etikaksi.

Maistahan tuleeko siitä hyvää mehujäätä ja kerro sitten meillekin. Kiintoisaa tietää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Maistahan tuleeko siitä hyvää mehujäätä ja kerro sitten meillekin. Kiintoisaa tietää :)

Punkkumehujää. Nam. :xmas:

Olisin sulta kysynyt yhtä juttua, kun siis onko sulla reumaa tms? Ja olen siinä käsityksessä, että luomuliha jotenkin auttanut sun oireisiin? Eli auttaako tuo luomun syöminen nimenomaa reuman oireisiin jotenkin parantavasti?

No jopas nyt jotakin :o :o :o Että laittaisin ton punkun mehujäämuotteihin? Ja saisitte sitten iltapäivälehtien lööpeistä lukea, miten nörttiäiti juotti teininsä tehohoitoon? :o :D :D Jäinen punaviini maistuu kyllä kutakuinkin kylmälle punaviinille. Mutta kun se sulaa, ei se kyllä kelpaa muuhun kuin ruuanlaittoon.

Olisin sulta kysynyt yhtä juttua, kun siis onko sulla reumaa tms? Ja olen siinä käsityksessä, että luomuliha jotenkin auttanut sun oireisiin? Eli auttaako tuo luomun syöminen nimenomaa reuman oireisiin jotenkin parantavasti?
Mä olin noin 3 vuotta kala-muna-maito-kasvis-ruokavaliolla. Reumaoioreeni vähentyivät merkittävästi. Mun likka söi samaa sapuskaa ja junnu sai sitten lihaversiot sapuskoista. Kun likka 1,5 vuotta sitten muutti omaan huusholliin, kahden hengen taloudessa kaksien ruokien tekeminen tuntui jo aika työläältä. Aloin likan muuton jälkeen syömään samaa ruokaa kuin junnu eli lihaa. Ja tulin todella kipeäksi. Aamuisin oli vaikea päästä liikkumaan, tavarat alkoi pudota käsistä, särkyjä oli nivelissä jne. Kuulin sitten reumasta ja luomulihasta, joten päätin kokeilla. Ja yllättäen luomuliha ei aiheuttanutkaan mitään oireita. Voin syödä ihan mitä lihaa tahansa, kunhan se ei ole tehotuotettua. En tiedä, mitä siinä tehotuotetussa lihassa on, mutta jos sitä syön, tulen kipeäksi. Jos syön luomua, en tule kipeäksi.

Yhteistyössä