Tiedättekö onko miehenne mielestä noloa

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
tai hävettävää jos nainen pyytää apua?
Siis jos joku vaikka ahdistelee naista niin nolottaako miehiänne jos nainen tulee hänen luokseen turvaan?
Eli hävettää miestänne se ettei nainen pärjää omillaan?

*koettaa taas selittää jotain mitä ei osaa tekstiksi kääntää* :ashamed:
Mut mielessä se on kyllä ihan selkeänä tämä kysymys :D

Ei sitä hävettäis. Mut kyllä mä pärjään aika hyvin omillanikin, en tarvitse miestä sanomaan väliin jos joku mua tulee ahdistelemaan esim. baarissa. Osaan antaa lähtöpassit ihan itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
No kun minusta tuntuu niin ku se ois jotenkin noloa miehen silmissä? Että mies tuntis olonsa vaivaantuneeks ja mielessään ajattelis että aika mitätön nainen kun ei itseään pysty puolustamaan.

no sitten täytyy olla aika mitätön mies sulla..

Alkuperäinen kirjoittaja wooot?:
No kun minusta tuntuu niin ku se ois jotenkin noloa miehen silmissä? Että mies tuntis olonsa vaivaantuneeks ja mielessään ajattelis että aika mitätön nainen kun ei itseään pysty puolustamaan.

no sitten täytyy olla aika mitätön mies sulla..

Niinpä.

mies vastasi, ettei ole noloa... en edes itse osaisi ajatella että olisi noloa pyytää joltain apua jos tarvii :o

Ei nyt olekaan kyse minun miehestäni. Häneltä kyllä kehtaisin apua pyytää eikä häntä varmasti nolottaisi jos joku apua pyytäisi. Auttaisi varmasti pyytämättäkin.
Mutta kai se on sitten joku yleinen luottamuspula miehiä kohtaan mikä tässä kohtaa saa minut ajattelemaan jotenkin ihan eritavalla ku muut :ashamed:
En arjen asioissa kovin mielelläni pyydä apua. Vaikka olisin kuinka kipeä tai muuta. Ja tuollaisessa isossa asiassa en varmaan myöskään kehtaisi apua pyytää :/

Jos toisen henki, terveys tai turvallisuus on vaarassa, on ihan kansalaisvelvollisuus auttaa. Ymmärtäisin kysymyksesi, jos kyse olisi avun pyytämisestä vaikkapa kun auto ei käynnisty. Jos joku ahdistelee, eihän se ole heikkoutta pyytää apua toisilta vaan välttämättömyys!!!

Aina se avun pyytäminen on kuitenkin ollu liian suuri kynnys minulle :/

Et siis arvosta itseäsi tarpeeksi? Pidät itseäsi liian mitättömänä, jotta kukaan viitsiis sinua auttaa?
Haloo, nousehan sieltä suosta!

Häpeäisin hemmetisti miestä, joka ei tuollaisessa tilanteessa tarjoaisi apuaan ilman että nimenomaisesti tarvitsisi pyytää (jos siis ihan selvästi jotakuta ahdistellaan - hiippari hyppäsi puskista tms.)

Yhteistyössä