Tiedättekö, mikä suututtaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FionaFauna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FionaFauna

Aktiivinen jäsen
20.05.2008
1 992
2
36
Niin, suututtaa yleisönosaston kirjoitelmat siitä, kuinka rikkaita aina suositaan Suomessa. Suututtaa mielipiteet, joitten mukaan hyvätuloisilta tulisi ottaa lisää veroja vaan, "onhan niillä kuitenkin rahaa".

Oma lehmä ei ole nyt ojassa, itse kun olen köyhä opiskelija. Kuitenkin mietityttää, miksi hyvistä tuloista rangaistaan. Suomessa on vain kourallinen todella rikkaita ihmisiä. Sen sijaan Suomessa on paljon ihmisiä, jotka ovat hikoilleen vuosi toisensa jälkeen yliopiston tai muun koulun luennoilla, puurtaneet mielessään tietty ammatti ja tietysti myös tulotaso. Sitten kun menet töihin, niin verottaja viekin melkein puolet palkastasi. Ihan uskomatonta! Eli monien kadehtimat "hyvätuloiset" työskentelevät hurjasti, jotta voisivat antaa verottajalle järjettömän osan palkastaan.

En niinkään kannata suuria tuloeroja. Mutta kannatan sitä, että ihmisen työstä ja ahkeruudesta tulee kunnollinen palkkio. Verojakin tarvitaan, mutta sen sijaan ärsyttää väitteet siitä, että "Suomessa suositaan rikkaita" - tämähän kun ei millään muotoa pidä paikkansa.

ja mua suututtaa, kun tulen reissusta kotiin niin äijä ei ole pistänyt tikkuakaan ristiin kodin siisteyden puolesta. Samat pyykit kuivumassa, mitkä laitoin lähtöpäivänäni.

Anteeksi. meni ot.

Ja aina unohdetaan myös se että vaikka joku tienaa hyvin tai paljon, niin yleensä heillä on myös asuntolainat ym. mitoitettu sen mukaan mitä on tuloja, käteen jäävä osuus voi laskujen jälkeen olla silti yhtä vähän kuin matti meikäläisellä. Siis jos puhutaan semmosesta hyvin tienaavasta jolla ei kuitenkaan ole rahaa ostaa esim. taloa tai autoa tosta noin vaan.

aloittaja, olen samaa mieltä kanssasi. Isäni on esimerkiksi painanut ikänsä duunia niskalimassa, nyt kun tulotaso on hyvä (n. 7000 ? /kk ) niin siitä verottaja vie lähes puolet.. Onko se reilua? Ei ole. Työstä ja ahkeruudesta pitää saada tekijän se kunnollinen palkkionsa. Yleensä ne jotka näistä asioista valittavat ja vaativat että hyvätuloisilta pitäisi nyhtää lisää verovaroja ovat ilmeisesti itse vähätuloisia.

Samaan syssyyn voisi vetää perintöverot, minkä sille voi jos vaikka isä kuolee, haluaa jättää talon sulle, mutta et voi sitä lunastaa itsellesi kun sitten pitäisi maksaa järjettömät perintöverot?, tai lahjaveron, et voi antaa 10000 euron autoa lahjaksi ilman että lahjansaaja maksaa siitä lähes 40 % veroa... Kyllä on joiltain osin veropolitiikka täysin mätä!

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Kuka on rikas? Miten määritellään? Yli 10 000e kuussa tienaava? Pääomatuloja saava?

Jaa-a, mikäköhän olisi rikkaan virallinen raja. Näillä palstoilla pyöriessä olen ainakin huomannut, että 3000? kuussa on jo monien mielestä hirmuisen paljon. - - No, on se minunkin mielestäni, näillä surkeilla tuloilla. ;)

itse kotona ja mies tienaa todella hyvin, noin 6000-9000, riippuen, kuin jaksaa duunia painaa.. _Mutta_ miespä ei maksa suomeen veroja, vaan muuhun maahan, missä veropolitiikka on pienempää, kuin täällä. Suomeen ei kannata vaihtaa. Mutta mielestäni tulot on vaan pakko suhteuttaa tuloihin. Näin mekin tehtiin, kun tulot oli kuukaudessa 1300/kk. Kuka on rikas?.. Vaikeaa, koska niillä 'rikkailla' voi olla erilaisia lainoja sunmuita, köyhäkin voi elää paremmin, jos menot saa karsittua.

Elimme siis kauan köyhänä perheenä ja nyt tultuamme 'hyvätuloisiksi', olemme surutta tuhlaileet, koska koemme jäänneet joskus paitsi moisesta. Nyt toki on järki otettu käteen ja on alettu laittamaaan säästöön

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Kuka on rikas? Miten määritellään? Yli 10 000e kuussa tienaava? Pääomatuloja saava?

Jos perhe tienaa yli 1000 euroa nettona henkeä kohden?

"Rikkaiksi luokitellaan ne, joiden käytettävissä on verojen jälkeen laskennallisesti 34 000 euroa." ja "Tällöin köyhiksi luetaan ne, joiden käytettävissä olevat rahat jäävät verotuksen jälkeen vuosittain alle 10 000 euron."

Lähde: http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/1135231544968

Onkohan tuo henkeä kohden?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Suomessa on liikaa demareita. Luojan kiitos, että Halosella on viimeinen kausi menossa.

Tuotatuota.. vähänkään valveutunut tietää sen, ettei pressalla ole enää valtuuksia sotkeentua päättäen kotimaan asioista..

No väitinkö jossain kohtaa, että presidentillä on suomessa valtaa??

Kansa on valinnut presidentin = Kansa on demareita = asiat ajetaan sillä mallilla. Ei presidentti niistä päätä!

:D öö, siis? Suomessa on eduskunta, jossa keskusta ja kokoomus on tärkeimissä päätäntäelimissä.. pressalla on nimitysoikeudet ja ylijohtajuus, mutta reppana ei voi päättää mistään

Ja kaikki virkamieselimet on täynnä demareita. Kokoomus ja Keskusta joutuvat ajamaan aivan liian vasemmistolaista linjaa miellyttääkseen isoa osaa kansasta. Jos ne saisivat tehdä asiat niinkuin haluaisivat, eikä demarit räykyttäisi oppositiosta niin tässä maassa olisi asiat erilailla.

missähän virkamieselimissä ne on? Ja siis sellaisissa, joilla on päätäntävalta? Oppositio räksyttää aina, oli siellä kuka tahansa. Annahan vähän konkreettisempaa tietoa, esmes linkkiä johonkin tai kerro esimerkki.. (miksei voi koskaan laittaa kerralla linkkiö, eikäå mutujuttuja)

Yhteistyössä