Tiedättekö, mikä suututtaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FionaFauna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FionaFauna

Aktiivinen jäsen
20.05.2008
1 992
2
36
Niin, suututtaa yleisönosaston kirjoitelmat siitä, kuinka rikkaita aina suositaan Suomessa. Suututtaa mielipiteet, joitten mukaan hyvätuloisilta tulisi ottaa lisää veroja vaan, "onhan niillä kuitenkin rahaa".

Oma lehmä ei ole nyt ojassa, itse kun olen köyhä opiskelija. Kuitenkin mietityttää, miksi hyvistä tuloista rangaistaan. Suomessa on vain kourallinen todella rikkaita ihmisiä. Sen sijaan Suomessa on paljon ihmisiä, jotka ovat hikoilleen vuosi toisensa jälkeen yliopiston tai muun koulun luennoilla, puurtaneet mielessään tietty ammatti ja tietysti myös tulotaso. Sitten kun menet töihin, niin verottaja viekin melkein puolet palkastasi. Ihan uskomatonta! Eli monien kadehtimat "hyvätuloiset" työskentelevät hurjasti, jotta voisivat antaa verottajalle järjettömän osan palkastaan.

En niinkään kannata suuria tuloeroja. Mutta kannatan sitä, että ihmisen työstä ja ahkeruudesta tulee kunnollinen palkkio. Verojakin tarvitaan, mutta sen sijaan ärsyttää väitteet siitä, että "Suomessa suositaan rikkaita" - tämähän kun ei millään muotoa pidä paikkansa.

ja mua suututtaa, kun tulen reissusta kotiin niin äijä ei ole pistänyt tikkuakaan ristiin kodin siisteyden puolesta. Samat pyykit kuivumassa, mitkä laitoin lähtöpäivänäni.

Anteeksi. meni ot.

Ja aina unohdetaan myös se että vaikka joku tienaa hyvin tai paljon, niin yleensä heillä on myös asuntolainat ym. mitoitettu sen mukaan mitä on tuloja, käteen jäävä osuus voi laskujen jälkeen olla silti yhtä vähän kuin matti meikäläisellä. Siis jos puhutaan semmosesta hyvin tienaavasta jolla ei kuitenkaan ole rahaa ostaa esim. taloa tai autoa tosta noin vaan.