Tiedättekö mikä mua ärsyttää mun miehessäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyke

Vieras
Ja tämä toistuu erittäin usein...

Eli minä olen kotona kolmen lapsen kanssa, ilman autoa ja kauppaan on matkaa joitain kilometrejä. Oon pyytänyt, että järjestettäis niin että mun ei tarvii mennä lasten kanssa ruokakauppaan, eli käytäs joko niin että mä käyn yksin tai yhden lapsen kanssa tai sit niin että mies käy kaupassa. Mies tekee epäsäännöllisiä päiviä ja pitkiä sellaisia.

No, tänään se meni ruokakauppaan ja toi ruokaa vaan tälle päivälle. Huomenna se lähtee kello seitsemältä töihin ja tulee joskus puoli kahdeksalta illalla.

Eli mä joudun kuitenkin raahaamaan taas ties kuinka monennen kerran noi lapset kanssani kauppaan :headwall: Ärsyttää :( Isoin jaksaa pyöräillä ihan hyvin kauppaan ja takas, keskimmäinen jaksaa kyllä kaupalle asti mutta ei kotiin ja nuorin on niin pieni, ettei häntä voi edes laittaa polkypyörän istuimeen.

Taidan perkele mennä taas taksilla :headwall:

tiedän tapauksen jossa ukko jätetty tässä tilanteessa, mutta niissä ollut sitten muutakin vikaa kyllä..

Mä en uskaltaisi muuttaa edes pitkälle ilman omaa autoa itekään just sen takia jos vaikka pakko mennä kauppaan.

Nyppiihän tuollainen, mutta ei kuin konkreettisesti kerrot hänelle, että kiva kun kävit kaupassa, mutta tavaraa tarvittaisiin hyvin paljon enemmän kerralla. Ei se auta, että itse kiukkuisena paikkaat perässä, vaan sun on sanottava, että tämän ja tämän verran tarvitaan meidän perheelle viikoksi. Kirjoita selkeä ostoslista, ei ne muuten tajua. Itse kirjoitan listan, johon tulee kaikki tarkat tiedot: mikä tuotemerkki, mikä rasvaprosentti, kuinka paljon, miten isoissa pakkauksissa, kaikki mikä on tärkeää. Voit laittaa hinnatkin (tyyliin kiivejä 1 kg, mutta älä osta, jos ovat yli 3 ? kilolta tai huonon näköisiä).

Mä olisin tossa tilanteessa sanonu miehelle että uus kauppareissu tänään vielä :D joko hän tai sitten oisin ite käyny ;)

Ja kauppalappu miehelle mukaan jos ei osaa kaupassa käydä :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Nyppiihän tuollainen, mutta ei kuin konkreettisesti kerrot hänelle, että kiva kun kävit kaupassa, mutta tavaraa tarvittaisiin hyvin paljon enemmän kerralla. Ei se auta, että itse kiukkuisena paikkaat perässä, vaan sun on sanottava, että tämän ja tämän verran tarvitaan meidän perheelle viikoksi. Kirjoita selkeä ostoslista, ei ne muuten tajua. Itse kirjoitan listan, johon tulee kaikki tarkat tiedot: mikä tuotemerkki, mikä rasvaprosentti, kuinka paljon, miten isoissa pakkauksissa, kaikki mikä on tärkeää. Voit laittaa hinnatkin (tyyliin kiivejä 1 kg, mutta älä osta, jos ovat yli 3 ? kilolta tai huonon näköisiä).

Kyllä kai nyt aikuisen ihmisen pitää osata ottaa sen verran vastuuta ja vastaavasti toisen osata olla holhoamatta, että osaa käydä kaupassa ilman listaa missä lukee rasvaprosentit? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Mä olisin tossa tilanteessa sanonu miehelle että uus kauppareissu tänään vielä :D joko hän tai sitten oisin ite käyny ;)

Ja kauppalappu miehelle mukaan jos ei osaa kaupassa käydä :attn:

Kello oli 2 minuuttia vaille yhdeksän siinä vaiheessa, kun hän muistaa ilmoittaa mulle, että huominen työpäivä on llo 7-19.30 :whistle:

Eli kun on siis välillä kotona aamupäiviä, niin en mä voi tietää että koska hän on töissä 6-21 ja koska 12-22 ja koska 7-15 tai 13-22 :/

Yhteistyössä