tiedätkö ketään, joka on ollut tietämättään raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lulu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lulu"

Vieras
itse piti rynnätä eilen tekemään testi, kun näin painajaista että sain vauvan joka oli klonkun ja ukon sekoitus :D unen lisäksi syynä olivat tietenkin myös , että menkkoja ei ole ole tullut kolmeen kuukauteen ja mahassa kuplii sekä myllertää. minulla on kyllä kapseli, mutta onhan näitä tapauksia ollut! kapselivauvoja, kierukkavauvoja..

no, negaahan se näytti mutta nyt kysyn ihan uteliaisuudesta että tiedättekö ketään joka olisi tajunnut raskautensa vasta hyvin pitkällä tai peräti synnytyksessä?

tuttavalleni syntyi vauva keväällä ja vasta tammikuussa sai tietää olevansa raskaana.Kuukautiset olivat tulleet normaalisti siihen saakka,vauvan liikkeitä oli luullut ilmavaivoiksi.Ensimmäinen raskaus kysessä.Ekalla neuvolakäynnillä olivat saaneet lähetteen ultraan,jossa oli todettu,että vauvan laskettu aika oli jo 3kk päästä.

Nuoruuden kesätyöpaikassani siivooja joutui kesken työvuoron yllättäen lähtemään synnyttämään. Ei ollut tiennyt raskaudesta aiemmin. Tai no sitä kyllä pohdittiin, että voiko muka oikeasti kahden lapsen yli 3-kymppinen äiti olla synnytykseen asti aidosti tietämätön raskaudesta vai olisiko syystä tai toisesta vain kieltänyt asian itseltään ja muilta. Vauva ei syntynyt ainakaan merkittävästi etuajassa.

Joo. Olen joskus aiemminkin maininnut tädin tytärpuolesta, joka meni sairaalaan mahavaivojen vuoksi ja siellä todettiin synnytyksen olevan käynnissä. Ei tiennyt raskaudestaan mitään. Tuli hiukan puskista.

Mä muistan opiskeluaikana tapauksen, kun nuori (täysi-ikäinen kuitenkin jo) nainen meni vatsakipuineen ensiapuun. Selvisi, että on pidemmällä raskaana ja lähetettiin äitipolille tutkimuksiin. Viikkoja oli 28 ja nainen olis halunnut keskeytyksen. Sitä ei saanut, mutta ohjattiin neuvolaan ja psyk.hoitajalle keskusteluapuun sekä muitakin tukitoimia tehtiin.

No parin viikon kuluttua ea:sta soitettiin äitipolille, että nainen on siellä vatsakivuissaan ja vertavuotavana. Ultrassa todettiin, että vauvaa ei ollut. Nainen väitti kivenkovaa, ettei ole koskaan raskaana ollutkaan. Epäselväksi jäi, miten oli saanut synnytyksen käyntiin ja mihin vauvan hävitti.
Passitettiin psyk.puolelle ja poliisijuttukin siitä tuli.

Surullista, että yllätysraskaus oli tälle ihmiselle niin suuri henkinen taakka, että sen takia pieni ihmisalku menetti henkensä ja nainen mielenterveytensä. Mahtaakohan koskaan siitä toipua...

joo, montakin. isäpuolen sisko, semmoinen vähän yksinkertainen vanhapiika oli kuulemma ruvennut pyöristymään ja sitten jouluaattona kovissa tuskissa sairaalaan, jossa selvisi ettei suinkaan ollut umpisuoli tai sappikivet vaan vauva! antoi vissiin sen adoptioon ja kielsi jälkeenpäin koko raskauden/synnytyksen :O

ja yksi kaveri, kolmen lapsen äiti jolla muissa raskauksissa oli tullut kunnon maha ja tissit kasvaneet. vaan tämä yksi oli erillainen. valitti suoliston heilumista ja veti rautatabletteja alhaiseen hemppaan. oli laiha kuin tikku, kävi päivittäin salilla ja söi tyyliin rahkaa sekä salaatteja ( sai kolmannen lapsen jälkeen fitness-kärpäsen pureman ). menkkoja ei tullut mutta syytti siitä ehkäisyä. sitten meni ummetuksen ja "suoliston möyrinnän" takia lääkäriin ja siellä olikin lapsi numero neljä! :laugh: pari viikkoa myöhemmin kävelikin sitten synnärille ja pullautti todellisen yllätysvauvan pihalle. mutta jännä juttu, että muissa raskauksissa näytti tosiaan tiineeltä ja sitten tuon yhden kohdalla paineli tiukissa jumppatrikoissa eikä kukaan huomannut mitään! oliko liene sitten treenannut niin, että vatsalihakset estivät mahan kasvun..

Viimeksi muokattu:
Yksi teinimamma, en tiedä missä vaiheessa sai tietää raskaudestaan, mutta kovin myöhään ainakin. Jotenkin en kyseisen henkilön kohdalla jaksa uskoa että oli täysin "yllätys" kun tämän siskokin sai lapsen 16- vuotiaana... :D

Nyt kun itse olen raskaana, jotenkin vaikea uskoa ettei nainen, ensikertalainenkaan, tajau olevansa paksuna. Joo, kaikilla ei ole samat oireet ja näin mut herranen aika on tää olo muutenkin täysin erilainen kuin ei- raskaana ollessa.

Joo, mun parhaan kaverin sisko. Lähti kesken työpäivän mahakipujen vuoksi lääkäriin, lapsi syntyi 2 h siitä... Söi pillereitä, joten menkat tulivat ajallaan. Lihoi hieman, mutta kaikki laittoivat sen elämänmuutoksen piikkiin. Ei meistä muistakaan kukaan kuvitellutkaan hänen olevan raskaana, vatsa näytti syöpöttelyvatsalta, ei vauvavatsalta.

Ja lisättäköön vielä, että tää synnyttäjä on ihan fiksu nainen, kolmekymppinen, hyvä koulutus ja työpaikka. Mut kun ei vaan tajunnu, niin ei tajunnu.

Yhdellä tutulla oli raskaus jo aika pitkällä kun tutkittiin jatkuvan oksentelun vuoksi, raskaushan sitä pahoinvointia aiheutti... Kuukautiset oli tulleet koko ajan normaalisti ja ehkäisyä käytti, joten ei ollut tullut mieleenkään raskaus. Liikkeitä oli luullut mahavaivoiksi.

Yhteistyössä