Tiedän ettei ystävä ollut oikeasti raskaana, miten asiasta sanoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paapis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28309700]Joku on vinksahtanut tällä naisella. Kyseessä olisi synntys ja melkoinen järkytys ja stressi, jos tuollainen tapahtuu, joten ketään ei päästetä synnytyssairaalasta pois noin vain tuollaisen jälkeen.[/QUOTE]

kyllä päästetään, joskus sitä on helpompi surra läheisten kanssa... ja juuri se on "vain tuollainen " tapahtuma..

Alkuperäinen kirjoittaja toinen kätilö;28309769:
Kyllä meillä on ainakin polikliininen synnytys mahdollinen fetus mortuksen synnytyksen jälkeen, jos synnytys on ollut säännöllinen ja kaikki asiat ok. Joten tätisi ei oikein taida olla ajan tasalla. Onko hän vielä työelämässä mukana. Yleensä äidit haluavatkin mennä kotiin mahdollisimman pian tuollaisen jälkeen. Et kai ole alkanut vaan tätisi sanomisen perusteella puhua ympäriinsä, ettei kaverisi ole ollutkaan raskaana? millainen ystävä olet? :O Ajatelepa, jos oletkin väärässä, moninkertaistat "ystäväsi" surun :(

Juuri näin!

t.myös yksi kätilö

Monia tuntuu kiinnostavan mistä voin tietää, muutamia esimerkkejä jotka saivat epäilemään.. Maha kasvoi tosi vaiheittain, kuitenkin nähdään usein. Pyysi usein mukaan neuvolaan ja aina perui. Äitiyspakkausta ei muka saanut kun olivat loppuneet tai jtn, tulee kuulemma myöhemmin. Neuvolakortti ja ultrakuvat olivat aina hukassa jos haluttiin nähdä. Tuo "keskenmeno" tuli niin yllättäen, paria tuntia aiemmin nähtiin kun oli joutunut muka sairaalaan, pääsi tosi nopeasti pois. Puhui tosi outoja synnytyksestä ja itse tapauksesta muutenkin, ei tiennyt miten asiat olisivat menneet todellisuudessa. Käy töissa toisella paikkakunnalla ja eivät tienneet työkaverit hänen raskaudestaan (siskoni kaveri samassa paikassa ja pyysin siskoa kysymään kaveriltaan).

eikö kannattaisi ihan vain unohtaa koko ystävä. ? koska jos on vaikka patologinen valehtelija, niin onko sellainen sitten mukava ystävä. eli niinkuin aikaisemmin sanoin. UNohda :)

Monia tuntuu kiinnostavan mistä voin tietää, muutamia esimerkkejä jotka saivat epäilemään.. Maha kasvoi tosi vaiheittain, kuitenkin nähdään usein. Pyysi usein mukaan neuvolaan ja aina perui. Äitiyspakkausta ei muka saanut kun olivat loppuneet tai jtn, tulee kuulemma myöhemmin. Neuvolakortti ja ultrakuvat olivat aina hukassa jos haluttiin nähdä. Tuo "keskenmeno" tuli niin yllättäen, paria tuntia aiemmin nähtiin kun oli joutunut muka sairaalaan, pääsi tosi nopeasti pois. Puhui tosi outoja synnytyksestä ja itse tapauksesta muutenkin, ei tiennyt miten asiat olisivat menneet todellisuudessa. Käy töissa toisella paikkakunnalla ja eivät tienneet työkaverit hänen raskaudestaan (siskoni kaveri samassa paikassa ja pyysin siskoa kysymään kaveriltaan).

Onko ystävälläsi ollut muita outoja tempauksia, omituisia juttuja, tai onko hän joskus sairastanut masennusta tms.? Minkä kuvittelet olevan motiivi valehtelulle? Onko hän parisuhteessa?

Tuosta hautaamisesta, ei kuulemma nähnyt vauvaa ja oli ihmeissään kun kysyin hautaamisesta. Olivat vaan laittaneet sen pois.

Ystävä puhui keskenmenosta, vaikka ei ole noilla viikoilla ilmeisesti mahdollista. Oli kaatunut pahasti ja istukka revennyt, siksi vauva kuollut.

Hyi kun kuulostaa ikävältä, että joku epäilee ystävänsä valehtelevan moisen asian. Onko ap:llä itsellään vaikeuksia kohdata toisen aito suru ja menetys...vai miksi epäilet tai siis, olet VARMA asiasta josta et mitenkään VOI olla varma.

Tuosta hautaamisesta, ei kuulemma nähnyt vauvaa ja oli ihmeissään kun kysyin hautaamisesta. Olivat vaan laittaneet sen pois.

Ystävä puhui keskenmenosta, vaikka ei ole noilla viikoilla ilmeisesti mahdollista. Oli kaatunut pahasti ja istukka revennyt, siksi vauva kuollut.

voidaan laittaa yhteistuhkaukseen eli jos fetus mortus, niin vanhempien ei tarvitse nähdä eikä pitää hautajaisia. vaan periaatteessa voivat vähän kuin unohtaa, vaikkakin saavat pitää (en muista kuinka monta päivää äitiyslomaa) jos ovat jo saaneet vanhempainraha tuki mikä lie päätöksen.

Yhden yön jutusta tullut raskaaksi, ei muistanut miehen nimeä. Moni kaveri saanut nyt vauvoja ja tämä kaveri ollut selvästi kateellinen. Joskus nuorempana oli outoja tempauksia, mutta ei mitään tälläistä.

Mä olen itseasiassa vaehdellut vastaavalla tavalla kahdesti. Monia muitakin asioita ja häpeän sitä suuresti. Olen pohtinut jälkeenpäin mikä ihme sai minut sitä tekemään ja olen vain tullut siihen tulokseen, että päässäni ei ollut kaikki ihan kohdillaan. Saatoin valehdella asioista edes tajuamattani, jonkinlaista patologista valehtelua ja oli vaikea päästä tästä irti. En todellakaan haluaisi että niistä enää puhuttaisi tai että ystävät ottaisivat puheeksi JOS olisivat tajuneet. Olen aloittanut ns alusta enkä tuota enää tee, helppoa se ei ollut.

En vieläkään ymmärrä miksi tein sitä, lapsuudesta ihan nuoreen aikuiseen asti mitä älyttömimmissäkin asioissa. Ainoastaan mieheni tietää jolle itkien valtavalla häpeällä kerroin.Voi siis todellakin olla, ettei ystäväsi ihan silkasta huvista ole valehdellut vaan samalla tavalla kuin minäkin, en osaa selittää sitä, mutta jotenkin tuntuu kuin se olisi vain tullut suustani, vaikka oma tahto toki toimii. Hävettää. :(

Mä olen itseasiassa vaehdellut vastaavalla tavalla kahdesti. Monia muitakin asioita ja häpeän sitä suuresti. Olen pohtinut jälkeenpäin mikä ihme sai minut sitä tekemään ja olen vain tullut siihen tulokseen, että päässäni ei ollut kaikki ihan kohdillaan. Saatoin valehdella asioista edes tajuamattani, jonkinlaista patologista valehtelua ja oli vaikea päästä tästä irti. En todellakaan haluaisi että niistä enää puhuttaisi tai että ystävät ottaisivat puheeksi JOS olisivat tajuneet. Olen aloittanut ns alusta enkä tuota enää tee, helppoa se ei ollut.

En vieläkään ymmärrä miksi tein sitä, lapsuudesta ihan nuoreen aikuiseen asti mitä älyttömimmissäkin asioissa. Ainoastaan mieheni tietää jolle itkien valtavalla häpeällä kerroin.Voi siis todellakin olla, ettei ystäväsi ihan silkasta huvista ole valehdellut vaan samalla tavalla kuin minäkin, en osaa selittää sitä, mutta jotenkin tuntuu kuin se olisi vain tullut suustani, vaikka oma tahto toki toimii. Hävettää. :(

Ja kun tämän jälkeen koin oikeasti kaksi keskenmenoa, tuntui kuin olisin ne ansaisnnutkin. Ehkä ansaitsinkin... :/

Totta tai ei tämä tarina, niin kyllä täällä taas riepotellaan vakavaa asiaa.. Fiksuinta olisi ollut, että yksikään teistä kommmentoijista, "kätilöistä" yms. ei olisi lähteny antamaan tälle ap:lle minkäänlaisia neuvoja tai kysylemään tyhmiä, tai saati kirjoitellut tämän otsikon alle yhtään mitään.. Lapsellista porukkaa taas liikkeellä.. :(

Tämä ystäväsi on sitten äitiyslomalla, jos on puhunut totta. Koska hän todellakin synnytti jo niilä viikoilla, että on kyseessä ennenaikainen synnytys. Kohtukuolema. ei keskenmeno.

Revennyt istukka uhkaa molempien henkiä yleensä. Nimim. sellaista selvinnyt.

Ystäväsi kuulostaa patologiselta valehtelijalta. Miksi sellaisille ei saisi aina silloin tällöin sanoa, että ei mene läpi. Eiväthän he edes välitä siitä, että jäävät valheistaan kiinni. En olisi minäkään uskonut, jos ei mitään oikeita todisteita ole esittää siinä vaiheessa, kun muiden epäilys herää. Ja hei 90% tähänkin ketjuun vastanneista, Se ei ole normaalia leikkiä olevansa raskaana. Ja hei, miksi helvetissä pitäisi jotenkin suojella valehtelijoita? ettei niille tulis paha mieli vai?

Ystäväsi kuulostaa patologiselta valehtelijalta. Miksi sellaisille ei saisi aina silloin tällöin sanoa, että ei mene läpi. Eiväthän he edes välitä siitä, että jäävät valheistaan kiinni. En olisi minäkään uskonut, jos ei mitään oikeita todisteita ole esittää siinä vaiheessa, kun muiden epäilys herää. Ja hei 90% tähänkin ketjuun vastanneista, Se ei ole normaalia leikkiä olevansa raskaana. Ja hei, miksi helvetissä pitäisi jotenkin suojella valehtelijoita? ettei niille tulis paha mieli vai?

Tässä on vaan se että tämä asia mistä todennäköisesti valehtelee on niin vakava että jos on pienikään mahdollisuus että on oikeasti ollutkin raskaana niin ei missään nimessä saa mennä syyttämään valehtelijaksi... Mutta kyllähän tuo kaikkinensa tosi epäilyttävältä kuulostaa.

Yhteistyössä