Tiedän ettei ystävä ollut oikeasti raskaana, miten asiasta sanoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paapis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paapis

Vieras
Ystävälläni piti olla laskettuaika kesäkuussa, viime viikolla sai kuitenkin keskenmenon yllättäen. Nyt kuitenkin aloin epäillä hänen raskauttaan vaikka mahakin oli ja asiaa enemmän tutkittuani sain 100 % varmuuden ettei ole ollut raskaana. Puhuin tästä jo muutamalle yhteiselle kaverille ja tajusivat itsekkin saman. Ystävä on vedättänyt siis aivan kaikkia, hänen äitinsäkin ostellut kaikki valmiiksi mummulaan. Miten tästä voi sanoa? Aikuinen ihminen ja tunnettu vuosia, myötähäpeä on valtava.

joten kerroppa tarkemmin että minkälaisin päätelmiin tulit tähän tulokseen? Ja tuossa vaiheessa varmaan jo puhutaan kohtukuolemasta eikä keskenmenosta..

Sanoa kenelle? Tälle ystävällekö?
Mä en sanoisi mitään. Odottaisin, että kertoo joskus itse. Mua lähinnä surettaisi ystävän puolesta. Varmaan haluaa valtavasti vauvaa, ja sitten päässä jotenkin vinksahti.

Ja tosiaan: miten voit tietää?

Ei kannata sanoa mitään. Miksi haluaisit sanoa?

Minäkin tiedän 100% varmuudella erään ihmisen, joka ei voinut olla raskaana mutta ilmoitti suureellisesti kärsien fb:ssa keskenmenostaan... Ollaan kyllä ihmetelty, mikä ihme saa ihmisen tuollaista tekemään ja epäilty mielenterveyttä ja annettu olla omissa oloissaan...

Miksi pitäisi sanoa? Jos toinen ei ole ollutkaan raskaana, niin hänellä on selkeästi ongelma kun on leikkinyt raskaana olevaa. Jos hän oli raskaana ja sai keskenmenon, niin tuommoisen asian laukominen tekeekin varmasti hyvää. Olipa tilanne kumminpäin tahansa niin ehkä nyt ei ole sopiva aika ruveta asiaa riepottelemaan, koska asiat eivät joka tapauksessa ole kohdillaan. Vai onko sulla joku tarve nolata tää ihminen?

Miten sie voit tietää ihan varmasti ettei kaverisi ole muka ollut oikeasti raskaana ?

Tätini on kätilö ja kerroin hänelle tämän tarinan, sanoi ettei ole mahdollista tuo miten ystäväni kertoi kaiken tapahtuneen. Meni sairaalaan ja 10 tunnin kuluttua oli jo kotona ja kaikki ohi, tuo sai epäilemään. Lisäksi puhunut meille kolmelle asioita ristiin.

Kummallista. Tämä nainen olisi jo todella pitkällä raskaudessa ja äitiyspakkauksenkin olisi saanut jo kaksi kuukautta sitten. Tuskin on raskaana ollut, jos keskenmenosta puhuu. Sikiö kuitenkin jo iso ja puhutaan ennenaikaisesta syntymisestä tässä vaiheessa.

Tätini on kätilö ja kerroin hänelle tämän tarinan, sanoi ettei ole mahdollista tuo miten ystäväni kertoi kaiken tapahtuneen. Meni sairaalaan ja 10 tunnin kuluttua oli jo kotona ja kaikki ohi, tuo sai epäilemään. Lisäksi puhunut meille kolmelle asioita ristiin.

Joku on vinksahtanut tällä naisella. Kyseessä olisi synntys ja melkoinen järkytys ja stressi, jos tuollainen tapahtuu, joten ketään ei päästetä synnytyssairaalasta pois noin vain tuollaisen jälkeen.

Mitä hän on puhunut ristiin teille?
En lähtisi luottamaan yhden kätilön sanomisiin. On monesti käynyt niin että joku on sanonut jotain ja joku kollega ollut eri mieltä ja sitten vielä se miten oikeasti on tapahtunut on taas ihan eri juttu. Siis eli kaikki on mahdollista vaikka yksi alan ammattilainen olisikin eri mieltä.

Mitä varten haluat sörkkiä asiaa? Ehkä kyse on puolustusmekanismista sinun pälättäessäsi omasta perheidyllistäsi? Tai muut tutut? Joten riittääkö ymmärryksesi asettua hänen asemaansa, koska et kuitenkaan osaisi auttaa häntä ongelmissaan? Joten odota ja seuraa tilannetta.

Haluan auttaa tätä ystävää ja mielestäni olisi hyvä jos hän tietäisin minun tietävän ja voisi puhua asiasta. Tuo on todella outoa ja hän kyllä nyt tarvitsee apua. Mutta en tiedä miten ottaa asia puheeksi?

Mulla oli la kesäkuussa, lapsi kuitenkin syntyi huhtikuussa. Tuossa tuo nyt käy ekaluokkaa vaikka kaksi kuukautta etuajassa syntyikin.

Kohtukuolema jos on tullut niin sitten on eri asia, mutta luulisi silloinkin haluavan haudata lapsensa...

tota... kun mun sisko synnytti kuolleen lapsensa viikolla 34.. niin oli kotona 7tunnin päästä.. tiedän koska olin kuskina. siis normaaleissa synntyksissäkin voit synnyttää polikliinisesti jolloin olet kotona vauvan kanssa jo 6 tunnin päästä...

t-kätilö

Kyllä meillä on ainakin polikliininen synnytys mahdollinen fetus mortuksen synnytyksen jälkeen, jos synnytys on ollut säännöllinen ja kaikki asiat ok. Joten tätisi ei oikein taida olla ajan tasalla. Onko hän vielä työelämässä mukana. Yleensä äidit haluavatkin mennä kotiin mahdollisimman pian tuollaisen jälkeen. Et kai ole alkanut vaan tätisi sanomisen perusteella puhua ympäriinsä, ettei kaverisi ole ollutkaan raskaana? millainen ystävä olet? :O Ajatelepa, jos oletkin väärässä, moninkertaistat "ystäväsi" surun :(

Yhteistyössä