Tiedän että taas tulee sontaa niskaan, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun miehen lapsetkin käy tosi harvoin kun äidillä ei ole varaa lähettää lapsia tänne ( 3 ) vaikka olemme lupautuneet maksamaan linja-automaksut. Ei ole kuulemma varaa ja aikaa bussipysäkille viedä. Äiti ei ole yh vaan asustelee uuden miehen kanssa ja heillä yhteinen poika ja miehen edellisetä liitosta oleva poika.
Sitten kun lapset tulee niin vaatetus on kaikilla samanlainen kuin sinun miehen lapsellasi. Oikeasti ärsyttävää. Välillä on lappu mukana mitä pitäisi ostaalapsille ja välillä lapset sanoo että äiti lähetti terveisiäettä meille pitää ensiksi käysä ostamassa vaatteita. Olemme lapsille ostaneet vaatteita,mutta jätämme ne tänne. Mies maksaa elareita vielä enenmmän kuin olisi tarpeen ihan siksi että lapsille olisi vaatetta ja ruokaa pöysässä. Heillä kun kuulemma on aina ranskalaisia ja nakkeja tai sittten jauhelihakastiketta ja spagettia. Onneksi lapset saa koulussa aterian päivässä.

Mun miehen lapsetkin käy tosi harvoin kun äidillä ei ole varaa lähettää lapsia tänne ( 3 ) vaikka olemme lupautuneet maksamaan linja-automaksut. Ei ole kuulemma varaa ja aikaa bussipysäkille viedä. Äiti ei ole yh vaan asustelee uuden miehen kanssa ja heillä yhteinen poika ja miehen edellisetä liitosta oleva poika.
Sitten kun lapset tulee niin vaatetus on kaikilla samanlainen kuin sinun miehen lapsellasi. Oikeasti ärsyttävää. Välillä on lappu mukana mitä pitäisi ostaalapsille ja välillä lapset sanoo että äiti lähetti terveisiäettä meille pitää ensiksi käysä ostamassa vaatteita. Olemme lapsille ostaneet vaatteita,mutta jätämme ne tänne. Mies maksaa elareita vielä enenmmän kuin olisi tarpeen ihan siksi että lapsille olisi vaatetta ja ruokaa pöysässä. Heillä kun kuulemma on aina ranskalaisia ja nakkeja tai sittten jauhelihakastiketta ja spagettia. Onneksi lapset saa koulussa aterian päivässä.

meillä oli kanssa vääntöä siitä että tyttö käy niin harvoin. Mutta ei se kai ole ees aina rahasta kiinni, mekin sanottiin että me kyllä maksetaan matkat jos se on siitä kiinni mutta ei auttanut. Nyt saatiin ees tyydyttävä tapaamissopimus kun tyttö aloitti koulun.

Me maksetaan myös reilusti yli sen nyt mitä on määrätty elareiksi, kun meidän taloudellinen tilanne on hyvä. Viime talvena mies lähetti erikseen rahaa talvivaatteisiin niin oli jo ehtiny ostaa jotku halpishommat ja rahat meni taskuun...

Ollaan monesti mietitty että toivottavasti ne menee ees tytön hyväksi, jotenkin...

[QUOTE="tinkaM";22332902]No eiköhän lapsen etu ole etusijalla joten ei kannata alkaa käyttää lasta pelinappulana aikuisten riidoissa. Jos lapsi ei saa mukanaan kunnon vaatteita isänsä luota, ei hän välttämättä niitä saa ollenkaan. Kaikkea ei kannata ajatella rahassa vaan lapsen etuna![/QUOTE]

ei ole lapsen etu olla myöskään äidin pelinappulana. jos lapselle ostaa aina kotiin viemisiksi kaiken niin ei se äiti tuota lopetakaan. on noita nähty. ja jos sillä lapsella ei siellä kotonaan ole kunnon vaatteita niin se on sitten jo lastensuojeluasia. äidin manipulointiin ei pitäisi lähteä mukaan. se oli mun pointti.

t. äiti ja äitipuoli

meillä oli kanssa vääntöä siitä että tyttö käy niin harvoin. Mutta ei se kai ole ees aina rahasta kiinni, mekin sanottiin että me kyllä maksetaan matkat jos se on siitä kiinni mutta ei auttanut. Nyt saatiin ees tyydyttävä tapaamissopimus kun tyttö aloitti koulun.

Me maksetaan myös reilusti yli sen nyt mitä on määrätty elareiksi, kun meidän taloudellinen tilanne on hyvä. Viime talvena mies lähetti erikseen rahaa talvivaatteisiin niin oli jo ehtiny ostaa jotku halpishommat ja rahat meni taskuun...

Ollaan monesti mietitty että toivottavasti ne menee ees tytön hyväksi, jotenkin...

Meiltä on lähtenyt se uhkasakko, mut ei ole tehonut mitenkään. Nyt on sit manipuloinut lapsia niin,että eivät kuulemma halua tulla. Täällä on pahaa ruokaa ja täällä huudetaan. Mutta kun ovat täällä niin syövät kaiken suuan hyvällä ruokahalulla ja meillä ei tosdellakaan lapsille huudeta. Eli ihan keksittyjä juttuja mitä se nainen saa päähänsä ja uskottelee lapsille että näin on. Ymmärrän sen kyllä että kakai tuntia menee matkoihin ja se on paljon se istua linja-autossa per sivu,mut tästäkään ei pitänyt tulla ongelmaa kun äiti muutti puolen tunnin matakan päästä kauemmaksi miehen perässä. Olemme sopineet myös että jos silloin tällöin hakisimme ja toisimme mutta hän ( ex ) ei halua tavata miestä eikä tietty minuakaan. Olen sanonutkin että jättäysyn pois kyllä matkasta,mutta ei sekään ole hyvä. Siis mikään ei toimi mitä yrittää. Ja lasten lääkitsemisestä. Banhemmalla tytöllä on anemia mihin sit rautaa pitäisi ottaa. Edelliset lääkkeet loppui ja äiti ei sit hakenut uusia koska i tarvitse syödä enään, ei vienyt tyttöä uusiin verikokeisiin. No minä sitten vein ja anemiaan sai uudet lääkkeet. No ei mennyt kauaakaan kun tuli lankoja pitkin exä kun mä oli puuttunut lapsen ja heidän elämään. En vain voi katsoa vierestä ja en lupaa lähde siihen kyselemään tällaisessa tilnteessa.. Jotenkin vastuutonta toimintaa, en tiedä miksi näin.

Siis mikään ei toimi mitä yrittää. Ja lasten lääkitsemisestä. Banhemmalla tytöllä on anemia mihin sit rautaa pitäisi ottaa. Edelliset lääkkeet loppui ja äiti ei sit hakenut uusia koska i tarvitse syödä enään, ei vienyt tyttöä uusiin verikokeisiin. No minä sitten vein ja anemiaan sai uudet lääkkeet. No ei mennyt kauaakaan kun tuli lankoja pitkin exä kun mä oli puuttunut lapsen ja heidän elämään. En vain voi katsoa vierestä ja en lupaa lähde siihen kyselemään tällaisessa tilnteessa.. Jotenkin vastuutonta toimintaa, en tiedä miksi näin.

joo näitä mahtuu maailmaan.

Mekin hommattiin tytölle vitamiinit ja muut ihonhoitoon ja saatiinkin iho kuntoon niin ei niitä sitte ollu kuitenkaan mukana, tai jos oli niin näki ettei niitä ole syöty ja kun loppu niin eivät ostaneet enää uusia. Vaikka selvästi auttoi ihon hoidossa.

ei noiden järjenjuoksusta ota aina selvää.

meillä miehen lapsen äiti oli vähä samanlai: lapsella liian pieniä/rikkinäisiä kissanpissalta haisevia vaatteita, laiminlyöntiä yms. ilmoitimme sossuun ja haimme isälle lähihuoltajuutta. ja saatiinkin.

Tuo on niin totta, ei pysy perässä ei. Keinot aika vähissä, mutta olemme tyytyväisiä että ede joskus lapsia näemme. Nyt on menny puoli vuotta viime kerrasta ja odottelemme sitten vuodenvaihteen jälkeen sitten heitä seuraaavan kerran ku on tullut tietoa että lapset ei anakaan halua tämän vuoden puolella tulla enään kun on heillä alkanut jo jouluvalmistelut. :)
Joskus on tullut yllätys ja lapset on tullut parin kk välein,mutta silloin on ollut äidillä jokin meno.

Tuo on niin totta, ei pysy perässä ei. Keinot aika vähissä, mutta olemme tyytyväisiä että ede joskus lapsia näemme. Nyt on menny puoli vuotta viime kerrasta ja odottelemme sitten vuodenvaihteen jälkeen sitten heitä seuraaavan kerran ku on tullut tietoa että lapset ei anakaan halua tämän vuoden puolella tulla enään kun on heillä alkanut jo jouluvalmistelut. :)
Joskus on tullut yllätys ja lapset on tullut parin kk välein,mutta silloin on ollut äidillä jokin meno.

No me onneksi saatiin nyt paperille sopimus ja ajat koska tyttö tulee. Ja yllättävän hyvin saatiinkin. Mutta sossun ehdotelman mukaan ei meilläkään tyttö ois päässy näkemään isäänsä kuin n. puolen vuoden välein kun on äitiä kohtaan väärin jos on täällä kouluaikana ja on äitiä kohtaan väärin jos on täällä lomalla ja on äitiä kohtaan väärin lähes joka asia...

Tällä äidillä on kanssa perusteluita vaikka mitä miksi ei millään lomalla tai lomien välissä voisi tulla. Esim. joululomalla ei muka voisi tulla isän luokse koska juuri joulun jälkeen he tapaa isomummoa ja sitä sun tätä tuttua, jotka asuu kuitenkin heidän lähellään. Vuoden 52 viikosta ei löydy yhtään toista viikkoa jolloin voisi näitä sukulaisia tavata...

teillä ei ole tapaamissopimusta paperilla?

No me onneksi saatiin nyt paperille sopimus ja ajat koska tyttö tulee. Ja yllättävän hyvin saatiinkin. Mutta sossun ehdotelman mukaan ei meilläkään tyttö ois päässy näkemään isäänsä kuin n. puolen vuoden välein kun on äitiä kohtaan väärin jos on täällä kouluaikana ja on äitiä kohtaan väärin jos on täällä lomalla ja on äitiä kohtaan väärin lähes joka asia...

Tällä äidillä on kanssa perusteluita vaikka mitä miksi ei millään lomalla tai lomien välissä voisi tulla. Esim. joululomalla ei muka voisi tulla isän luokse koska juuri joulun jälkeen he tapaa isomummoa ja sitä sun tätä tuttua, jotka asuu kuitenkin heidän lähellään. Vuoden 52 viikosta ei löydy yhtään toista viikkoa jolloin voisi näitä sukulaisia tavata...

teillä ei ole tapaamissopimusta paperilla?

On. Sopimus on tehty viimeeksi uusiks tasan vuosi sitten. Silloin kun lapset muutti kauemmaksi. Sopimuksessa on niin että joka toinen kk tule kaksi kertaakk ja joka toinen kk yhden kerran. Mies suostui tahän koska teki lapsille omasta mielestä helpommaksi tämän asian ja ei tarvitsejoka toinen vkonloppu ajella linja-autolla. Tämä sopimus ei ole toiminut kertaakaan. Lastenvalvojalle silloin soitettiin ja hän ei asialle voi tehdä mitään koska lähi kuulemma päättää tpaamisesta kuitenkin loppupelissä. Mies otti yhteyttä asianajajaan ja sitä kautta sitten meni tämä uhkasakko lähivanhemmalle,mutta ei ole toiminut senkään jälkeen sopimuksen mukaisesti. Mies olisi valmis tekemään vieläkin löyhemmän tapaamisopimuksen, mutta äiti ei kuulemma halua mitään ylimäräistä enään tämän asian suhteen ja juurihan se on uusiksi tehdä. Asianajaja sanoi,että enään on mahdollista mennä oikeuteenja vaatia lapsia itselleen, mutta totsei myös että se on todella epätodennäköistä. Miehellä siis kolme lasta exän kanssa ja minulla kaksi lasta ja meille tulossa yhteinen nyt tammikuussa. Tällä hetkellä exällä asustelee vakkariin 5 lasta ja joka toinen viikonloppu 8 lasta. Uskon ja luulen että ex tekeekiusaa siksi kun heillä on siellä päässä sen nykyisen miehen exän kanssa ongelmia lasten tapaamisissa ja tämä minun mihen exä haluaa että kaikki lapset on samaan aikaan aina paikalla samassa paikassa.

Onpa outoa.

Kyllä jos sopimuksessa lukee että tulevat tietyllä tavalla niin kyllä sitä pitää lähivanhemman noudattaa. Ellei ole jotain tosi painavaa syytä sille miksi ei voisi.

Mutta me jouduttiin oikeuden kautta käymään jo toisen kerran. Tai nyt se meni niin että tapaamissopimus saatiin sovittua ennen oikeudenkäyntiä ja oikeus vahvisti sen ja oikeuden päätettäväksi jäi lapsen asuinpaikka. Jota ei sitten saatu muutettua.

Mutta meillä sopparissa on ihan päivälleen mainittu milloin tyttö tulee ja lähee kotiin. Tyyliin että syyslomalla tulee syyslomamaanantaita edeltävänä lauantaina ja lähtee sitten kahden viikon päästä perjantaina. Joululomalla tulee oliko se päättäjäisistä seuraavana päivänä ja lähtee koulun alkua edeltävänä lauantaina jne. Ja tämä koskee nyt sitten ainakin muutaman vuoden tästä eteenpäin.

Onpa outoa.

Kyllä jos sopimuksessa lukee että tulevat tietyllä tavalla niin kyllä sitä pitää lähivanhemman noudattaa. Ellei ole jotain tosi painavaa syytä sille miksi ei voisi.

Mutta me jouduttiin oikeuden kautta käymään jo toisen kerran. Tai nyt se meni niin että tapaamissopimus saatiin sovittua ennen oikeudenkäyntiä ja oikeus vahvisti sen ja oikeuden päätettäväksi jäi lapsen asuinpaikka. Jota ei sitten saatu muutettua.

Mutta meillä sopparissa on ihan päivälleen mainittu milloin tyttö tulee ja lähee kotiin. Tyyliin että syyslomalla tulee syyslomamaanantaita edeltävänä lauantaina ja lähtee sitten kahden viikon päästä perjantaina. Joululomalla tulee oliko se päättäjäisistä seuraavana päivänä ja lähtee koulun alkua edeltävänä lauantaina jne. Ja tämä koskee nyt sitten ainakin muutaman vuoden tästä eteenpäin.

Ihan noin tarkkaan ei ole mainittu, mutta nuo mitä äsken kerroin on mainittu ja sitten että joka kesä kk on isän luona ja joka toinen joulu täällä ja samoin joka toisen loman on isän luona. Näköjään ei ole allekirjoiteluilla papereilla mitään voimaa. Ei exällä ole antaa mitään selitystä muuta kuin että lapset ei halua tulla. Lapille kun soittaa niin silloin ovat tulossa ja samoin jos mummo kyselee niin haluaisivat tulla. En tiedä mitä siellä tapahtuu,miten lapsia sitten uhkaillaa. No yhden kerran ainakin vanhempaa tyttöä oli uhkailtu niin,että jos menent niin sitten sinulle ei ole kotia enään täällä eikä äitiä. Tytttö kertoi sitä itku kurkussa. Isä soitti exälle ja vastuas oli etttä tyttö valehtelee. En tiedä tai emme tiedä totuutta. Uskomme kyllä ennemmin tyttöä.

En antaisi vaatteita viedä äidille jos lapsi käy teidän luona säännöllisesti.Muuten tilanne on se että joudutte joka tapaamiskerralla hankkimaan uudet vaatteet,ei ne teidän ostamat uudet tule taatusti teille toista kertaa.
Minä olen lähiäiti joka laitan lapset huonoissa vaatteissa isälleen.Johtuen siitä että jos lapset menee sinne uusissa vaatteissa,ne eivät palaudu.
Esimerkkinä: ostin lapselle uuden talvitakin jota käytti muutaman kerran ja kas sinne se jäi isän luo,ei kuulemma ole siellä kun olen kysynyt,samoin kävi toisen lapsen kuukauden vanhoille silmälaseille.
Aika kalliita hankintoja kuitenkin jatkuvasti ostettavaksi.

Kauheaa "kuunneltavaa". Todella outoa ettei etävanhemmalla ole säännöllisiä tapaamisia lastensa kanssa. Olen aina luullut, siis ihan vilpittömästi luullut, että etävanhempi saa aina hyvät tapaamisoikeudet, siis jos ei ole mitään valvotun tapaamisen tarvetta. Joka toinen viikonloppu ja joitakin lomia on mielestäni ihan minimi mikä pitäisi olla. Ja jos asuu kaukana, niin enemmän niillä lomilla sitten. Kurjia juttuja lapsille.

Kun mä olin yh ja tein tapaamissopimusta lasten isän kanssa, niin meille sanottiin että isä ostaa lapsille vaatteet, joita lapset käyttää siellä ja äidin luona on omat vaatteensa. Fillarit ja sen sellaiset on vanhempien välisiä sopimusasioita, mutta noi vaatteet pitäis olla molemmissa kodeissa omat.

Lääkkeet äidin pitäis tietenkin pakata lapselle mukaan, se on selvä.

Meillä oli kirjallinen tapaamissopimus, mutta mä annoin isän tavata lapsia muutenkin, aina kun halusi. Mutta isä teki sit silläkin kiusaa mulle, saattoi peruuttaa viikonlopun tapaamiset tai siirtää seuraavaan viikonloppuun, aina omien menojensa mukaan tai hankaloittaakseen mun menoja. Enpä silti estänyt sitä tapaamasta lapsiaan silloin kuin halusi - eihän se lasten syy ole, jos niiden isä on mulle mulkvisti, lasten edun mukaista oli säilyttää hyvät välit molempiin vanhempiin vaikkei vanhemmilla olleetkaan kaksiset välit toisiinsa.

Joo, tutulta kuulostaa. Miehen tyttö tulee meille aina kauheissa rääsyissä, liian isoissa vaatteissa ja kaiken maailman turhaa kamaa mukanaan. Kuvissa näen että omistaa kivoja ja sopivia vaatteita mutta jostain syystä kun tulee meille pakkaa sinne ne SAMAT hirvitykset joka kerta. Ostin vaatteita sitten meille kotiin ja vaihdetaan ne täällä ja tyttö ei saa niitä mukaansa. Kerran ostin kalliin mekon niin miehen yh exä heitti sen roskiin.. !!!!!!!!

Ei kannattaisi ostaa lapselle uusia vaatteita. Tiedän tapauksen, jossa äiti myy isän ostamat uudet vaatteet kirpparilla/huuto.netissä ja pitää lapsellaan edelleen niitä vanhoja ryysyjä.

Yhteistyössä