tiedän että täältä palstalta saa vain pahan mielen kun kyselee mutta silti....Parisuhteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sydän syrjällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sydän syrjällään

Vieras
kauanko teidän mielestä suhteessa otettava "time out" kestää? kun en oo tälläses tilantees ikinä ollu ni mietin et kauanko sellanen yleensä kestää,joo se on tapauskohtasta mut mikä olis sellanen max aika ettei sit mee vaan pitkittämiseks päätöksen suhteen.

Musta tuntuu et tollaset on suhteen loppu....vaik tiedän kyllä tapauksia joissa se ei oo ollu loppu.

ja toivon asiallisia vastauksia koska mä en jaksais yhtään mitään ilkeitä kommentteja et ne voi jättää pois.

Itse olen sillä kannalla että jos ei tunnu onnistuvan niin se siitä. Liha- ja hernekeitto on ainoat mitkä paranee uudelleenlämmityksellä.

Aikalisää yrittäisin ymmärtää max 2 kk. Jos esim jotain vakavaa sairautta tms niin sit tilannekohtaisesti, mutta ei mitään pitkiä jaksoja tai aina kesäksi.

Enpä ole itsekkään ollu tuossa tilanteessa,kaipa sitä on paras itse puolison kanssa määriteltävä
"time out" kesto.Toisille pareille riittää lyhyempi aika ja toiset tarvitsevat harkinta-aikaa pitemmäksi aikaa,selvittääkseen voivatko jatkaa parisuhdetta.Kaipa riippuu myös siitä,miksi haluaa harkita parisuhdettaan uudestaan,itse voisin tilannetta harkita ehkä kuukauden,korkeintaan 2kk.
Pettämisen suhteen parisuhde olisi ohi saman tien,eikä enää harkintaa.

Viimeksi muokattu:
Se riippuu pariskunnasta ja siitä miten time-out toteutetaan. Moni kokonaan eronnutkin on palannut yhteen, mutta time-out parantaa mahdollisuuksia. Time-out voi antaa myös tilaisuuden sivistyneempään eroon. Mutta jos sitä haluaa käyttää parisuhteen parantamiseksi, niin suositan pariterapiaa sen aikana ja sääntöjen laadintaa time-outin ajaksi.

Kari Kiianmaan rakentava valinta -kirjassa on kerrottu enemmän tuosta parantavasta asumuserosta. Sen tarkoitus ei ole kuitenkaan yhteenpaluu, kuten ei pariterapiankaan. Sen tarkoitus on selvittää asiat.

Alkuperäinen kirjoittaja sydän syrjällään;24083489:
onko silloin järkevää tavata ja soitella vai pitääkö vaan antaa olla rauhassa.

Mun mielestä silloin ollaan omilla tahoillaan ja mietitään mitä halutaan tai miten vaikea tilanne ratkaistaan. Jos on lapsia niin tietty täytyy sopia miten tapaamiset ym mutta ei tapailla muutamaa kertaa enempää.

Jotkuthan muuttaa erilleen ja aloittaa ihan alusta, siis seurustelee jne mutta musta se on jotenkin ... turhaa... Onhan se ihminen sama kuin jättäessää aina ne likaiset sukat olkkarin pöydälle (kärjistetysti).

Voihan pieni hengähdystauko joidenkin kohdalla toimia. Tunnen tuollaisiakin tapauksia, joissa suhteet on jatkuneet parempina pienen time outin jälkeen, mutta tuolloin on ollut kyseessä suhteet, joissa eroa on alettu pohtia n. 15 v yhdessä olon jälkeen, mutta ensin kokeiltu erillään asumista lopputuloksena takaisin yhteen muutto ja pirteämpi parisuhde.

Tuollaisten erojen jälkeen yhteen palaaminen vaatii toisen totaalista kunnioittamista ja ehdotonta luottamusta. Erossa olemisen lisäksi pitää osata olla toisen kanssa eron jälkeen niin, ettei tuo ero jää häiritseväksi asiaksi.

Time outin toimivuus riippuu mielestäni myös siitä onko tuo ollut yhteinen päätös, vai tullut ehdotuksena toisen puolelta siksi, ettei pysty vielä kokonaan eroamaan, ja haluaa jättää toisen ns. varalle. Jälkimmäinen on mielestäni julmaa ja itsekästä, ja suhde on tuhoon tuomittu.

Tässä nyt tällaista pohdintaa.

Yhteistyössä