Tiedättekös mitä. Mua vähän harmittaa nuo jotka on viihteellä joka viikonloppu.

Jos sitten käännetään toisinpäin ja ajatellaan yleisellä tasolla, eikä juuri sitä nimenomaista tapausta. Äiti joka on kotona lapsen luona arkipäivät. Onko se sitten tuomittavaa, jos se käy viikonloppuna bilettämässä sen yhden illan/yön? Ja lapsi on isänsä hoidossa.
Tuomittavaa? Mitä se bilettäminen on? Jos se on pään täyteen vetämistä, taksiin oksentamista ja sunnuntai-krapulaa, niin onko siinä jotain hyvää?

Isän kanssa on lapsen hyvä olla, jos isä vain on normaali ihminen, sen jo sanoinkin tässä.
 
"-p-"
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkeliini;23066235:
Samaa mieltä. Silloin ei ole kyse lapsen suhteesta isään vaan lapsen suhteesta äitiin!
en tajua. täälläkin aina itketään, kun miehet eivät osallistu perhe-elämään, mutta onko se joku ihme, jos asenne on tämä? isä on _tasaveroinen_ vanhempi äidin kanssa, ja myös isät osaavat hoivata, hoitaa ja rakastaa. itse lähden välillä mielelläni kavereita tapaamaan baariin ja "jätän" 4kk vanhan vauvan isälle, joka huolehtii hänestä aivan yhtä hyvin kuin minäkin. ja ei, en ole seuraavana päivänä krapulassa. sitä paitsi, vauva tuskin yöllä edes huomaa, että olen poissa, koska isä on koko vauvan olemassaolon ajan osallistunut myös yösyöttöihin. ja tästäkö sitten lapsi kärsii?
 
rtee
Ne, keitä minä mietin ei ole siellä paria tuntia selvinpäin.
Ratsastuksesta saa vaikka mitä itselleen, sellaista mitä baareista ei saa.
Minä puhuinkin yleisesti, en sinun tutuistasi. Eipä se minusta ole kamalaa sekään jos siellä ollaan pidempään ja juodaankin enemmän. Ainoa asia mikä minun mielestä siitä tekee paheksuttavan on se, että se ei ole terveydelle hyväksi, jos sitä joka viikonloppu tehdään. Mitä ratsastuksesta saa itselleen mitä baarista ei? Ainoa asia mikä itselle tulee mieleen on se, että ratsatuksessa oppii uutta. Molemmissa voi kuitenkin pitää hauskaa, nähdä kavereita, rentoutua...
 
rtee
Ja minä puhuinkin heistä, joille se tuulettuminen on joka viikonloppuista ja ei niin alkoholitonta.

Ratsastuksesta saa hyvän kunnon, taidon käsitellä hevosta, raitista ilmaa, ystäviä, kokemuksia, kilpailukokemuksiakin jos niin haluaa.
Tanssiminenkin kasvattaa kuntoa, baarista voi saada ystäviä ja kokemuksia, jopa kilpailukokemuksia jos osallistuu vaikkapa karaokekilpailuun.
 
Tuomittavaa? Mitä se bilettäminen on? Jos se on pään täyteen vetämistä, taksiin oksentamista ja sunnuntai-krapulaa, niin onko siinä jotain hyvää?

Isän kanssa on lapsen hyvä olla, jos isä vain on normaali ihminen, sen jo sanoinkin tässä.
Mä en ylipäätäänkään ymmärrä tällä palstalla paria juttua, mitä varsinkin näissä tämän tyyppisissä ketjuissa usein tulee ilmi.
Ensimmäinen on se, että nimenomaan äitien tekemisiä ruoditaan. Hyvin kärkkäästi ollaan tuomitsemassa, jos se on pienen vauvan äiti joka lähtee lomalle tai bilettämään tai "hylkää" vauvan jonkun muun hoitoon muusta, kuin ihan pakottavasta syystä pidemmäksi aikaa, kuin tunniksi.
Sitä eit osin tässä ketjussa ole mainittavasti tapahtunut, ihme kyllä.

Toinen asia on se, että miksi nimenomaan sillä on väliä, missä ja miten ne vanhemmat viettävät aikaansa, kun ovat poissa?
Koska monesti törmää siihen, että harrastamassa saa käydä vaikka useamman tunnin. Tai vaikka jättää lapsen mummolle ja käydä sivistyneesti katsomassa balettia ja ravintolassa syömässä.
Mutta se, että lähtee viettämään illan juottolaan, on ehdottoman tuomittavaa.

Sillähän ei vauvan näkökulmasta ole suurtakaan merkitystä, ei se tiedä missä äiskä tai iskä on. Mä käytän oman aikani töissä ja hevosen selässä. Mutta jos joku muu käyttää saman verran aikaa ajamalla prätkää hiekkakuopilla, tai vetämällä pään täyteen ja kärsimällä krapulaa niin en mä näe siinä vauvan kannalta mitään eroa.
 
ulkonainen
Ja minä puhuinkin heistä, joille se tuulettuminen on joka viikonloppuista ja ei niin alkoholitonta.

Ratsastuksesta saa hyvän kunnon, taidon käsitellä hevosta, raitista ilmaa, ystäviä, kokemuksia, kilpailukokemuksiakin jos niin haluaa.
Ja mika sina olet sanomaan etta ihminen ei saa mitaan irti biletyksesta? Sehan on sosiaalista toimintaa ja ihanan rentouttavaa. Mina ainakin biletan kymmenen kertaa mielummin kuin lahden ratsastamaan :D.
 
se joku
Miksi se nyt sinuun niin kolahtaa?
Annan minun miettiä, jos niin harmittaa tai ottaa kupoliin niin paina punaista ruksia. Mulla on vaikka koko loppu ilta aikaa olla tässä miettimässä muiden valintoja.

Kamalaa :saint:
Se mikä mua tässä sinussa nyt sieppaa on se, että se ei pystytä näkemään kuin se omatotuus, joka tuntuu olevan sinulle ainoa oikea, mutta "kun ratsastus on parempaa, mitä sieltä baaristakaan saa..."

Toisten valinnat on toisten valintoja, ja vaikka märehtisit ja jeesustelisit niitä maailman tappiin asti, eivät he tule toimintaansa muuttamaan vain sen takia.

Lähinnä nauratat minua tekopyyhydelläsi, mutta ihan vapaasti rouva märehtii jos se sinun oloasi helpottaa.
 
"Kenguru"
Mä en ylipäätäänkään ymmärrä tällä palstalla paria juttua, mitä varsinkin näissä tämän tyyppisissä ketjuissa usein tulee ilmi.
Ensimmäinen on se, että nimenomaan äitien tekemisiä ruoditaan. Hyvin kärkkäästi ollaan tuomitsemassa, jos se on pienen vauvan äiti joka lähtee lomalle tai bilettämään tai "hylkää" vauvan jonkun muun hoitoon muusta, kuin ihan pakottavasta syystä pidemmäksi aikaa, kuin tunniksi.
Sitä eit osin tässä ketjussa ole mainittavasti tapahtunut, ihme kyllä.

Toinen asia on se, että miksi nimenomaan sillä on väliä, missä ja miten ne vanhemmat viettävät aikaansa, kun ovat poissa?
Koska monesti törmää siihen, että harrastamassa saa käydä vaikka useamman tunnin. Tai vaikka jättää lapsen mummolle ja käydä sivistyneesti katsomassa balettia ja ravintolassa syömässä.
Mutta se, että lähtee viettämään illan juottolaan, on ehdottoman tuomittavaa.

Sillähän ei vauvan näkökulmasta ole suurtakaan merkitystä, ei se tiedä missä äiskä tai iskä on. Mä käytän oman aikani töissä ja hevosen selässä. Mutta jos joku muu käyttää saman verran aikaa ajamalla prätkää hiekkakuopilla, tai vetämällä pään täyteen ja kärsimällä krapulaa niin en mä näe siinä vauvan kannalta mitään eroa.
Kyllä sillä on eroa, että juoko tuolla ajalla alkoholia vai ei, vaikka monet sitä kuinka yrittää todistella muuksi.
 
rtee
Toinen asia on se, että miksi nimenomaan sillä on väliä, missä ja miten ne vanhemmat viettävät aikaansa, kun ovat poissa?
Koska monesti törmää siihen, että harrastamassa saa käydä vaikka useamman tunnin. Tai vaikka jättää lapsen mummolle ja käydä sivistyneesti katsomassa balettia ja ravintolassa syömässä.
Mutta se, että lähtee viettämään illan juottolaan, on ehdottoman tuomittavaa.

Sillähän ei vauvan näkökulmasta ole suurtakaan merkitystä, ei se tiedä missä äiskä tai iskä on. Mä käytän oman aikani töissä ja hevosen selässä. Mutta jos joku muu käyttää saman verran aikaa ajamalla prätkää hiekkakuopilla, tai vetämällä pään täyteen ja kärsimällä krapulaa niin en mä näe siinä vauvan kannalta mitään eroa.
Tätä minäkin olen yrittänyt selvittää. Mitä väliä sitä vauvalle on missä se äiti on? Ehkä se jotenkin liittyy siihen oman sädekehän kiillottamiseen. Se on kiva moralisoida miten toiset vain juo ja minun harrastukset ovat sivistyneitä.
 
Mä ihmettelen vaan sitä että miksi joku haluaa niin usein olla pois vauvan luota niinkin pitkiä aikoja kuin koko illan. Mä kävin ekan kerran baarissa kun vauva 4kk ja kauhea ikävä oli vaikka reissu piristikin. Seuraavan kerran menin kun vauva 7-8kk. Mun mielestä on ok välillä käydä tuulettumassa jos tuntee sitä tarvitsevansa, mutta jotenkin tuntuu omasta kokemuksesta että eikös pikkuvauvan kanssa ole ihan psykofyysinenkin tarve olla vauvan lähellä.

Itsekin olen ihmetellyt näitä tällaisia fb -päivityksiä joka vkonloppuisesta biletyksestä alle kk ikäisen vauvan ja vähän isommankin vanhemmilta koska itse en kokenut sitä mielekkääksi. Kukin tyylillään.
Siinä se olikin hyvin sanottu. Etenkin näin imettäessä ei edes pystyisi olemaan tuntikausia vauvasta erossa, kun rinnat täyttyy maidosta ja jo odottaa sitä, että pääsee imettämään jotta saa sen tukalan olon etumuksesta pois. Ja myös henkisesti/fyysisesti se erossa olo tuntuu. Koin jo lähes suorituksena kun olin 1kk ikäisestä n. 5min erossa, tämän ollessa kaverin sylissä kun itse kävin nopeasti ulkona. Jännityksellä odotan seuraavaa eroa, jolloin lapsi on 3kk ikäinen ja minun on käytävä hammaslääkärissä n. 45min ajan. Näissä fiiliksissä herättää kyllä ihmetystä, miten joku voi niin pieniä jo yökylään laittaa, vaikka olisi pulloruokittukin.. ei vauvat tyhmiä ole ja tunnistavat kyllä, kuka hoitaa, onko tuttu tuoksu, otteet jne.

Välillä jotain päivityksiä tehdessä tyyliin "lähtee kaupungille hengailemaan ja shoppailemaan" olen tosin miettinyt, pitääkö niihin aina lisätä se "vauvan kanssa", jotta kenenkään ei tarttis kauhistella että hui hirveä, taas se on menossa vaikka lapsi on vastasyntynyt......
 
ulkonainen
[QUOTE="Kenguru";23066492]Kyllä sillä on eroa, että juoko tuolla ajalla alkoholia vai ei, vaikka monet sitä kuinka yrittää todistella muuksi.[/QUOTE]

Niin mita eroa? Esim. mina en ikina juo krapulaan asti...
 
[QUOTE="Kenguru";23066492]Kyllä sillä on eroa, että juoko tuolla ajalla alkoholia vai ei, vaikka monet sitä kuinka yrittää todistella muuksi.[/QUOTE]

Kerrotko, mikä se ero on? Mä olen niin simppeli, etten kertakaikkiaan käsitä.
 
"Rötväles"
Siis ihan hirveetä olla erossa nukkuvasta vauvastaan ;(
Kyllä minäkin lapsiani rakastan, mutta en ole niin kiinni kasvanut heihin etten voisi kerran viikossa heidän nukkuessaan lähteä viihteelle.
En tätä tee koska ei huvita juhlia niin usein mutta jos jaksaisin ja keksisin niin voisin ihan hyvin tehdä jotain muuta yhtä usein. Muutama vuosi kotiäitiyttä alkaa todellakin maistua puulta ja kaikki aktiviteetit kodin ulkopuolella ovat tervetulleita.
 
kuhan kysyn
[QUOTE="Rötväles";23066564]Siis ihan hirveetä olla erossa nukkuvasta vauvastaan ;(
Kyllä minäkin lapsiani rakastan, mutta en ole niin kiinni kasvanut heihin etten voisi kerran viikossa heidän nukkuessaan lähteä viihteelle.
En tätä tee koska ei huvita juhlia niin usein mutta jos jaksaisin ja keksisin niin voisin ihan hyvin tehdä jotain muuta yhtä usein. Muutama vuosi kotiäitiyttä alkaa todellakin maistua puulta ja kaikki aktiviteetit kodin ulkopuolella ovat tervetulleita.[/QUOTE]

työ?
 
rtee
Siinä se olikin hyvin sanottu. Etenkin näin imettäessä ei edes pystyisi olemaan tuntikausia vauvasta erossa, kun rinnat täyttyy maidosta ja jo odottaa sitä, että pääsee imettämään jotta saa sen tukalan olon etumuksesta pois. Ja myös henkisesti/fyysisesti se erossa olo tuntuu. Koin jo lähes suorituksena kun olin 1kk ikäisestä n. 5min erossa, tämän ollessa kaverin sylissä kun itse kävin nopeasti ulkona. Jännityksellä odotan seuraavaa eroa, jolloin lapsi on 3kk ikäinen ja minun on käytävä hammaslääkärissä n. 45min ajan. Näissä fiiliksissä herättää kyllä ihmetystä, miten joku voi niin pieniä jo yökylään laittaa, vaikka olisi pulloruokittukin.. ei vauvat tyhmiä ole ja tunnistavat kyllä, kuka hoitaa, onko tuttu tuoksu, otteet jne.

Välillä jotain päivityksiä tehdessä tyyliin "lähtee kaupungille hengailemaan ja shoppailemaan" olen tosin miettinyt, pitääkö niihin aina lisätä se "vauvan kanssa", jotta kenenkään ei tarttis kauhistella että hui hirveä, taas se on menossa vaikka lapsi on vastasyntynyt......
Ihmiset ovat niin erilaisia. Kaikille ei synny noin riippuvaista sidettä ja he voivat silti olla aivan hyviä äitejä.
 
"-p-"
Porukka todistelee täällä minkä kerkee "ettei käy esiintymässä baarissa, tahi kattelemassa muita". No itseensä voi huijata niin monella tapaa...
missä umpiossa ihmiset oikein elää? kyllä täällä kaupungissa ainakin voi käydä baarissa ihan vain iltaa istumassa ja juttelemassa kavereiden kanssa. lisäks rakastan musiikkia ja käyn katsomassa keikkoja. nekin ovat usein siellä pahamaineisessa baarissa. voi hirvitys sentään!
 
monttu auki
[QUOTE="-p-";23066637]missä umpiossa ihmiset oikein elää? kyllä täällä kaupungissa ainakin voi käydä baarissa ihan vain iltaa istumassa ja juttelemassa kavereiden kanssa. lisäks rakastan musiikkia ja käyn katsomassa keikkoja. nekin ovat usein siellä pahamaineisessa baarissa. voi hirvitys sentään![/QUOTE]
Sen verran on kenttäkokemusta kun on noissa "kilteissä ja viattomissa" paikoissa työskennellyt. Useamman tyylinen paikka takana ja siksi hieman varaa sanoa...kun kuitenkin selvinpäin menoa on katsellut, sieltä tiskin toiselta puolelta =)
 
tarves
Olenks mä vanhanaikainen vai muuten vaan kummallinen kun en käsitä miks vaihtaa ilta miehen ja lasten kanssa (vapaapäivä) siihen et lähtee baariin kavereiden kanssa. Siis toisinaan ymmärrän, mut tässä aloituksessa puhutaan joka viikonlopusta. Just on saatu vauva, luulis että se pesässä olo rakkaan puolison ja yhteisen pikkuisen kanssa on nautinnollisempaa kuin pämppäys ja krapula
 
"-p-"
Sen verran on kenttäkokemusta kun on noissa "kilteissä ja viattomissa" paikoissa työskennellyt. Useamman tyylinen paikka takana ja siksi hieman varaa sanoa...kun kuitenkin selvinpäin menoa on katsellut, sieltä tiskin toiselta puolelta =)
mutta miksi on niin vaikea uskoa, että kaikki ei harrasta baareilua tuossa mielessä? ikinä en ole baarista miestä ottanut, enkä tule ottamaankaan.
 
"Kenguru"
Kerrotko, mikä se ero on? Mä olen niin simppeli, etten kertakaikkiaan käsitä.
Ihminen ei toimi samalla tavalla krapulassa kun normi olotilassa. En ole vielä tavannut yhtä ainutta ihmistä kenen viinanjuonnin seurauksena seuraava päivä ei olis poikkeava siitä jos ei olisi juonut. Ihan alkkikset oppii toimimaan krapulassakin melko hyvin, mutta se jos mikä on pelottavaa, ja silti siinäkin on eroa selvään aamuun.
En kyllä mitenkään voi uskoa ettet muka tiedä mitä eroa on seuraavalla päivällä onko juonut vai ei. Eihän edes rattiin saa mennä krapulassa! Mutta pakko kai se on uskoa jos niin sanot.
 

Yhteistyössä