tiedättekös keskiarvon mitä 4henkinen perhe käyttää viikossa ruokaa rahaa??

• Viestiketjun aloittaja "huh huh"
  • Ensimmäinen viesti
"huh huh"
mies kertoi lukeneensa tutkimustuloksen; siis viikon ruuat ja juomat : 350e!!!
mä olen aivan ällistynyt!:O

meillä loppuisi rahat alta aikayksikön jos tuollaisia määriä vkossa menisi!

O74
[QUOTE="leppis";22486925]Meillä menee n. 250 euroa viikossa ruokaan. (4 lasta)[/QUOTE]

Kyseessä oli nelihenkinen perhe, ei nelilapsinen... Eli teillä enemmän syömäreitä niin väkisinkinkin menee enemmän rahaa ruokaan yms

"mie"
Joko nyt täälläkin alkaa se sama paasaus, kun mitä eilen HS:n sivuilla käytiin..... Muistaakseni siellä oli vaan yksi kirjoittaja, joka tuntui ymmärtävän mistä puhutaan....
Ja siihen 300euroon viikossa oli sisälletty kaikki ravitsemuspalvelutkin. Että jos kaksi aikuista syö lounaan ulkona, niin ei se summa mun mielestä mitenkään mahdotomuus ole. Omalla puolisolla menee työpivässä ruokailuun 15-20e (kahvit, lounas, välillä tarjoa muille), eli hänellä menee työruokailuun jo 400e/kk.

Meillä 5-henkinen perhe ja hyvin pärjättäisi 150 eurolla viikossa, jos vähän viittittäs katsoa mitä kaupasta ostetaan. Aikamoisia sisäfileitä tarttee joka päivä syödä, jos yli 300 saa ruokaostoksiin menemään....

En mä ainakaan edes laske paljonko rahaa ruokaan menee. Varsinkaan jaksa laskea jotain miehen työpaikkaruokailuja siihen päälle. En kyllä silti jaksa uskoa et 350e menis, mut useinhan sitä yllättyy ku alkaa oikeen laskemaan ;)

"Helmi"
[QUOTE="mie";22486975]Joko nyt täälläkin alkaa se sama paasaus, kun mitä eilen HS:n sivuilla käytiin..... Muistaakseni siellä oli vaan yksi kirjoittaja, joka tuntui ymmärtävän mistä puhutaan....
Ja siihen 300euroon viikossa oli sisälletty kaikki ravitsemuspalvelutkin. Että jos kaksi aikuista syö lounaan ulkona, niin ei se summa mun mielestä mitenkään mahdotomuus ole. Omalla puolisolla menee työpivässä ruokailuun 15-20e (kahvit, lounas, välillä tarjoa muille), eli hänellä menee työruokailuun jo 400e/kk.[/QUOTE]

juu,mutta vähävaraisella perheelle EI ole varaa syödä ulkona,eikä juuri kahviloissakaan käydä.

"piupau"
Kun molemmat olimme töissä niin emme juurikaan jaksaneet työpäivän jälkeen miettiä paljonko rahaa kuluu syömiseen, eikä tulojen puolesta tarvis ollutkaan. Siispä usein söimme ulkona ja kotona paljon sekä valmisruokia että toisaalta kallista merilohta, pihvejä yms. Ja kaupassa kävimme harva se päivä. Nelihenkiseltä perheeltä helposti meni yli 400e viikossa. Nyt kun olen kotona äitiyslomalla, olen innostunut laittamaan itse ruuat, enkä jaksa käydä useasti kaupassa joten viikon ruokaostokset hoidetaan yhdellä reissulla. Syömme paljon enemmän kasviksia ja vihanneksia, hedelmiä, marjoja. Myöskin luomua ja lähiruokaa. Siitä huolimatta ruokalasku on max 250e/vko, eli nyt viisihenkinen perhe, joista nuori kylläkin vielä syö pelkästään äidinmaitoa. Mutta suurin säästö tulee kyllä kun suunnittelee viikon ruuat etukäteen ja ruokaa ei myöskään heitetä täten hukkaan ja toisaalta useasti ennen kaupasta lähti mukaan kaikkea ylimääräistä niillä lukuisilla kauppareissuilla per viikko..

tallaaja
Meillä ei mene tosiaankaan noin paljon rahaa viikossa ruokaa.
Me olemme nelihenkinen perhe ja toinen lapsistamme on todella kova syömään. (aina nälkä)
Käymme kaksi kertaa viikossa kaupassa ja kerralla ostamme tarvittavan määrän ruokaa/ juomaa.
Meillä menee yhdellä kauppakerralla n. 45-60€ rahaa ruokaan ja joskus tulee ostettua ylimääräisiä tuotteita. Eli kahdella kauppa kerralla viikossa menee n. 90-120€ rahaa ruokaan.
Jos meillä menisi noin paljon, olisimme piaan vararikossa ja jääkaappi pursuaisi yli äyräiden ruokaa.
Nyt menee hieman enemmän kuin nuorimmaiselle joudumme ostamaan HYLA maitoa, mutta ei se suuresti kauppalaskussa näy.

"Deina"
Jos toi on keskiarvo ja meillä menee Huomattavasti vähemmän (tällä viikolla mennyt 70e), miettikää mitä jotkut syö...
Anteeksi, mutta nyt on kyllä pakko ihmetellä että mitä te syötte tuolla hintaa? Meillä syödään edullista ja itsetehtyä ruokaa, mutta terveellistä ja monipuolista. Vai onko teillä lapset vielä niin pieniä, ettei ruokaa vain mene??
Meillä kaksi isoa ja kasvavaa poikaa ja tyttö joka ei myöskään kyllä ruokailua jätä väliin, tietty kaikilla on vielä "raskaat" liikuntaharrastukset ja koht. terveellisesti yritetään syödä. Niin ja meitähän on siis 5 kaiken kaikkiaan.
Välillä tuntuu että saisi rekkalastin väkirehua tilata.. ;)
Maitoa pelkästään menee se 8-14 litraa, juustoa n. 5kg, perunaa 6 kg (+/- täysjyväriisit & täysjyväpastat), puurohiutaleita 2-4 pakettia,siihen leivät, voit ym..PER VIIKKO. Oletteko muuten huomanneet millainen hintaero on esim. perus halppis riisillä ja täysjyväriisillä? Sama noiden pastojen ja puurojen kanssa.
Meillä menee ruokaan keskimäärin 250e viikossa.

Yhteistyössä