Tiedättekö tämän "äitiryhmän"?

• Viestiketjun aloittaja hei kyssä
  • Ensimmäinen viesti
hei kyssä
Vihaavat kaikkea järjestelmällisesti, mikä on suht yleistä ja etenkin sitä joka on hintavampaa.

Vihaavat
-iittalaa
-ticketiä
-polarn o pyretiä
-niitä rekisterikilpiä lasten vaunuissa (tuli uusi listaan tuon ketjun takia)
-bogaboo, emmaljunga, brio jne vaunuja
-marimekon unikkoa
-noloa käydä stockmannilla ja siellä käyntikin on hienostelua
-kaikki hyvät tavat ovat hienostelua ja edellämainitut ovat myös kaikki VAIN hienostelua.
ja monia muita vastaavia

Ja ei en tarkoita heitä jotka eivät noista vain pidä,(se on ihan mielipideasia tietenkin) vaan heitä jotka nostavat siitä kauhean mekkalan, haukkuvat junteiksi, mauttomiksi tyylittömiksi ja muuksi kovin sanoin. Nämä ovat yleensä vielä niitä joilla ei syystä tai toisesta ole mahdollisuutta ostaa näitä. (kalliimpia siis) ja kovaan ääneen muistavat yleensä mainita että eivät sitten ole muuten kateellisia.

Miksi se kolahtaa niin pahasti?

Huono itsetunto?

"vieras"
En tiedä tullaisia. Itse en tykkää unikosta enkä ole mikää vaateasiantuntija ja merkkitietoinen. En pidä suurta numeroa noista asioista. Tietyt asiat pitää olla laatua ja maksaa, mutta toisilla ei väliä. Lastenvaatteilla ei merkitystä, kun ne kalliitkaan tuotteet ei meidän koululaisilla kestä.

"Elna"
Meillä on iittalaa mm. juomalasit, BRIOn vaunut/rattaat ja niissä rekisterikilpi, vaikka emme ole mitenkään varakkaita. Säästämällä pötkii pitkälle.

En arvostele muiden valintoja, mutta mielessäni usein ihmettelen, että mitä järkeä on ostaa hiivatin kallis puku ja sitten todeta puolen vuoden päästä, että se on jo pieni. Toinen ääripää on sitten ne raukkaparat, joille ostetaan hiivatin kallis puku, mutta useita kokoja isompi, että kestää sitten neljä vuotta. Siellä ne michelinukot sitten istuu ulkona kun ei pääse liikkeelle.

Kukin tavallaan. Henkilökohtaisesti vihaan marimekkoa. En niinkään hinnan vaan niiden karmeiden värien ja kuvioiden takia.

juuuu
enpä tiedä. Poppia ei täällä juuri näy, jostain bogaboosta ei liene useimmat kuulleetkaan. stocmannille on matkaa satoja kilometrejä ja ihmisillä on onneksi muutakin sisältöä elämässä:)

"a.p"
[QUOTE="Elna";25480717]Meillä on iittalaa mm. juomalasit, BRIOn vaunut/rattaat ja niissä rekisterikilpi, vaikka emme ole mitenkään varakkaita. Säästämällä pötkii pitkälle.

En arvostele muiden valintoja, mutta mielessäni usein ihmettelen, että mitä järkeä on ostaa hiivatin kallis puku ja sitten todeta puolen vuoden päästä, että se on jo pieni. Toinen ääripää on sitten ne raukkaparat, joille ostetaan hiivatin kallis puku, mutta useita kokoja isompi, että kestää sitten neljä vuotta. Siellä ne michelinukot sitten istuu ulkona kun ei pääse liikkeelle.

Kukin tavallaan. Henkilökohtaisesti vihaan marimekkoa. En niinkään hinnan vaan niiden karmeiden värien ja kuvioiden takia.[/QUOTE]

Et täytä kaikkia kriteereitä, mutta keskustelutavastasi huomaa heti, että kuulut nimenomaan tähän äitiryhmään. :D Onneksi olkoon! :D

Omistan iittalaa ja arabiaa, en pidä mistään nimipipoista, -repuista enkä rekkareista.
En pidä unikosta, mutta marimekon paita mulla on päällä tälläkin hetkellä.
Vaunuista en ole koskaan ollut kiinnostunut. Ticketeistä ja polarnjutuista en ole kiinnostunut, en tunnistaisi jos jollain olisi. Asun sadan kilsan päässä Stockmannilta, joten eipä sillä tule asioitua.
Minulla on hyvät tavat, enkä arvostele, mutta itselleni en hanki semmoista, mistä en pidä.

-
Ei helvetti... alkaako tä sama keskustelu taas????
Oikeesti ketä kiinnostaa? Ap vois miettiä, että mikä omassa päässä mättää, kun jaksaa tehdä kyseisestä aiheesta aloituksen? Mitä siitä, jos joku halveksuu sun valintoja? Sinäkin ehkä halveksut jonkun toisen valintoja, mutta arvaa kiinnostaako se niitä?

Ihan oikeesti, tässä maailmassa on varmaan isompiakin asoita, kun jotkut vitun marimekon unikot ja ticketin haalarit. Koittakaa nyt ryhdistäytyä ja hankkikaa itsellenne elämä!

"a.p"
Ei helvetti... alkaako tä sama keskustelu taas????
Oikeesti ketä kiinnostaa? Ap vois miettiä, että mikä omassa päässä mättää, kun jaksaa tehdä kyseisestä aiheesta aloituksen? Mitä siitä, jos joku halveksuu sun valintoja? Sinäkin ehkä halveksut jonkun toisen valintoja, mutta arvaa kiinnostaako se niitä?

Ihan oikeesti, tässä maailmassa on varmaan isompiakin asoita, kun jotkut vitun marimekon unikot ja ticketin haalarit. Koittakaa nyt ryhdistäytyä ja hankkikaa itsellenne elämä!
No olen nyt kaksi vuotta kuunnellut marinaa ja haukkumista noista asioista ja tein yhden aloituksen. :D
Minusta on naurettavan läpinäkyvää se "halveksunta" jonka syyn kaikki tietätät sisimmissään. ;)

"a.p"
Eli siis jos Ap:llä itsellään olis minkäänlaista itsetuntoa, niin tällaset asiat ei pitäis hetkauttaa pennin vertaa.
Lähinnä huvittuneena kummastelen. Luulen kyllä tietäväni syyn tälle "halveksunnalle" mutta halusin tästä keskustelua. :)
Minulla ei ole noista puoliakaan enkä pidä neljästä mainitsemastani, mutta en koe tarpeelliseksi nostaa niistä meteliä ja osoittaa halveksuntaani...mulla on se itsetunto sentäs. :D

Keskustelua on kiva käydä, kun on tylsää. :)

"vieras"
[QUOTE="a.p";25480840]No olen nyt kaksi vuotta kuunnellut marinaa ja haukkumista noista asioista ja tein yhden aloituksen. :D
Minusta on naurettavan läpinäkyvää se "halveksunta" jonka syyn kaikki tietätät sisimmissään. ;)[/QUOTE]

No meillä on noihin varaa, mutta en tykkää. En tosin meteliä niistä pidä. Ostan mitä huvittaa ja illoin huvittaa. Ittalan astioita meillä on ja siitä syystä, että niitä saa aina samaa, kun menee rikki. Laatu ratkaisee, mutta mielestäni nuo mainitsemasi asiat ei miitään laatua ole, vaan mitäänsanomattomia merkkituotteita.

Alkuperäinen kirjoittaja hei kyssä;25480642:
Vihaavat kaikkea järjestelmällisesti, mikä on suht yleistä ja etenkin sitä joka on hintavampaa.

Vihaavat
-iittalaa
-ticketiä
-polarn o pyretiä
-niitä rekisterikilpiä lasten vaunuissa (tuli uusi listaan tuon ketjun takia)
-bogaboo, emmaljunga, brio jne vaunuja
-marimekon unikkoa
-noloa käydä stockmannilla ja siellä käyntikin on hienostelua
-kaikki hyvät tavat ovat hienostelua ja edellämainitut ovat myös kaikki VAIN hienostelua.
ja monia muita vastaavia

Ja ei en tarkoita heitä jotka eivät noista vain pidä,(se on ihan mielipideasia tietenkin) vaan heitä jotka nostavat siitä kauhean mekkalan, haukkuvat junteiksi, mauttomiksi tyylittömiksi ja muuksi kovin sanoin. Nämä ovat yleensä vielä niitä joilla ei syystä tai toisesta ole mahdollisuutta ostaa näitä. (kalliimpia siis) ja kovaan ääneen muistavat yleensä mainita että eivät sitten ole muuten kateellisia.

Miksi se kolahtaa niin pahasti?

Huono itsetunto?
Niin? Siis tarkoitetaanko tässä nyt köyhiä äitejä vai mitä? Silloin tähän listaan ei voi lisätä niitä rekisterikilpiä, eikö ne oo aika edukkaita?

"lätty"
Aloitusviestistä löytyi jotain, joka kolahti edes vähän.

Mua ei sinällään vaivaa Iittalat, kukin ostakoon mitä kippoa ja kuppia tahtoo, mutta mua ärsyttää itse Iittaloiden sijaan tietyt tyypit, jotka ostavat niitä vain päästäkseen kehuskelemaan niillä. Siis että ostetaan velaksi astioita, että pääsee pätemään, miten he eivät pitkällä tikullakaan koskisi halpisastioihin, se ei mene mulle jakeluun. Jos niitä ostaa siksi, että tykkää niistä ja jättää ylpistelyt sikseen, en ala määritellä ihmistä astioiden perusteella.

Lastenvaatemerkeistä... Osa ostaa niitä samoin kuin Iittaloitakin, päästäkseen pätemään. Joku tietysti laadunkin takia. Tilanne on siis sama kuin yllä.

Vaunujen kilvet taas, en osaa päättää, ovatko ne hauska vitsi vai mauttomuuden huippu, joten jätetään väliin ;)

Vaunuina mulla itsellä on Teutoniat, en ikimaailmassa olisi maksanut 800 euroa VAUNUISTA, jos olisin ne itse ostanut. Halvemmallakin saa toimivaa ja tykkään ostella tarpeellisetkin tuotteet edullisesti. Mutta tietenkin kiitin kauniisti ja käytän vaunuja, kun isovanhemmat ostivat ne esikoiselle lahjaksi kun tämä syntyi. Hyväthän ne ovat, vaikka mun budjetille olisivatkin olleet kalliit.

Marimekon unikko on rumaa. :D Muut saavat vapaasti sisustaa sillä, kunhan mun ei tarvitse. Muut saman aikakauden kuosit tuntuvat olevan yhtä rumia. Inhosin jo pikkulapsena mummolan unikko-pöytää ihan kauheasti.

Ihan sama, missä muut käyvät kaupassa, kauppa se Stockmannkin on. Ei se tuote siitä kummene, minkä liikkeen kassan läpi se on vedetty.

Hyviä tapoja sen sijaan kunnioitan, mummo opetti meidät serkukset tavoille jo ihan sylivauvasta asti.

Yhteenvetona: Mua ei haittaa ihmisten käyttämät tuotemerkit, kunhan niitä ei syydetä mun silmilleni tarkoituksessa pönkittää itseään minun kustannuksellani. Muutaman sellaisen tyypin tunnen ja yritän olla mahdollisimman vähän tekemisissä.

On totta, ettei mulla budjetti edes riittäisi kalleimpiin tuotteisiin, joten mut leimataan äkkiä kateelliseksi, joka ostaisi itselleenkin heti kun vain voisi. Onnekseni noilla asioilla ei ole mulle väliä, tärkeät jutut on ihan muunlaisia. :)

Itse pidän suuni kiinni, arvosteleminen on typerää käytöstä. Sen sijaan törmään kolikon toiseen puoleen, eli mua arvostellaan junttiköyhimykseksi, jonka juomalasitkin ovat Tokmannilta.

Ohuimmassakin pannukakussa on kaksi puolta ;)

• Tykkää
Reactions: Zarppa
En mä mitään vihaa, jätän vaan ostamatta semmoset jutut mikä ei meillä toimi. Stockalla taas on tullut käytyä vain lemmikkieläin osastolla ja nyt sekin varmaan loppuu kun Musti ja MIrri on tuossa vieressä.
Jokainen meistä hienostelee ja inhoaa jotain muuta juttua. MItä siitä sitten? Jokaiselle tavaralle löytyy ihailijansa kyllä.

Liekö tässä nyt kysymys enemmänkin jostain muusta kuin siitä mistä itse tykkää ja mistä ei? Siis lähinnä suhtautumisesta siihen mitä toinen on hankkimut ja jonkinlsisesta pakonomaisesta tarpeesta kertoa tämä mielipiteensä vaikkei sitä kysyttäisikään. Mitä pahemmin siinä pystyy toista loukkaamaan, sen parempi.

Voi siis olla juuri noin että siinä arvostellaan toisen hinnankaampia hankintoja, maalataan niiden ostajasta vähintään idiootti jne. Toisaalta voi myös olla niin päin että se merkkituotteisiin satsaava katsoo asiakseen kertoa mielipiteensä toisen halpisvaatteista/tavaroista.

Jos näkee toisen hankkineen lapselleen vaikka sen haalarin joka on mielestäni aivan järjettömän hintainen, ruma, tai vaikka huonolaatuinen niin onko tämä mielipide pakko tuoda heti esille jos toinen ei edes mitään kysy?

Yhteistyössä