Tiedätkö lihavaa äitiä, jolle on tehty sektio? (Ei asiattomuuksia kiitos)

  • Viestiketjun aloittaja sektio
  • Ensimmäinen viesti
minä painoin muistaakseni 96kg viimeisilläni kun sektio tehtiin eikä painoa mitenkään kommentoitu muuten kuin että jouduin ottamaan jotain pistoksia 3 päivää ilmeisesti veren hyytymistä tai jotain sellaista (jäi vähän epäselväksi) koska bmi oli yläkanttiin enkä leikkauksen vuoksi päässyt niin äkkiä liikkeelle kuin alateitse synnyttäneet
 
Kyllä sektio tehdään tarpeen mukaan, ei siinä katsota onko lihava vai laiha. Jos on lihavampi niin silloin vaan on rasvakerrosta enemmän avattavana. Ei kai siinä mitään kummempaa. Niin ja tiedän kyllä niitäkin äitejä enkä ole kuullut mitään kommenttia lääkäreiltä. Toisaalta tuntuisi jotenkin asiattomaltakin..
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Painoin section aikana vähän päälle 100 kiloa. Eipä ne mitenkään asiaa kommentoineet ja hyvin toivuin.
Lisään tähän vielä että toinen sectio tehtiin 6 vuotta myöhemmin ja ei mitään ongelmia.

Molemmista siis otivuin nopiaan. Ekan jälkeen olin liikkeelle noin vuorokausi section jälkeen ja tokasta noin 12 tuntia section jälkeen.
 
Palautuminen on vaikeampaa.Haava kestää parantua ja siinä voi olla verenkierto ongelmia.
Ystävälle tehty 3 sektiota.Toinen toistaan vaikeampia.PAinoakin aina tullut lisää.

Mutta ei välttämättä näin käy kaikille,paraneminen riippuu niin monesta tekijästä.
 
vieras
mun yks tuttu on aika pullea ja hänelle tehty 4 sektiota. ei mtn komplikaatioita, hyvin parantunu. ahtaan lantion takia tehty, ei lihavuudella mitään tekemistä asian kanssa siis.
 
rukkanen
Kiireellinen sektio synnytyksen pysähtymisen takia, painoin sairaalaan lähtiessäni 102 kiloa. Eivät kommentoineet lääkärit mitenkään, leikkaus sujui hyvin, haava parantui hyvin, minä toivuin hyvin.

Mulla on myös umpisuoli leikattu, en tosin painanut silloin noin paljon mutta en ollut hoikkakaan, ja hyvin saatiin sekin leikattua.

Onhan sitä rasvaa vatsassa joten lääkärillä enemmän duunia pureutua vatsanpeitteiden läpi, mutta ei se muuten leikkausta hidasta eikä haittaa, eikä toipumistakaan. Reippaasti vaan liikkeelle leikkauksen jälkeen heti kun annetaan lupa, se on parasta toipumisen kannalta.
 

Yhteistyössä