M
"mammatus"
Vieras
kyselen muiden mielipiteitä asiaan joka mua on vaivannut jo pitkään. kyse on mieheni lapsesta, jolla ollut nyt tic-oireita reilu 2 vuotta, on todella näkyviä, mm. silmien räpsyttely, olkapäiden nykiminen, silmien muljauttelut, ännähdyksinä haukahdukset, röhiminen, viheltely, ja puhaltelu. oireet eivät ole hävinneet kokonaan, osa tic-oireista on välissä ollut pois, mutta tullut takaisin. Lääkäri on aikoinaan nämä todennut tic-oireiksi, ja pitänyt ohimenevänä. Koulusta on myös tullut palautetta näistä, sekä levottomuudesta ja koulutyön vaikeuksista. Lapsi myös kävelee varpaillaan tanssahdellen sisällä lähes koko ajan.
on hyvin vaikeasti kontaktiin saatavissa, ei ota vastaan puhetta. myös syömisongelmaa on ollut 6v ajan.
olen miettinyt paljon asiaa (koska en voi juurikaan vaikuttaa konkreettisesti), että olisko tässä tukimuksien paikka? itseäni suututtaa kun lasta pidetään kovin ilkeänä, ja laiskana, mielessä on että ehkei lapsi tee tätä tahallaan, ja taustalla oliskin jotain muuta, mikä selittäisi asian.
paljon olen yhdeistellyt köökkipsykologina vaan touretteen tai aspergeriin. eli jos on kokemuksia, niin laittakaa ihmeessä?!
on hyvin vaikeasti kontaktiin saatavissa, ei ota vastaan puhetta. myös syömisongelmaa on ollut 6v ajan.
olen miettinyt paljon asiaa (koska en voi juurikaan vaikuttaa konkreettisesti), että olisko tässä tukimuksien paikka? itseäni suututtaa kun lasta pidetään kovin ilkeänä, ja laiskana, mielessä on että ehkei lapsi tee tätä tahallaan, ja taustalla oliskin jotain muuta, mikä selittäisi asian.
paljon olen yhdeistellyt köökkipsykologina vaan touretteen tai aspergeriin. eli jos on kokemuksia, niin laittakaa ihmeessä?!