Tic-oireet ahdistaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmailee

Vieras
Hitsit,kun minuu alkoi taas ahdistamaan,kun meidän kouluun menevällä pojalla esiintyy tuollaisia kummia pakkoliikkeitä,joista neuvolassa sanottiin niiden olevan tic-oireita. Niitä on nyt esiintynyt jo pari vuotta,silleen,että välillä on kuukausia pois ja sitten tulee taas joku juttu... :(
On ollut silmien räpyttelyä,hengen haukkomista,käsien haistelua,yskähtelyä yms :(
Kun olen asiasta neuvolassa puhunut,sanoivat vaan että ei sais kiinnittää huomiota asiaan ja että on melko tavallistakin,mutta kyllä mua nyt jo alkaa pahasti vaivaamaan,kun koulukin alkaa ja kuinka siellä sitten kiusataan,ja mistä hitosta tuollainen johtuu :'( :'( :'(
Onko kellään kokemuksia ja tietoa asiasta?

Mulla itsenä oli tollasia ainakin ala-alasteella. Esim silmien räpyttelyä, rykimistä ja nenän niiskuttelua. Ihan itsestään ne hävisivät. Enkä muista, että kukaan olisi edes ainakaan pahemmin niistä kiusannutkaan. Joten luulen, että voit olla ihan huoletta!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:17 mia kirjoitti:
Mulla itsenä oli tollasia ainakin ala-alasteella. Esim silmien räpyttelyä, rykimistä ja nenän niiskuttelua. Ihan itsestään ne hävisivät. Enkä muista, että kukaan olisi edes ainakaan pahemmin niistä kiusannutkaan. Joten luulen, että voit olla ihan huoletta!

:flower: Kiitos vastauksesta!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:17 mia kirjoitti:
Mä luulen, että noi on yleisempiä kuin luullaankaan.
Mulla oli joskus 8-10-vuotiaana jotain vastaavaa, sivuhiusten jatkuvaa nykimistä ja (voi miten on saattanut olla typerän näköistä...) suun pakonomaista availua, ikäänkuin haukottelis.

Lisätään nyt tähän, että olen siitä huolimatta lähes normaali :D :xmas: <br><br>

Yhteistyössä