Thyroxinista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Te ketkä syötte thyroxiinia,kysyisin: uskallanko nostaa annosta puolikkaalla pienellä tabletilla. TSH 1.7 T4-V 16.5,Nyt menee 2 ja puoli pikkutablettia. On niin pirun kylmä kokoajan....HELP!:)

Mutta siis...olennaista tässä on nyt se, että oletko kauan syönyt thyroxinia ja tunnetko jo ITSE oman sairautesi?
Mikä sulla on normaalisti arvo, millä arvolla sulla on hyvä olla?

Alkuperäinen kirjoittaja sori ei ollut tarkoitus aiemmin olla ap:
Mutta siis...olennaista tässä on nyt se, että oletko kauan syönyt thyroxinia ja tunnetko jo ITSE oman sairautesi?
Mikä sulla on normaalisti arvo, millä arvolla sulla on hyvä olla?

Noin 7kk olen syönyt,palelu loppui melkein heti kun aloitin lääkityksen (noin 2-3vkon päästä) Nyt ollut viikon verran kokoajan niin järkyttävän kylmä ja väsymys lisääntynyt. Niin mietin voisiko kokeilla tuollaista pientä nostoa? ja seurata itse tilannetta?

no jos sulla on ollut thyroxinit käytössä vasta 7kk niin en kyllä lähtis ite nostamaan. Alkuun se voi olla muutenkin vähän oikean annostuksen hakemista. Eli melkein sun tapauksessa otattasin ne verikokeet ja kattos sitten mikä on arvo. Näillä eväin pääsee paremmin alkuun ja sitten jos arvoissa on feelua, tiedät että olet osannut kuunnella itseäsi.
Itse syönyt nyt pari vuotta thyroxinia ja sanoisinko, että vasta nyt tuntuu, että oman sairauden tuntemus on hallinnassa. Mä syön niitä aikuisten tabletteja.

Alkuperäinen kirjoittaja aiemmin kirjoitin:
no jos sulla on ollut thyroxinit käytössä vasta 7kk niin en kyllä lähtis ite nostamaan. Alkuun se voi olla muutenkin vähän oikean annostuksen hakemista. Eli melkein sun tapauksessa otattasin ne verikokeet ja kattos sitten mikä on arvo. Näillä eväin pääsee paremmin alkuun ja sitten jos arvoissa on feelua, tiedät että olet osannut kuunnella itseäsi.
Itse syönyt nyt pari vuotta thyroxinia ja sanoisinko, että vasta nyt tuntuu, että oman sairauden tuntemus on hallinnassa. Mä syön niitä aikuisten tabletteja.

Viimeisin kotrolli ollut 3kk sitten ja siinä oli nuo edellä mainitsemani arvot.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja aiemmin kirjoitin:

Viimeisin kotrolli ollut 3kk sitten ja siinä oli nuo edellä mainitsemani arvot.

Siis 3vkoa sitte ei 3kk...

Yhteistyössä