*TheTammikuu2008*

Huomenta,

Heräsin sitte vähän turhan aikasin tänään, mutta en viitsinyt enäää koittaa nukahtaa, kun on neuvolaan meno jo kahdeksaksi. Tänään ensimmäistä kertaa mies ei tule mukaan, kun ois muuten päässy töihin (ja vastaavasti sieltä kotiin) niin myöhään. Tuskin tuolla neuvolassa edes tänään mitään ihmeitä on, kun maanantaina kuitenki tutkivat äippäpolilla. Käskivät vaan vielä omaan neuvolaan normaalisti, ja tarviin ainakin sen veriryhmävasta-ainetestin tulos lapun, kun viimeksi jäi saamatta.

Mutta nyt ulkoiluttamaan koirat ja sit valmistautumaan lähtöön. Toivottavasti ei nyt ala oikeesti satamaan, ei huvittais kastua kun kävellen oon menossa.

:wave: Nuuskis, toivottavasti ei kuulla susta mitään muutamaan päivään ;) !

Maija 38+5
 
Lähetin tuossa juuri tytön päiväkotiin ja mies lähti töihin.Nyt onkin sitten vaan löhöilyä ja 10 aikaan neuvola(johon en luullut meneväni).terkkari mahtaa yllättyä kun kävelen vielä sinne...
Eilen tosiaan niitä ihan kunnon kipeitäkin supistuksia tuli mutta yötä vasten hiljeni.Yöllä heräsin 2 aikaan ihan litimärkänä ja suppari oli silloin päällä mutta yhteensä niitä tuli yöllä peräti 3..
eipä tästä mihinkään vielä lähdetä.Esikoinen syntyi just näillä viikoilla+päivänä.

Ollaankin tässä nyt sit jo suunniteltu että mies jää maanantaina isyyslomalle koska käynnistyskin on sitten jo ensi viikolla.ma äitiyspoli ym jos ei sitä ennen synny.Eilen heräs toive et kyllä tää tästä mutta nyt taas tuntuu että ei tää tästä.

Siksi laitankin tähän lopukis että Hema rv 41+1 ja tyllerö epätoivo :D
 
Kyllä meni meidän yhteislähtö pahasti pieleen, jos ei nyt sitten iita ja pikkuinenko oo lähteneet. Meidän etana pysyy täällä. Sisko syntyi "tänään" ja veljen viikot olis huomenna. Tää haluaa siis pahnanpohjimmaisena tehdä enkat.

Nyt Nuuskiksella on jo nii-in hirveesti viikkoja, et pakko kait niiden suostua onkimaan se Irmeli ulos! Pidän peukkuja kovasti täällä, et kaikki menee hyvin.

Ja olikos niitä muita polille menijöitä, jos oli, niin tsemppiä kans!

dinomamma rv 40+3
 
dinomamma:niin meni pieleen tuo lähtö :/

itseä jo tässä huolettaa että miten on lapsiveden määrä masussa ja miten istukka toimii tällai yliajalla...hyvinhän vauva liikkuu kun liikkuu mutta on kyllä nyt taas kummasti rauhoittunut.
 
Dinomamma ja Hema Täällähän minäkin vielä :D Me tehtiin selkeä arviointi virhe..ei huomattu että tänään oli Nuuskiksen vuoro mennä ja eikä tietenkään hienoina ladyina etuilla...eli jos sitten huomenna, tai yli huomenna :whistle:

Täällä yös illalla muutamia supistuksia ja yöllä ihan hirveä hiki, heräsin monta kertaa siihen että olin aivan läpimärkä hiestä. :/

Onkohan ketään lähtenyt yöllä nyytin hakuun. Itselläni kummallisen rauhallinen olo, eikä kiirettä vielä mihinkään. Taitaa tuo synnytyspelko nostaa päätään sen verran, että olen valmis hommaa vielä siirtämäänkin muutamalla päivällä.
Mullahan käynnistelemään aletaan vasta 28.1, eli onhan tässä vielä aikaa. Taitaa tästä lapsosesta tulla vesimies eikä kaurista niin kuin luulin.

Synnytyskertomuksia odotellen innolla niiltä joilla on jo vaavi kainalossa..ja miksei vaikka uudelleen synnyttäjiltäkin aikaisemmista synnytyksistä!
 
Synnytyskertomuksesta:itse pidän omaa ekaa synnytystä sen verran dramaattisena että en halua sitä täällä kirjoitella.jotain asioita olen maininnut mutta jääköön siihen.luen kyllä mielellään muiden kertomuksia.

pikkuinenko:mistäköhän hikoilu johtuu?hormonit tietty mutta oliskohan menrrki synnytyksen lähestymisestä :D
 
Lisää poikia vain..Onnea Iidukalle ja tytsille pojista!
Nyt ainakin Nuuskis sitä tyttöä hakemaan! Saatais vähän tasapainoa tähän:D Onnea, tsemppiä ja paaaaljon voimia käynnistykseen! Toivotaan että nyt menis paremmin kuin viime kerralla. Mä varmaa roikun koko iltapäivän täällä ja odottelen et jos jotain kuuluis..No hetki pitää olla koneelta pois ku se terkkari tulee käymään punnitteen Aatto-herraa..

Nyt listaa päivitteleen..
 
Täällä taas, eli neuvolassa käyty. Kaikki arvot oli normaaleja, kovasti vauva liikuskeli sykkeitä mitatessa, joten arvot vaihteli 128-153. Seuraava aika olisikin sitten jo kotikäynti, on vähän tarkempaa kuulema sen ajan kanssa, kun on se tikkien poisto siinä samalla.

Hikoilusta: en tiedä enteileekö jotenki synnytystä, mutta siinä odotus kirjassa, jota neuvolasta jaettiin niin mainitaan (tosin muistaakseni jo jossain viikon 20 kohdalla), että kilpirauhasen toiminta aktivoituu, joka aiheuttaa hikoilua. Itsellä tätä esiintyy varsinkin öisin...

Mutta hetken varmaan roikun taustalla, sit koitan jos vielä onnistuis nukkumaan, kun jäi yöuni niin lyhyeksi.

Maija
 
Hema Toivotaan että tuo hikoilu olisi merkki lähenevästä synnytyksestä(muuten kun sellaista ei minulla ole ollut tämän raskauden aikana)..eihän sitä ikinä tiedä vaikka tänään jo lähtö tulisikin. Vielä kun olen tilannut sellaisen nopean synnytyksen :D niin sehän voi olla, että vauva on tänään jo kainalossa :whistle: ehkä kuitenkin aika epätodennäköistä :/

Synnytyskertomuksista Itse olen molemmista synnytyksistä sellaisen kirjoittanut, mutta en löydä niitä koneelta. Enkä ainakaan nyt jaksa ruveta niitä kirjoittamaan...mutta toivotaan että saan pian laittaa tämän masuasukin synnytyskertomuksen ja se olisi positiivinen kokemus.

Itselläni on molemmat synnytykset olleet vaikeita ja todella kivuliaita (niin ne ainakin itse olen kokenut). Itse tykkään puhua esim. ystävien kanssa synnytyksistäni, koen sen jotenkin "terapeuttiseksi".
Pelkopolilla taas koin ihan turhaksi puhua asiasta, kätilö kun ei ollut edes lukenut papereitani :/
Nyt toivonkin että synnytys olisi positiivisempi kokemus, tai säästyisin edes tökeröltä kätilöltä/henkilökunnalta. Edellisten kokemusten pohjalta olenkin sinne menossa hieman "karvat pystyssä".

Pikkuinenko taas, jos lähtisi vaikka kaupungilla käymään. Palailen varmaan vasta illalla, eli en ole synnyttämässä vaikkei mitään kuuluisikaan B)
 
Huomenta!

Joo meni lähtö vähän pilalla, mutta jos tosiaan olikin nyt Nuuskiksen vuoro. Siirretään me perässä tulijat lähtöä hieman. Onhan tuolla Nuuskiksella noita päiviä jo ihan kunnioitettavasti!

Milloinkas se horoskooppi vaihtuu, eli minä päivänä vaavi olisi vesimies? Samahan tuo kyllä on, kunhan nyt jompikumpi olisi!!
Tälle päivälle ei ole mitään suunnitelmia, ystävä tulee käymään ja jos taas siivoilisi. Meillä ei muuten kait koskaan ole ollut näin siistiä kuin nyt, tyyntä myrskyn edellä. Täytyy nyt siivoilla, kun voipi olla ettei sitten vauvan syntymän jälkeen tule enää näin ahkerasti siivoiltua. :whistle:
Hauskaa keskiviikkoa kaikille!

iita ja nuutti 40+3
 
Tulin heti aamusti tänne tarkistaan kuka on lähtenyt synnärille, mutta hiljasta on kun huopatossutehtaalla :LOL: :LOL: Kyllä aikamoista hautomista on, ehkä me tykätään meidän masuista niin paljon ettei viitsitä niistä luopua :D

Hikoilusta oonkin miettinyt että hikooko muut yöllä. Mä oon kun pieni porsas, herään monta kertaa ihan hiestä märkänä. Mutta se on jännä että jos illalla on mahaa kiristelly paljon niin sitten ei hikoiluta. Oon miettiny että jos mulla yöllä tulee jotain suppareita joihin en herää, ne vaan pistään hikoiluttamaan? :whistle:

No meidän porukka lähtee nyt kyläilemään ja palaan tossa illemmalla tarkistamaan päivän lähtijät ja koittakaakin sitten lähteä sinne synnärille :LOL:

Maximilian ja masupoju 38+3
 
Täälläkin ollaan edelleen kokonaisena.EIlen oltiin koko ilta shoppailemassa, kävelin päivällä yht.3km ja pienen pieni menkkamainen juiliminen oli illalla selässä, ei siis mitään muuta :/
Pikkunen on taas liikkeiltään tosi hiljanen,eilen illalla meni 1½h et saatii jonkinlaisia liikkeitä tuntumaan ja tänä aamuna lähes tunti. Mietin et jos soittaisin tänää neuvolaan et mitä tehää, en halua seuraavaa 2 viikkoa olla illat aamut paniikissa kun ei liikkeet tunnu, tosin mitähän ne voisi tälle tehdä?

Joku kysy noista horoskoopeista niin 20 päivään asti tulee kauriita ja sitten muuttuu vesimieheksi, ja eiköhän me siihen saada kaikki tammivauvat :D

Mä hikoilen myös öisin, mies aina ihmettelee kun sitä palelee ja kääriytyy meidän tuplapeiton alle ja itse nukun ilman peittoa :D ja silti mulla on kuuma.

Jenni & Hajis 40+1
 
http://irc-galleria.net/view.php?nick=saapiskisu&image_id=74169207
http://irc-galleria.net/view.php?nick=saapiskisu&image_id=74169198

Tänäaamuna otettuja kuvia =) Oikein paljon onnea kaikille vauvautuneille ja lähtijöille =) Ihanaa kun saadaan vauvoja lisää :D
 
Neuvolassa taas käyty ja pieniä merkkejä raskausmyrkytyksen suuntaan. Tai siis pitää tarkkailla. Joka toinen viikko paino laskenut ja joka toinen viikko nousut. Nyt oli tullut 2 kg. Lisäksi virtsassa oli vähän valkuaista. Verenpaine oli kuitenkin normaali. Tuntuu kyllä, että nestettä on kertynyt. Naama ei näytä turvonneelta, mutta tuntuu siltä ja samoin nilkat. Jos tulee päänsärkyä tai huonoa oloa, niin pitää sitten soittaa heti synnärille. Terkkari ehdotti suursiivousta tai muuta vastaavaa aktiviteettia, niin saadaan tämä kaveri ulos. Jos nyt kävis kirjastossa ja shoppailemassa ensin. Eilen kyllä saunottiin, mutta ei mitään vaikutusta. Nyt vaan greippimehua juomaan, että saadaan turvotus pois ja kaikki suolanen ruoka pannaan. Että hedelmäkuuria..... =)

Raksunaksu 39+3
 
Toivottavasti Nuuskiksella menee kaikki hyvin äippäpolilla ja pääsee rauhalliseen käynnistykseen. Ja ettei kuulla hänestä hetkeen ;)

Hikoilusta öisin: itse en oikeastaan hikoile, mutta melko lämmin mulla kyllä koko ajan on. Ilman sukkia vois olla kotona melkein koko ajan (aikasemmin syksystä lähtien villasukat koko ajan jalassa!), ja mies onkin ihan ihmeissään miten mä pärjään näin vähällä vaatetuksella. Öisin herään usein siihen, ettei mulla ole periitoa päällä.

Saapis kivoja kuvia poitsusta :)

Täällä on eilisillasta lähtien ollut kunnon bileet masussa KOKO AJAN. Yöllä heräsin ainakin 10 kertaa siihen, että masussa kävi elämä. Ja sama on jatkunut nyt aamulla. Ja ne liikkeet / potkut ei ole mitään pieniä vaan melkein jo sattuu :whistle: . Tuntuu vissiin tajunneen, että sitä tilaa ei enää ole ja protestoi sen takia sitten :LOL: . Vielä kun tajuaisi, että sieltä voi tulla poiskin :D . Todennäköisesti ainakaan mitään hätää ei ole, koska ensimmäisenähän ne liikkeet vähenee jos ongelmia tulee :) . Itseä vaan mietityttää, että eikö se nuku ollenkaan :whistle: .

Joku tuossa kirjoittikin, että asunto on siistinä. Täälläkin paikat melkein kiiltää ja pyykit on pestynä =) . Normaalistikin olen melko tarkka siisteydestä, mutta kyllä nyt ollaan ihan eri sarjassa ;) . Muutkin ässät ollaan kokeiltu useampaankin otteeseen, mutta ei niillä kyllä ole vaikutusta tähän masuun :| .

Afu ja mini 39+2
 

Hei vaan kaikille :) Täällähän sitä ollaan vielä suurin joukoin vaikka eräpäivät paukkuu tosi monella...

Käytiin taas neuvolassa, kaikki arvot ja muut kohdallaan ja taas perjantaina uusi aika kun haluavat nyt seurata tarkasti noita sydänääniä..
Rupes vaan vähän mietityttään kun jo sillon viikko sitten oysissa sanoivat et lapsiveden määrä oli selvästi vähentynyt ja istukka pehmenny, et kuinka kauan sillä vauvalla on tuolla hyvä olla sitte? No eiköhän ne paremmin tiedä millon on aika käynnistää...

Ihan hassua muuten tuo jokapäiväinen siivousinto.. mä kans saman tien kun pääsin kotiin rupesin järjestelemään ja pyykkäämään :| Ei oo kyllä mulle normaalia mut positiivista et ees joskus tätä intoa riittää ;)

Jään seuraileen taustalle josko joku tässä pääsis jo tositoimiin tänään, pidetään peukkuja!

papu ja vauva 40+4
 
Täällä kanssa neuvolareissu tehty ja kaikki hyvin.Perjantaina sitten soittelen äitiyspolille aikaa yliaikakontrollia varten.Maanantaina sinne sit meno jos ei synny aiemmin.

Tyllerö hieman säikytteli neuvolassa kun tuli sykelasku kesken mittauksen,johtui mun puoli-istuvasta asennosta koska sit kun kuunneltiin pitkään istualtaan niitä sykkeitä niin ei tullut enää laskuja.Muutenkin reagoi kovasti terkkarin tutkimiseen.Alkoi punkemaan päätä alaspäin ihan hirveesti.aika herkkis tuo tyllerö vissiin on :D

Nyt vaan pitää seurata vauvan vointia tarkkaan,liikkeitä siis.

Saapis:ihania kuvia pojasta.

kaikille jaksamisia.mä vetäydyn hetkeksi huilimaan.
 
Huomenta!

Pikkuinenko: Tämä oli viides ja edellinen synnytys kesti 1h37min. Matkaa meiltä sairaalaan on 15km ja supistukset alkoivat heti sarjana enkä pystynyt enää seisomaan. Ambulanssissa supparit tuli 2min välein ja sairaalaan päästyämme olin 8cm auki. Sanoin kätilölle että mies tulee perässä niin pian se kysy et meneekö vielä kauan että pitkitetäänkö vielä vai puhkaistaanko kalvot? Onneksi samassa soi summeri ja mies tuli (ei kyllä ehtinyt vaihtamaan niitä sairaalan kuteita... ) sitten puhkaistiin kalvot ja alettiin ponnistamaan...

Tsemppiä kaikille ja kiitos matkaseurasta. Toivottavasti kaikki saatte pian nyyttinne kainaloon. Käyn vielä taustalla roikkumassa mutta en varmaan kauheasti ehdi kirjoittelemaan kun tuntuu ettei vauva ymmärrä sanaa nukkua :ashamed:
josefiina the väsynyt ja pulla the ei nukuta
 
Saapis: Olipas pojasta suloisia kuvia ja kasvanutkin oli reippaasti.

Täällä myös öisin hikoiluttaa ja silloin tällöin päivisinkin. Useasti neuvolassa kun odottelen niin tulee tuskahiki päälle...välillä ajattelen jos johtuis jännityksestä, mutta eipä noissa neukkakäynneissä mitään kummallista ole. Öisin minäkin heittelen peittoa pois päältä. Ja meillä aiemmin minä olen ollut se vilukissa, niin nyt on kyllä toisinpäin. Meilläkin mies ihmettelee välillä kun hän palelee ja minä taapertelen ilman sukkia ja t- paidassa.

Jännäillään täällä nyt sitten Nuuskiksen puolesta :eek:

38+6
 
...jaa niin, eipä ole tosiaan onskusta ja johnusta kuulunut pitkään aikaan mitään. Kävin profiileissa kurkkimassa niin toinen kirjoitellut viimeksi olikos se 6.- ja toinen 7. päivä.
Mahtaakohan siellä olla nyytit kainalossa.
 
Minäpä täällä edelleen :LOL: :LOL: Ja odottelen että saavat Jorvissa synnytyssalit tyhjäksi, sitten me isännän kanssa ajaa hurautetaan sinne synnyttämään. Eli semmoista on maanantain poli käynnin jälkeen tapahtunut, että paikat on siinä kunnossa et kalvot puhkaistaan ja aletaan synnyttämään. En halunnut osastolle odottelemaan vaan tultiin kotiin. Jotta mä soittelen synnärille ja kun sanovat että tyhjää on niin me lähdetään. Olisin päässyt silloinkin jo, mutta kaikki salit oli täynnä ja sanoivat, että voi odotella kotonakin.

Mutta nyt mä lähden nukkumaan hetkeksi ja katsotaan jos päästäs pikku hiljaa lähtemään......

Nuuskis, joka alkaa jo uskoa et kyllä se sieltä syntyy
 
Onnea tytsi!!! :flower: :heart: :flower:

josefiina: Onnea vauvan johdosta!!! :heart: :flower: :heart:

Iita: Kyselit, että milloinkas se horoskooppi vaihtuu, eli minä päivänä vaavi olisi vesimies... 20.1 lähtien vauvat ovat vesimiehiä... toivotaan, että mahdollisimman moni syntyis ennen sitä (sen vuoksi, kun täällä on näitä "yli-menneitä" vauvoja niin paljon... etei tarvis äitien sinne asti sinnitellä... :)

Saapis: Ihania kuvia sulla taas vauvasta!!! :heart:

Nuuskis: Onnea matkaan!!! :wave: Saat vihdoinkin nyytin syliisi!!! :heart: Tulen sit kertomaan, miten meni!!!

"Jännää" että moneen meistä on nyt loppumetreillä tarttunut tuo siivousinto ( = suppareiden hakua ;) ) Sama myös täällä. Eilen aloin klo: 20.00 (!) luutuamaan lattioita, kun näyttivät (muka) niin likaisilta (vasta pestyt). Mulla oli eilen illasta suht. kipeitä suppareita ja aattelin, että toi luutuaminen ois pannut asioihin vauhtia. Mutta supparit loppuivat yöllä, kun nukahdin... HARMITTI!!! Voi, kun vauva syntyis tänään... saan jo aamusta kyselyjä, että joko-joko... no, eiköhän tää tästä...
Ollaan kohta lähösä anoppilaan syömään ja kyläileen. Onneksi tuo anoppila ei oo kaukana, jos tulee synnärille lähtö (tällä hetkellä ei kyllä supistele) niin saa äkkiä kotoa hakea synnärikassin ja lähteä... kattellaan, miten käy... Enpä ois kyllä etukäteen uskonut, että vauva pysyy masussa laskettuun päivään asti, kun esikoinenkin tuli 2 päivää ja kuopus 3 päivää ennen laskettua aikaa. Olin ihan varma, että tää kolmas lapsi syntyy jo paaaaaljon ennen laskettua aikaa... mutta näin se elämä yllättää... ois se kyllä mukava saada vauva tänään syliin näin niinku virallisena päivänä... =)

No, nyt täytyy lukaista välillä sähköposti...

Tammiäiti TASAN 40 ja lapset
 

Yhteistyössä