~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Sartsa ja Hempula: kiitos :hug:

Tuntuu taas niin, et maailmaa romahtaa ja kaikki menee päin peetä.. eikä ihan hirveesti kohentanu mielialaa toi pitkä iltavuoro töissä, josta just vasta kotiuduin :/ Ihan kunnolla sai vetää särkylääkettä naamaan, että pystyi edes jotenkin päin olemaan. Mutta eipä tässä auta kuin koota jälleen kerran itsensä ja suunnata katse tulevaan..

Tuntuuko teistä muista ikinä siltä, että "vauvanteko" ja kaikki siihen liittyvät ajatukset vievät kauheasti aikaa muilta ajatuksilta ja tekemisiltä? Itsellä on usein (nykyään melkeen koko ajan) sellainen fiilis, ettei oikeen mihinkään pysty paneutumaan samalla tavalla kuin ennen tätä "vauvaprojektia".. vähän vaikea pukea tunteita/ajatuksia sanoiksi, mutta siis tuntuu, ettei esim. töissä pysty aina keskittymään täysillä, kun mielessä pyörii (kierron vaiheesta riippuen) ovulaatiot, mahdolliset raskausoireet yms. Tuntuu myös, että kaupungilla/telkkarissa/elokuvissa jne. näkee koko ajan äitejä lapsiensa kanssa tai raskaana olevia naisia.. en mä niihin aikaisemmin kiinnittänyt mitään huomiota, mutta nyt oon varmaan tulossa hulluksi :kieh: Sori tää purkautuminen!!

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiso :hug: !Musta tuntuu välillä etten mitään muuta enää osaa ajatellakaan,ja töissä (oon kiinteistöhuollossa) näen nykyään jatkuvasti raskaana olevia,pieniä vauvoja ym...Se on todella turhauttavaa,kun avaa television,lukee kirjaa tms AINA jotain siihen liittyvää putkahtaa esille. :kieh: Joten ole ihan rauhassa,mä ainakin näen ihan samoja juttuja!Toivottavasti kivut hellittää! :heart: Voimia sulle raksu.

Opaali tervehtii pedin pohjalta. :wave:

Siili, mä niin tiedän mistä sä puhut. Lapsihalu on niin suuri, että kun tämä touhu ei onnistu, niin tekee vaan mieli lopettaa. Katselin, että ollaan suunnilleen samassa yrityskierrossa, joten kuuluukohan nämä mielialat asiaan tässä vaiheessa yritystä? Ja niin kuin joku tuossa sanoikin, niin eipä tämä pimeys ja vesisade varmaankaan auta asiaa. Jaksamista!

Mä olen käyttänyt tuota fertility friendin sivustoa jo usean kierron ajan. Pari ekaa kiertoa mittasin lämpöjä, mikä auttoi tosi paljon oman kierron ymmärtämisessä. Siinä mm huomasi miten lyhyet yöunet, ovulaatio tai menkkojen lähestyminen vaikutti lämpötilaan. Sivusto myös kertoo sulle milloin sun ovulaatio oli limojen ja lämpöjen perusteella. Kävin sivustolla myös sähköpostikurssin, jossa opetettiin lukemaan omia tuntemuksia ja oireita. Niin, ja kun alkaa olla oireita, niin ne voi kirjata sinne ja sivusto (tämä vissiin vain vuosijäsenyyden omistajille) kertoo (tuhansien muiden käyttäjien oireisiin verraten) miten todennäköistä on, että oireet johtuvat raskaudesta. :) siellä pystyy myös etsimään anonyymisti samankaltaisia graafeja (esim luteaalivaihe 9 päivää, kierto päättynyt raskauteen)

Hyvä sivusto mun mielestä siis, mutta nyt viime aikoina olen kirjaillut sinne vain menkkapäivät ja ovulaation ja sekstailut (joka onnistuu myös ruutupaperilla :).

Tulipas pitkä mainospuheenvuoro. :) voitte muut kommentoida omia kokemuksianne. Mulle sopii, mutta voi aiheuttaa joillekin lisää stressiä. :ashamed:

Sartsa83
LauraAnnika Elä pyytele anteeksi. Tuo on ihan täysin normaalia tässä vauvakuumeessa. Kun oikein kovin tahtoo sitä omaa vauvaa, ajatukset täyttää pelkkä vauva-asia eikä mistään tule enää mitään samalla lailla kuin ennen. Tilanne rauhoittu kun A. ottaa etäisyyttä asiaan eli pitää tauon tms. tai B. tulee raskaaksi. Mutta siihen saakka on jotenki yritettävä luovia. Mulla on aika ajoin jopa alkanu jäämään nää ajatukset vähemmälle, kun pelottaa ettei koskaan raskaudu ja siks haluu suojella itteeni ettei sattuis joka kerta kun menkat alkaa.

Mutta mä jaksan uskoo et me vielä raskaudutaan jonakin päivänä. On se sitten nykyinen kierto tai on se sitten seuraava, on se sitten vaikka vasta vuoden tai kahdenkin päästä oleva kierto, mutta me raskaudutaan. Oikeestaan mä uskon vielä enempi siihen että sitä raskautuu kun vähiten odottaa. :heart:

Sartsa83
Mä en muute oikeesti löydä sitä kohdunnapukkaa... missä sen niinkun pitäis olla? Yhessä kohtaa tuntuu joku kova "uloke" joka on yläosassa kohdunkaulaa kiinni, mutta sitten syvemmällä on semmosta "höttöä" .. et en mä nyt sitten tiiä mikä se on ja onko toi kova "uloke" se koska se on niin lähellä sitten taas emättimen suuta.. periaatteessa... ei kaukana eikä heti kuitenkaan tossa suulla. Enkä mä nyt kovin syvälle sormeeni saa tungettuakaan. Hemmetin napukat.. :LOL:

Sartsa: Joo mulla se ainakin on just semmoinen uloke, paikka vaihtelee vissiin kierron mukaan, esim mulla on tällä hetkellä niin ylhäällä että just ja just yletyn koskemaan jotenkin, joskus taas se on tosi alhaalla.

Täällä onkin vähän harmaampia ajatuksia tänään... Voimia kaikille :flower: Mä olen ihan alussa, mutta silti pelottaa jo itseäkin tulevat mahdolliset pettymykset, joten voin kuvitella että ei nämä tunteet ole pelkästään ihania tässä vauvaprojektissa. Mutta eikös jos ihan tilastoja katsoo, niin meistäkin suurin osa varmasti oman vauvalin vielä saa, joten yritetään jaksaa luottaa siihen *yrittää sanoa jotain mikä edes vähän lohduttaisi*

Sartsa, sun kuvauksesta uskoisin että kyllä se "uloke" on se kohdunnapukka... Mulla se läheisyys emättimestä ainakin vaihtelee kovasti, joskus on jossakin ylhäällä ulottumattomissa ollut ja joskus hyvin "alhaalla". Höttöä se ei ainakaan ole. Mulla on sellasia (lääkärin mukaan harmittomia) nystyröitä tuolla seinämissä pari kappaletta, minkä tähden oon tätä asiaa tutkinut joskus jonkun verran =)

Kyllä nämä vauva-asiat aika lailla tosiaan mielessä pyörii... Me ollaan ihan alussa, mutta tekis mieli koko ajan tehdä jotain projektiin liittyvää, kuten käydä vauvan vaatteita katselemassa ja kaikki keskustelutkin kääntyy aina mulla jotenkin näihin vauva-asioihin. Mä veikkaan, että tää on ihan biologista, meidät on rakennettu niin, että vauvakuumeen iskiessä sitä automaattisesti suuntaa ajatukset siihen asiaan koko ajan. Eli ei mahda mitään!!

Joululahjaksi kaikille plussia! :xmas:

Sartsa83
milean Kiitos. Sullaki siis semmonen niin kaippa se sitte se on. :)

bubunen hyvin sä filosofioit. :) Tottahan se on, että tää on täysin biologista et ajatukset pörrää vaan tän vauvakuumeen ympärillä kun se yllättää. :) Ja kiitos. Nyt siis tiedän että tää mun kova uloke onkin tämä kohdunnapukka. Nähtävästi. Vieläkin tuntuu siltä että oon ymmärtäny väärin eikä mulla vaan ole sitä napukkaa missää tai sit se todellakin on se johon mun sormeni törmää aika pian kun lähden kokeilemaan. Outoa se on joka tapauksessa kun mulle ihan uus juttu koko napukka. Noi nystyrät on mulleki tuttuja. Joskus oon kuullu et ne johtuu hormooneista ja niitä olikin enemmän joskus aiemmin. Mutta nytten jotenki kun hormoonit tasaantunu kun pistelly hormoonia itteeni niin niitä ei enää ole.

Samoin: joululahjaksi kaikille plussia. :)

Sartsa83
PANIIKKI!!!! ..pupuiltiin äsken miehen kanssa. Mä olin päällä ja hän alla. Niin mua alko pupuilun jälkeen sattuu ihan sairaasti mahaa. Me touhuttiin kyllä aika kovaan tahtiin ja siinä touhuillessaki vähä sattu, tuntu että jokin paikka irtoaa kohta ja nyt sitten sattuu koko ajan tonne alavattaa tosi lujaa. :( ... mitä jos.. mitä jos jokin meni siellä oikeesti rikki? Näinä hetkinä mua aina pelottaa kun kerran touhuillessa munarakkula hajos itellää ja verta valu mahalaukkuun joka aiheutti kävellessä ja liikkuessa kipua. Tää ei nyt ehkä ihan samanlaista kipua ole, koska mä olin kaksinkerroin ja itkin ja huusin enkä pystyny liikkumaan. Mentiin sitten lujaa kyytiä silloin ensiapuun eikä ne edes tutkinu mua vaan anto pelkästään piikit pyllyyn. Sit ku menin yksityiselle lääkärille, sieltä sanottiin että niiden olisi pitäny tutkia ja määrätä mut lepoon vähintään viikoks. Joten olin sit viikon saikulla, koska se oli menny pahemmaks eikä se veri meinannu itestää poistua mahalaukusta. Mutta entä nyt sitten jos mä oonkin hedelmöittyny ja nyt sitten ton pupuilin takia se meneeki es. kesken tai jotai? Kertokaa nyt joku onko mun syytä panikoida???? Pitäiskö mun huomenna mennä ensiapuun jos kipu jatkuu? .. Voi äääk oikeesti!!! :(

Sartsa: Mee ihmeessä käymään lekurilla, jos kipu jatkuu!! Mullekin tulee joskus kipuja seksin aikana/jälkeen alavatsaan (jonnekin kohdun alueelle?), mut ne menee yleensä kyl aika nopee ohi. Kannattaa tutkituttaa, jos kipu tosiaan ei hellitä!

Taffo82: Voimahaleja ja tietysti plussatuulia sinullekin!! Koitetaan jaksaa ympärillä pyöriviä "tiineitä"..

"Kiva" kuulla, etten ole ainoa, jonka elämä pyörii vähän liikaakin tän vauvaprojektin ympärillä.. Normaaliahan tää toki on, kun toivoo vauvaa niin kovasti, mutta ehkä ois ihan hyvä itse kullekin saada välillä jotain muutakin mukavaa ajateltavaa :)

27.11.2oo9 Perjantai

Zande..........................kp 88/32.........................yk ?
Haaveileva85...............kp 80/26-33....................yk 8
neulainen.....................kp 74/?...........................yk 1
ShiruLi..........................kp 73/26.........................yk1
Ansku-82.....................kp 68/30.........................yk 10
Louvre.........................kp 64/32-35....................yk 17
BabyBubble..................kp 60/??.........................yk 1

Celestial.......................kp 57/?...........................yk 1
anu84..........................kp 53/29-32...................yk 21
pata-ässä.....................kp 53/28-30...................yk 4

murppa86....................kp 46/25.........................yk 53?
Elviir-a..........................kp 41/28-31.....................yk 9

yöperhonen-................kp 39/28..........................yk 23
Cladoceran..................kp 37/39..........................yk 9
Siffis............................kp 32/30...........................yk 7
kiharapää....................kp 30/28-35......................yk 25
Raitakissa....................kp 30/28 - 30....................yk 3

Saana07......................kp 29/26-28......................yk 4
oola.............................kp 26/21-28?....................yk 1
Sartsa83......................kp 24/31...........................yk 23
EtanaLilli......................kp 23/31...........................yk 11
Jempula.......................kp 22/?.............................yk 4
tiuvi.............................kp 21/25-39......................yk 5
Satiini-.........................kp 21/29-32......................yk 4

HH1979........................kp 19/27-28......................yk 3
Windy...........................kp 19/28...........................yk 2
kilu09...........................kp 17/28-...........................yk 11
Siili H............................kp 16/?..............................yk 8
Sinirusko......................kp 16/28............................yk 14
HappyFeet...................kp 15/34............................yk 13
milean..........................kp 13/28-34?.....................yk 2
Taffo82.........................kp 12/26-28......................yk 4
vauvahaaveita.............kp 11/28............................yk 2

Hempu86la...................kp 8/25-34.....................yk 17
Ambrosine85................kp 7/30..........................yk 4
Miipeli..........................kp 6/27-36.....................yk 12
terp.............................kp 5/26-30.....................yk 4
bubunen......................kp 5/?............................yk 1
Opaali78......................kp 4/26-30......................yk 9
LauraAnnika................kp 2/(26-)30-37.............yk 12
Pikkis82.......................kp....................................yk

Plussanneet:
Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09

Sartsa83
LauraAnnika Kiitos. :) :hug:

Tilannepäivitys: kipu alko hellittää jo eilen illalla kun otin 500mg:n para-tabsin. Välillä silti nippailee puolelta toiselle ja jos menee isommalle hädälle vessaan ja kakka on kovalla niin alkaa sattuu tosi rajusti vattaan oikealle puolelle jos joutuu ponnistaan.. joten en uskalla tehä sitä jos on kovalla. Muuten ok olo.

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
LauraAnnika Kiitos. :) :hug:

Tilannepäivitys: kipu alko hellittää jo eilen illalla kun otin 500mg:n para-tabsin. Välillä silti nippailee puolelta toiselle ja jos menee isommalle hädälle vessaan ja kakka on kovalla niin alkaa sattuu tosi rajusti vattaan oikealle puolelle jos joutuu ponnistaan.. joten en uskalla tehä sitä jos on kovalla. Muuten ok olo.
Entä jos se ois ollu kiinnitymiskipua tai jotakin sellasta "hyvää"??

Mullaki välillä sattuu mahaan, navasta tikkusuoraan alaspäin.. Sillon ei voi muuta tehä ku maata selällään ja odottaa et se menee ohi, töissä tosi inhottava vaiva..

Mul ois tänää työporukan kaa keilailua, vähän niinku pikkujoulut mut ei kuitenkaan..
Miten se on kai sitä uskaltaa juoda näillä kp:llä? Vaik tärppi ois käynykin?
Ku sit jos ei ookaan ni harmittaa et joutuu aina koko elämän laittaa aina ihan puihin ku JOS vaikka oiskin tärpänny.. En tiiä ymmärrättekö mitä tarkotan mut aika perseestä kuitenkiiii..

Sartsa83
EtanaLilli Siis periaatteessahan voi juoda ja elää "normaalia" (ihan ku raskaana ei vois. :p ) elämää aina tonne rv 6 saakka, koska rv 6-12 on ne riskiviikot sitte. Eli: nauti illasta ja unohda hetkeksi koko vauva-asia. Sä et varmaa kuitenkaan nyt ihan perseitä ole vetämässä? Et tuskin se haittaa jos humalassa on kunhan ei ihan ökykännissä. :D Juu, vatsakivut on toooodella vmäisiä, etenkin jos on töissä tai koulussa tms. ... mullakin kun sattu toi ikävä tapaus niin satuin oleen sillon töissä ja mistää ei oikei tullu mitää kun olin koko ajan jossaki pitelemässä mahaani. Niiii, voiha se olla että se on jotain "hyvää"kin.. eihä sitä tiiä. Mutta kun tässä on nyt näin monen yk:n jälkeen pessimistisyys nostanu päätään niin ei pysty oikee mihinkää uskoon että mikään olisi merkki raskaudesta. Ja koska mun keho on huijannu niin usein mua, niin en pysty uskoon enkä luottaan että nyt ois toisin.. tosin tää kierto on siinä mielessä nyt erikoinen ettei oo minkäänmoisia oireita.. siis perinteisiä pahaa oloa tms., et ihan kuin mun keho ois lakannu huijaamasta. :eek: ... hehehee.. jos mä olenki nyt oikeasti raskaana ja siks keho ei huijaa mua kun tietää et nyt voi olla ihan oma ittensä ja ne oireet tulee sitten kun on tullakseen. :D .. toivossa on kuitenki hyvä elää vaikkei jaksais uskookaan. ;)

Piä ny EtanaLilli kivaa ja kuiteskii ++++++++++++++++++ :whistle: ..kuten kaikille muillekin. :heart: :hug:

Sartsa Kiitos! :heart: :heart: Kai se on välillä yritettävä unohtaa tää vauva-asia vaan on se aika vaikeeta.. Juu tarkotus ei ollu vetää mitään överiperseitä vaan maltillisesti hyvässä seurassa :LOL: ..
Niinhän sitä sanotaan et pessimisti ei pety ja paskat kyl sitä joka ikinen kuukaus jo yli kahen vuoden ajan on pettyny ku aina se täti on löytäny paikalle..
Se on kyllä ihmeellinen tuo täti, miten se voi pysyä perässä? Kuitenkin vuos sit muutettiin tänne, tuli perässä ja käytiinpä tossa elokuussa häämatkallakin ni siltikin se täti löys tiensä.

Josko tää kierto ois nyt se kierto sulla, ku kerta on oireetonkin.
Maailmoitten eniten toivon sulle sitä plussaa ++++++ :whistle: :heart: :heart:
Juu ja niin kauan ku täti tajuu pysyä poissa on toivoa!!!

Heippa pitkästä aikaa kaikille ja paljon onnea plussanneille :heart:

nyt on thaimaan reissu ohi, ihanaa oli! sitten juuri kotiin palattuani sairastuin vatsatautiin ja kuumeeseen, nyt saikulla vielä... mulle voipi päivittää nyt sitten kp 5 ja yk 5...

katsellaan... =)

Sartsa83
EtanaLilli :'( ei saa nuin sanoa, tulee ihan tippa linssiin.. "Maailmoitten eniten toivon sulle sitä plussaa ++++++ :whistle: :heart: :heart:" :hug: :heart: ... Samaa kuule mäkin toivon sulle ja oon tädissä kironnu kans tota ihan samaa. Mekin mentiin naimisiin ihan huijataksemme osittain tätiäkin ja kun ei jaksettu oottaa ens vuoden häitä nii silti se täti löys taas meijät. Helkatti en enää keksi tapaa huijata tätiä, joten toivon että ammattilaiset lapsettomuuspolilla osaa hoitaa tädin pois meijän elämästä vähäks aikaa. ;) :p

Piähän kivaa tänään hyvässä seurassa ja muista: NAUTI!!!! :heart: .. miä täällä salaa toivon että pikkuruinen pallero ois kellumassa siä siun mahassas ja ois pienessä pöhnässä iteki.. ja kato kun ruskuaispussi kans suojaa sitä alkioo alussa sinne rv 6 saakka. ;) Kaveri veti antibioottikuurin alussa ja lääkäri sano ettei oo mitää haittaa kun ruskuaispussi suojaa. :)

Saana :wave: hei vaan hei sullekin. Ei olla juteltukaan olleskaa. :) Tsemppiä siis tähän kiertoon. Kiva kuulla että matka oli ihana. :)

Omaa napaa: Ovisplussa today,joten eipä tarvitse miettiä mitä muutaman päivän sisään tulee hommailtua! :D Toivottavasti "kaverukset" kohtaavat siellä jossain,toivotan hyvää ja turvallista matkaa... :D Sitten alkaakin se ainanen piinailu,pelonsekaisin toivovin tuntein... Voi että mun tekis mieli halia ja pusia teitä kaikkia kun olette niin mahtavasti tukeneet ja kannustaneet minua ja kaikkia muitakin!Siispä super :hug: !! Sartsalle miljuunasti onnea että se plussa sieltä tulee!

Mä tein äsken plussatestin. Tosin viiva oli vinossa, ja koko testialue oli aika punertava (mutta plussaviiva oli paaaaljon vahvemmasti punainen kuin tausta). Testailen parin päivän päästä uudestaan, katsotaan sitten miten käy =)

Ainoana oireena on ollut totaalinen oireettomuus, perinteiset pms-oireet on jääneet kokonaan pois. Edes rinnat eivät ole turvonneet. Valkkaria on sitten sitäkin enemmän, minulla kun ei yleensä tule sitä juuri lainkaan.

Onnea raitakissalle!!

Ja kaikille toivon erittäin paljon plussatuulia, erityisesti sartsalle tottakai. Ja niillä jotka on saaneet ovisplussan, niin ei kun vaan paljon peittojen heilutusta!

ON: hermoromahduksen jälkimainingit, ja todella tyhjä olo. Vielä reilu viikko niitä menopaussipillereitä jäljellä, enkä halua edes miettiä että mitä jos niitä menkkoja ei tule sittenkään. Toi kp alkaa olla jo naurettavuuksissa. Nyt vaan kaikki joukolla veikkaamaan meneekö mulla kp100 rikki vai ei :whistle:

Hyvää sunnuntaiaamua!

Sartsa83
raitakissalle hirmuisesti onnea.. kyllä siäkii nyt raskaana oot. :) :heart: :flower:

Taffo GO GO SIITTIÖT GO! Nyt sinne moikkaa muniksii ja tekee pienen pientä Taffoa. :LOL: :heart: :hug:

Sinirusko Sitte hirrrmuisesti peittoja heiluttelee ja toivotaan parasta lekuriin. :) Tsemppiä!!!! :)

neulainen Ei voi olla todellista!!! Onkoha se lääkäri sittenki antanu sulle ihan vääriä lääkkeitä... kato ku eikös noita menopaussilääkkeitä anneta niille naisille jotka on jo yli 40:n ja synnyttäneet kaikki lapsensa? Ettei niistä nyt koituis mitää haittaa? :/ ... toivon ettei, koska sitten miä suutun sille lekurille ja tuun ite henk. koht. huutamaan sillä päin lärviä että mikä idiootti se oikee luulee olevansa!! Iso :hug: ja toivotaan nyt et ne menkat sieltä tulis.

ON: Kiitos kaikille plussatuulia puhaltaneille. :) ... miä en siltä jaksa uskoo että ois vieläkää tärpänny. Just pääsin tuolla aiemmin kehuskelemaan ettei oo mitää oireita ollu, nii nyt on sitte eilen ja tänää nippaillu aika vahvasti sillon tällön ja yhtäkkiä jommalta kummalta puolelta nivusesta. Ja kun läksin puolen päivän aikaan äidiltä niin tuli autossa toooosi ällötys olo. Kahvin ja suklaan näkeminen kummipojan luona sai aikaa semmosen "yäk, hyih" reaktion. Mutta: En usko mitää ennenkun näen kaksi viivaa tikussa. Ja luulempa et ennen testipäivää alkaa tuhruttelu ja viimistää testipäivänä menkat. Näin on näreet! :kieh:

Sartsa83
Nyt mä todellakin löysin mun kohdunapukkani!!! Se oli todella todella kova, päältä limaisen pehmeä ja tosi ylhäällä, mutta en mä sitte tiiä kun toiset sanoo että se on kans yks vahva merkki ja toiset sanoo ettei se siltikää tarkota mitään. Mene ja tiedä häntä sitten. ;) ... kahtellaan ja kuulostellaan. :)

Yhteistyössä