~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Opaali78 Toihan on aivan loistoidea ostaa piikkimatot sun muut mitä ei raskaana saa tehhä!! Meikä taitaa sittenkin hakea siihen oppisopimuskoulutukseen jota olen vitkuttanut siinä toivossa että olisin raskaana lähi kuukausina. Luulis sitten viimeistään tärppäävän :LOL: :LOL: Mainio idea Opaali kerta kaikkiaan!!! :D

Kiitos kaikilel Greippimehu ja Foolihappo infosta. Muistaakseni syömässäni multivitassa on just toi 400 mikrogrammaa foolihappoo. Pitää kysyä luontaistuotekaupasta onko jotain tujumpaa tavaraa niillä. Greippimehun juomista aion myös jatkaa. Uskon että siitä on apua myös minun kohdallani. =)

Hei viisaammat!

Auttaisitteko vähän näiden kaikkien uusien asioiden kanssa... Olis pari kysymystä aloittelijalla...

Mihin foolihappo auttaa ja sama greippimehun kohdalla? Monet täällä puhuu niistä. Mitä tarkoittaa "tjottailu"? ja djop -päivät? Kiitos jo etukäteen ja kukkia vastanneille :flower:

Itsellä on vähän kärsimätön olo, kun on vasta tämä tyhjennysvuoto menossa ja projekti ihan aluillaan. Oon valmistautunut siihen, että saattaa kestää, mutta kun pääsis edes alkuun :eek:

Sartsa
; luuletko että toi tauko välissä auttoi? Siis että mulle ei laskettaisi tuollaista n. 15 vuoden putkea hormonaalisen ehkäisyn käyttäjänä, vaan että tauko olisi ikäänkuin nollannut aikaisemman ehkäisypillereiden käytön? Se olisikin mukava ajatus =) Toivottavasti sinua onnistaa nyt tuon pienen "auttamisen" jälkeen, mistä kirjoitit aiemmissa viesteissä!!

Bubunen,

Foolihappoa on mun ymmärtääkseni ainoa vitamiini, jota lääkärit suosittelee raskautta harkitseville. Sen käyttö suositellaan aloitettavaksi ennen raskaaksi tuloa, jotta elimistössä on pitoisuudet kohdillaan. Foolihapon puute voi aiheuttaa kehityshäiriöitä sikiöissä.

Muut vitamiini kannattaa sitten päättää oman ruokavalion ja uskomusten perusteella. :)

HH1979, olen itse myös suunnitellut työpaikan vaihtoa, joten josko sen vielä toteuttaisi, niin olisi varmaan paremmat chanssit. Keksisköhän sitä vielä muuta?

Kiitos Sartsa, Hempula ja HH1979, Kiitos kaikille erittäin paljon!!

Mulla on ensimmäistä kertaa todettu vaikea masennus 10 vuotta sitten, joten ei tämä sinällään uutta ole. Lääkkeitäkin olen vetänyt vuoden verran, nyt tosiaan pääsin sitten vasta lähetteellä psykiatrian polille. Ja jos mä vertaan edelliseen, niin nyt sentään pääsen aamuisin sängystä ylös ja käyn töissä. Olen onnellisesti naimisissa, mulla on ihanat elukat ja niin. Noh, nyt sitten vaan tuplataan annostus, ja ilmeisesti alan käymään siellä säännöllisesti keskustelemassa.

Kysyin kyllä mitä vaikutusta lääkkeillä on mahdolliseen raskauteenkin, ja onneksi niitä saa käyttää alkuraskaudenkin aikana. Mun pää on kyllä vieläkin ihan sekaisin, en edes tiedä mitä kerron miehelle. Jotenkin olen pettynyt itseeni, mun kroppa ei toimi yms.

Jaksamista neulaselle ja kaikille muillekin tarpeessa oleville.. :hug: :hug: :hug:

Tällä kertaa iloisia uutisia tällä suunnalla. Bongasin ekaa kertaa oviksen testeillä (vaikka vannoinkin, että en enää niihin sorru :) ).
Oli ihanaa nähdä kaksi viivaa testissä vaikka kyse olikin "vain" oviksesta.. Nyt ainakin tiedän, että ovulaatio tapahtuuja yllätys oli, että se tapahtuu näin myöhään. luulin, että olisi ollut jo pari päivää sitten.

Menis nää päivät nyt nopeemmin eteenpäin!! Blaah tää odottaminen on tuskallista.. Tulis ees joitakin "oireita" ni vois niitä itsekseen spekuloida, vaikka ei pitäis.. :ashamed:

Plussa myrskyjä kauheita puhureita puhaltelen +++++++++++++ :whistle: :whistle:

Ja tsemppiä itse kullekkin!!!

Vauvahaaveita Joskus vuosia sitten olen itsekkin kärsinyt paniikkihäiriöstä eikä se todellakaan ollut herkkua. Asiat omassa elämässä olivat silloin niin sekaisin että johtui varmaan siitä. Nyt ei ole vuosikausiin ollut mitään oireita onneksi. En myöskään tarvinnut silloin lääkitystä.

Jospa tosta foolihappo-lisästä ois apua mullekin vauvaprojektissa.. :heart:

Tänään kp. 18 menossa ja ei oo kyllä mitään oireita. Enään ei ole selkäkään kipeä, mutta sehän taiskin olla jo tiedossa että ei oo raskausoire ;) . Olis etes jotain oireita niin pääsis arpomaan tilannetta.. :whistle: Tosin ehkä on parempi ettei oo mitään oireita, niin pysyis se punainen paholainenkin poissa! Niitä oireita en kaipaa!!

Lunta satelee vaihteeksi. Mukavaa :xmas: Viikonlopun olemme Rukalla ystävien kanssa. Mukana myös ystäväni joka on raskaana. Saattaa tulla raskas viikonloppu, mutta toki iloitsen ystäväni mukana hänen raskaudestaan.

Puuuuh! ++++++++++++ :whistle: +++++++++++++

Hei kaikille tasapuolisesti:)

Täältäkin löytyisi yksi esikoisesta kovasti haaveileva neiti, jos vain joukkoon mahtuu =)

Virallisia yrityskiertoja on tällä erää takana 2, mutta jo melkein vuoden on ilman ehkäisyä oltu. Toiveikkaana ollaan sillä edellisellä kerralla kun yritystä meillä n. kolme vuotta sitten oli paljonkin ongelmia ovulaatioiden ja kierron kanssa. Silloin luovutettiinkin ettei täysin masennu. Nyt vihdoin näyttäisi gynetutkimusten mukaan olevan kaikki kunnossa =)

Tällä hetkellä menossa kp 18/28 ja kummalliset vatsanipistelyt ja vessassa juokseminen alkoi viime yönä, ja tietysti toiveet heräsi!

Kovasti onnea kaikille onnistuneille ja tsemppiä yrittäjille!

Windy

:heart:

26.11.2oo9 Torstai

Zande..........................kp 87/32.........................yk ?
Haaveileva85...............kp 79/26-33....................yk 8
neulainen.....................kp 73/?...........................yk 1
ShiruLi..........................kp 72/26.........................yk1
Ansku-82.....................kp 67/30.........................yk 10
Louvre.........................kp 63/32-35....................yk 17

BabyBubble..................kp 59/??.........................yk 1
Celestial.......................kp 56/?...........................yk 1
anu84..........................kp 52/29-32...................yk 21
pata-ässä.....................kp 52/28-30...................yk 4

murppa86....................kp 45/25.........................yk 53?
Elviir-a..........................kp 40/28-31.....................yk 9

yöperhonen-................kp 38/28..........................yk 23
Cladoceran..................kp 36/39..........................yk 9
LauraAnnika................kp 31/(26-)30-37.............yk 11
Siffis............................kp 31/30...........................yk 7

kiharapää....................kp 29/28-35......................yk 25
Raitakissa....................kp 29/28 - 30....................yk 3
Saana07......................kp 28/26-28......................yk 4
oola.............................kp 25/21-28?....................yk 1
Sartsa83......................kp 23/31...........................yk 23
EtanaLilli......................kp 22/31...........................yk 11
Jempula.......................kp 21/?.............................yk 4
tiuvi.............................kp 20/25-39......................yk 5
Satiini-.........................kp 20/29-32......................yk 4

HH1979........................kp 18/27-28......................yk 3
Windy...........................kp 18/28...........................yk 2
kilu09...........................kp 16/28-...........................yk 11
Siili H............................kp 15/?..............................yk 8
Sinirusko......................kp 15/28............................yk 14
HappyFeet...................kp 14/34............................yk 13
milean..........................kp 12/28-34?.....................yk 2
Taffo82.........................kp 11/26-28......................yk 4
vauvahaaveita.............kp 10/28............................yk 2

Hempu86la...................kp 7/25-34.....................yk 17
Ambrosine85................kp 6/30..........................yk 4
Miipeli..........................kp 5/27-36.....................yk 12
terp.............................kp 4/26-30.....................yk 4
bubunen......................kp 4/?............................yk 1
Opaali78......................kp 3/26-30......................yk 9
Pikkis82.......................kp....................................yk

Plussanneet:
Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09

Tervetuloa Windy!! =) Tämä ryhmä on reipas ja tsemppaava! Minäkin yritän aina etsiä itsestäni jos vaikka mitä oireita, mutta tähän mennessä ne on kaikki olleet kuvitelmaa vaan :LOL: . Joten tutulta kuulostaa...

Terp kiitti päivityksestä :heart:

:flower: :flower

Näitä oreitahan tahtoo olla joka kierrossa jos jonkinnäköisiä :LOL:
Mut ekaa kertaa on vessassa ravaaminen. Yleensä nukun kuin tukki ja viime yönä oli noustava kahdesti..

Onneksi löysin tieni tänne, kun tuo mies alkaa olemaan aika "kypsä" mun jatkuvalle höyryämiselle :LOL: Sen asenne on lähinnä "tulee kun on sen aika" ja mä haluan sen "NYT!"

Ja tietysti pieni pelko, et menee samanlaiseksi epätoivoksi kun edellisellä kerralla :/

Heipsan pitkästä aikaa taas!

Sartsa83: Saakos udella, että missäpäin ootte muuten hoidoissa? Kun kunnallisella puolella näytätte tekin olevan.. Meillä alotettiin tutkimukset n. kk sitten Jorvissa, Espoossa. Tässä on kierronkartoitus just meneillään ja sit ens kierrossa vielä munatorvienaukiolo -tutkimus ja sitten vasta aletaan suunnitella hoitoja.. pitkä prosessi vielä edessä, mutta hyvä, että ollaan alkuun päästy. Hirrrrmuisesti tsemppiä sinulle, että inssi tuottaisi sen kauan toivotun tuloksen :heart:

Omaa napaa sen verran, että tänään käynnistyi kp 1 ja yk 12 järkyttävien vatsakipujen ja -kramppien kera |O

Sartsa83
Hempu Kannattaa siis sinne postiinki ottaa yhteyttä jos pakettia ei näy eikä kuulu. Juu, onhan se vissii ihan hyvä juua sitä greippimehua pitkin kiertoo. :) Mikäs tässä ollessa... olo on hyvinki ärtyny.. ja tunne etten ole vieläkään raskaana. :(

bubunen Niin, en mä siis varmaks mene sanomaan, mut voi olla että tauko autto. 15vuotta hormonaalista ehkäisyä voi kuitenki tehä sen ettei ihan heti tärppää. Tsemppiä kuitenkin. :)

LauraAnnika Me ollaan Taysissa hormoni- ja lapsettomuuspolilla hoidoissa. Meillä itseasiassa alko hoidot toisesta kierrosta, mikä alkokin itestään kun terolut sekoitti mun kiertoa entuudestaan. Kiitos kuule itsellesikin vain tsemppiä. Kyllä se vauva sieltä tulee kun vaan tiietään mikä on ongelma ja voidaan hoitaa sitä. :) :heart: ... ja pahoittelut sinne tädistä. :hug:

Terve kaikille pitkästä aikaa!

Neulaselle iiiiso, iiiso :hug: . Jaksamisia!

Sartsa, koskas sulla ois testipäivä? Pidän kovasti peukkuja että plussa pärähtäisi.

HH1979, voimia viikonloppuun. Toivottavasti on kuitenkin mukava reissu!

Ja terpille taas suuri kiitos listan päivittelystä!

Oma napa: Kp 15 (listan mukaan, en oo itse jaksanut laskea). Vasta kp 20 kieppeillä ajattelin ruveta bongailemaan ovista kun on tuo kierto ollut niin typerän pitkä.. Oon nyt juonut greippimehua ja syönyt multivitaa + mittaillut aamulämpöjä silloin kun oon muistanut.. Oon kuitenkin jotenkin ihan luovuttanut, tuntuu että ei tästä tule mitään enkä enää jaksa toivoa että tärppäis. Sen takia en oo täälläkään kauheasti viihtynyt, jotenkin oon nostanut kädet pystyyn ja aatellut että "ei sitten". Samalla kuitenkin toive omasta lapsesta on mielettömän voimakas ja tuntuu raastavalta aina kun joku mainitsee jotain vauvoista tai raskaudesta. Ja tänään sitten kaveri lisäsi facebookiin ultrakuvia.. :headwall:

Mukavaa viikonloppua kaikille! :heart:

Tervetuloa joukkoon windy :heart: :heart: Jotenkin miehet suhtautuu tohon lapsiasiaan vähän maltillisemmin kun me naiset :D Täällä voi kyllä purkaa mieltä ja sydäntä niin paljon kun haluaa :)

sartsa *halauksia* :heart:

LauraAnnika pahoittelut tädin kylääntulosta :( Tsemppiä uuteen kiertoon :heart:

HH1979 mistäs päin olet, jos luntakin satelee? :) Täällä kun näkyy vaan tuota ainaista vettä :( Toivottavasti teille tulee mukava viikonloppu kaikesta huolimatta :heart:

Kiitos terp kun jaksat päivitellä tuota listaa :) :heart: :heart:

Voi neulainen toivotan paljon jaksamista siulle ja :hug: Asioilla on tapana järjestyä ajan kanssa :heart: Onneksi saat keskusteluapua sitä tarvitessa, olo on paljon helpompi kun pystyy puhumaan asioista :heart:

Plussatuulia :whistle:

Uusille oikein paljon tervetuloa myös omasta puolestani, ja plussatuulia!

Itsellä on kiireet ja työstressi jatkuneet, näyttää siltä että menee työpaikka alta. :( Tai siis oman firman osakkaiden kesken on nyt paha, paha riita meneillään ja näyttää tosi huonolta. Pitää tässä siis etsiskellä uutta työpaikkaa samalla, ja sen takia en ole pahemmin seuraillut palstaa. Mutta jotain hyvää sentään, täällä on heiluteltu peittoja eilen ja huomenna olisi tarkoitus jatkaa. Onpahan jotain mitä odottaa. :D Tosin, oon huomannut viime aikoina että peittojen heiluttelun jälkeen melkein heti tulee jotenkin outo olo, alavatsa turpoaa ja kohdunnapukan tienoilla tuntuu tosi hämärältä... Google tarjosi sperma-allergiaa mahdolliseksi syyksi, se tästä vielä puuttuisikin. Meillä on siis aiemmin käytetty ihan kortsua ehkäisykeinona, joten toi voisi olla mahdollista. Pitää seurailla tilannetta ja käväistä testissä jos tuo jatkuu.

Rekisteröidyin tuonne Fertility Friend-sivustollekkin tuossa pari päivää sitten, vaikuttaa aika näppärältä! Lämpöjä en tosin ole jaksanut ruveta mittailemaan, mutta eikös sitä voi käyttää ilmankin niitä? Onko täällä muita tuon sivuston käyttäjiä, jakakaa toki niksinne tuon sivuston käyttöön jos ootte huomanneet hyviä tapoja. :)

siili Voih :S :hug: :hug: Tuntuu, että tää pimeä syksykin on osaks syyllinen siihen, että tuntuu, että kaikki menee penkin alle ja tekis mieli luovuttaa.. PRKL! Pitäs laissa kieltää toi ultra- ja raskausmahakuvien nettiin lisääminen muualle kun niille suunnatuille sivuille.. Voin vaan kuvitella miten kurjalta tuntuu :headwall: :headwall: Kovasti puhallan plussatuulia sinne! Joskus on ehkä ihan hyvä irtaantua tästä palstasta ja harventaa käyntejä, jos sais muuta ajateltavaa sillä lailla itekkin :D

Sartsa83
Siili En uskalla sanoa päivää, mutta siis jos tämän viikon maanantaina oli inssi niin tasan kahen viikon päähän laitetaan aina testipäivä. Siitä saapi laskee sitten ihan omassa rauhassa. Jotenki tuntuu että sanon mä mitä tahansa, niin aina mulla on huono tuuri. :'( *muoks* joten siili, mä niin tunnen mitä sä tunnet.... missää nimessä en tahdo luovuttaa ja tiiän että tärppää vielä itse kullekin, mutta kun ei jaksais ees yrittää kun aina joutuu kuitenki pettymään. :hug: ja jestas miten ärsyttävää on, kun joku lisäilee ultrakuvia tai masukuvia tms. :headwall:

Anteeks.. mä en vaan taas tiiä miten päin olisin ja ahdistaa ja pelottaa ja ... eikö voisi olla jo SE hetki? :headwall:

Hempu :heart: :heart: :heart: :heart:

milean Tuli sun perässä nyt rekisteröidyttyä tonne. Tuon mukaan mulla on luteeninen vaihe menossa ja jos olisin hedelmöittyny niin laskettu aika ois 16.8.2010. :LOL: .. on tuo aika veikee...

mut *huokaa*... ärh! En taho toivoo kun sitten kuitenki joudun pettymään! Tää ei oo enää kivaa. :(

Hempu ja Sartsa :heart: :heart: :heart: te ootte ihania! :heart: :heart: :heart: Kiitos tsempeistä.

Kiitos milean vinkistä, kävin myös rekisteröitymässä tuonne Fertility Friendiin, en kuitenkaan vielä jaksanut kauheasti sinne mitään laitella. Siis lämpöjä ym. Ehkä saan viikonloppuna virtaa täytellä noita juttuja..

Ja kannatan ideaa, että ultra- ja mahakuvat Facebookissa ja vastaavissa ois laittomia. Tai ainakin avoimesti moraalisesti paheksuttavia. Nyt niistä voi mussuttaa vaan täällä. Mutta onneksi edes täällä. :heart:

Voimia kaikille yrittämiseen ja ei anneta pimeän vuodenajan masentaa. Kohta on joulu! :heart:

ps. mä rrrrakastan joulua ja nyt sitten jouluaattona pitäis tehdä testi jos ei oo täti tullut. kauhistelen jo nyt ajatusta et teen testin ja tulee nega. ois vähän joulu pilalla. mutta jos en tee silloin testiä niin sit mietin vaan koko joulun vauvajuttuja.. *huoh*
mut turha sitä on nyt murehtia, varmaan se tätikin taas sieltä tulee..

Yhteistyössä