~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Sartsa83
Hempu voi vitsit miten hää on ihana! :) Tosi ihana mies sulla todellakin. :) :heart: Juu, uskoa kyllä taas löytyy, mutta toivossa on paranneltavaa... ei liikaa toivoa, mutta vähäsen. :)

EtanaLilli Tsemppiä! :hug: Kyllä mä uskon että kaikki kääntyy vielä parhain päin. :)

Ambrosine Mun systerillä on samanmoista, mutta sillä ei oo mitää vauvayrittämistä ja se käyttää ehkäsyä... mut siis toi hikoileminen aina nukkuessa... toivotaan että se ois sun kohdalla merkki uudesta elämästä. ;) :hug:

neulainen Tsemppiä! Kyllä lääkärit saa menkat aikaan. Trust me!!! ;) :D

Heipparallaa kaikille!! :wave: Tänne ei mitään ihmeempiä,greippimehu vaihettu foolihappotabletteihin ja d-vitamiiniin! :) Oviksen bongailun aloitin tänään taas....Ens viikon lääkäriä odotellessa! :| *jänskättää hurjasti*

23.11.2oo9 Maanantai

Zande..........................kp 84/32.........................yk ?
Haaveileva85...............kp 76/26-33....................yk 8
neulainen.....................kp 70/?...........................yk 1
ShiruLi..........................kp 69/26.........................yk1
Ansku-82.....................kp 64/30........................yk 10
Louvre.........................kp 60/32-35...................yk 17

BabyBubble..................kp 56/??.........................yk 1
Celestial.......................kp 53/?...........................yk 1

anu84..........................kp 49/29-32...................yk 21
pata-ässä.....................kp 49/28-30...................yk 4
murppa86....................kp 42/25.........................yk 53?

Elviir-a..........................kp 37/28-31.....................yk 9 (haamu)
yöperhonen-................kp 35/28..........................yk 23
Cladoceran..................kp 33/39..........................yk 9

LauraAnnika................kp 28/(26-)30-37.............yk 11
Siffis............................kp 28/30...........................yk 7
kiharapää....................kp 26/28-35......................yk 25
Raitakissa....................kp 26/28 - 30....................yk 3
Opaali78......................kp 26/28-29......................yk 8
Saana07......................kp 25/26-28......................yk 4
Sartsa83......................kp 20/31...........................yk 23

EtanaLilli......................kp 19/31...........................yk 11
Jempula.......................kp 18/?.............................yk 4
tiuvi.............................kp 17/25-39......................yk 5
Satiini-.........................kp 17/29-32......................yk 4
HH1979........................kp 15/27-28......................yk 3
kilu09...........................kp 13/28-.........................yk 11
Siili H............................kp 12/?..............................yk 8
Sinirusko......................kp 12/28.........................yk 14
HappyFeet...................kp 11/34.........................yk 13

milean..........................kp 9/28-34?..................yk 2
Taffo82.........................kp 8/26-28.....................yk 4
vauvahaaveita.............kp 7/28..........................yk 2
Hempu86la...................kp 4/25-34.....................yk 17
Ambrosine85................kp 3/30........................yk 4
Miipeli..........................kp 2/27-36.....................yk 12
terp.............................kp 1/26-30.....................yk 4
Pikkis82.......................kp....................................yk

Plussanneet:
Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09

ON: Jeps, perästä tultiin. "Uudestaan" sanoi teletappi. Jos en nyt joulukuussa joka päivä tule päivittämään listaan, niin älkää pelästykö, tulen kyllä sitten kun kerkeän. Mut mulla on joulukuussa ainakin 3 lopputenttiä, yksi posteriseminaari ja muuta pakollista puuhaa, joten en välttämättä kerkeä joka päivä nettiin asti.

Terp kiitti päivityksestä :flower: Ja pahoittelut KP1:stä

Tänne ei uutta auringon alle.. tai minkä auringon kun vesiräntää tulee taivaan täydeltä taas... huoh! missä joulu ja lumi?? :xmas:

Niin siis oviksesta on nyt joitakin päiviä enkä oo kyl mitään oireita huomannut että olisin raskaana. Alaselän kipuja, vatsan nippailua, lämmöt koholla (on kyl aina oviksen jälkeen), päänsärkyä ja huonohkoa oloa iltaisin varsinkin. En nyt vielä revi pelihousuja täällä ja tuuleta kun ei mulla pitäiskään vielä olla etes mitään raskausoireita.. :LOL: Että taitaa vaan normi flunssaa olla tulollaan. Ehkä sitä vaan vahtii nyt kehoaan tarkemmin kuin yleensä.. =)

Ambrosine Jospa tuo yöllinen hikoilu ois sulla tärppi-merkkinä :whistle: :heart: Toivon sormet ristissä täällä sun kanssa...

Jotenkin on taas semmoinen olo ettei oo tässäkään kierrossa tärpännyt. Miksi ne raskautumisen oireet ei vaan vois alkaa vaikka jo seuraavana päivänä yhdynnästä että ei tarttei elää epätietoisena monta viikkoa.. hrmph! En oo yhtään innokas en... hih!

Jostain luin että se hoitoihin hakeutuminen on monen kuukauden projekti että saadaan sekä mun että miehen testit tehtyä. Meikähän ehtii vanheta täällä sillä välin käsiin... :kieh: Hitsi ku tärppäis ihan luomulla... :whistle:

Toivottelen kaikille plussatuulia ja iloista ja stressitöntä mieltä vauvaprojekteihin ++++ :whistle: ++++++++++++

Tervehdys kaikille!
Täällä olisi mukaan uusi esikoishaaveilija, mikäli joukkoon sopii.. :) Jonkin aikaa olen käynyt täällä vilkuilemassa keskustelua ja nyt rohkaistuin liittymään mukaan.

Ollaan 26 vuotiaita molemmat ja naimisiin mentiin kesällä. Pillerit jäi pari kiertoa sitten ja tästä kierrosta ollaan heivattu sitten muukin suojaus pois. Eli yritystä ollaan pikku hiljaa aloiteltu. Rauhassa mennään..

oola kp 22/21-28?, yk 1

Kiitoksia kaikille tsemppaajille B)
itse en kyllä jaksais uskoa. PCO:n takia en edes ovista ole viitsinyt tikutella ja olen ihan varma ettei musta koskaan tule äitiä ja silti täällä notkun :D
Tosin lääkärin suosittelema 9kiloa lähtenyt niin eihän sitä koskaan tiedä. Pitäis varata aika sinne gynelle että ultralla tilanne tarkistettaisiin mutta enpä vaan ole saanut aikaiseksi. Syynä se että lääkäri totesi että katsellaan puolenvuoden päästä kun tuo 10kiloa on poissa mutta mulla meni 3kk :D

Oon kanssa alottanu foolihapot joten voishan se.. eihän sitä koskaan tiedä.
Nyt valasitte muhun taas jotain uskotoivorakkaus-sontaa. Kiitos :heart:

Sartsa83
Hei oola :wave: tervetulloo joukkoon iloiseen, hulluun, suruisaan, epätoivoiseen, toiveikkaaseen ja erittäin tsemppaavaan!!! Täällä saa kyllä sit joka lähtöön tsemppiä ja jonkinmoista olkapäätä että ihan voi rohkaistuakin ja jutella ihan mitä mieleen juolahtaa. :) :hug:

Ambrosine Äläs ny. Uskotoivorakkaus-sontaa täytyy valaa tuommoseen iki-pessimistiin. :p Ja sullahan ERITTÄIN mahtavat lähtökohdat jos sait lääkärin suositteleman painon tiputettua ja TUOSSA AJASSA?!?!?! Kertoisitko hani että miten sä sen teit?! :eek: :saint:

HH1979 Elä muuta sano! Missä on meijän lumet ja jouluntuntu? ... Jos tänä jouluna on taas tämmöstä sontaa nii ei taaskaa oo yhtää joulufiilistä. :( Ja se jos mikä on ikävää kun tykkään joulusta... saa kattoo ku yks vuotias kummipoika tempoo menemään minkä kerkiää ja repii kaikki lahjat p***unpäreiksi. :LOL: Ja kuules nyt rakas ystäväiseni: Jos te nyt menisitte pyytämään lähetettä lääkäriltä hoitoihin ja kertoisitte tarinanne, te KORKEINTAAN joutuisitte odottamaan 6kk hoitoihin pääsyä, jona aikana sä voit omilla konsteilla yritellä vauvelia.. ja jos ei satu tärppään, te pääsette sitten hoitoihin yrittää jossa ei tartte enää ressata. Tosin.... MONET tulee raskaaksi pelkästään sillä että on tieto olemassa että pääsee hoitoihin. Sitten tulee monelta puhelua klinikoille et me ny sitte raskauduttiin ettei me mitää hoitoja tarvitakkaan.. pari tuttavapariskuntaa ovat jo olleet menossa kongreettisesti hoitoihin kun ovatkin tehneet positiivisen testin. Että ihan kuule ystäväiseni siellä... rauhotu. :heart: :hug: ... ja aattele tuota oireettomuuttaki nii, et ne oireet alkaa heti ku näkyy kaks viivaa ja että aika kuluu oikeesti ihan sika nopeeta jos ei ajattele sitä aikaa yhtää. :heart:

ON: Tänään tehtiin vihdoin toinen inseminaatio. Lääkärin kommentit: täydellinen ajoitus, ovulaatio juuri meneillään, miehen siittiöitä pesun jälkeen 5,6miljoonaa, joista 99% liikkuvia eli 5,5milj. liikkuvia kavereita. Siis parasta A-ryhmää. Munasolulla varaa valita minkä ottaa.
Et jos nyt ei tärppää, nii sit mun munikset hylkii mun miehen siittiöitä ja sit mulla palaa kääpä! :p ..no ei kai.. ei se aina voi onnistua.. kaikki on tuurista kiinni. Mut ajankohta oli oikea ja todella hyvä. Että seuraavat kaksi viikkoa sitten vaan hommaa, homma, hommaa niin ettei tuu ajateltua. Ja päätin itsekseni etten anna ajatusten vaipua miettimään oireita.. ja jos jotain muka ilmestyy, en usko niitä ennen kuin näen kaksi viivaa tikussa. Ja jos mahdollisesti nyt ei tärpännytkään niin sitten tammikuussa uutta yritystä. Joulukuun nimittäin tuo poliklinikka on kiinni, joten saadaa siis "vapaa" kuukausi. Taian sillon pistää säästöön rahaa jotta saa sitte rauhassa ostella tammikuussa lääkkeitä.

Toivokaamme parasta jokaiseen kotiin ja yrittäjän arkeen. ++++++++++++ :whistle: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Ambrosine Äläs ny. Uskotoivorakkaus-sontaa täytyy valaa tuommoseen iki-pessimistiin. :p Ja sullahan ERITTÄIN mahtavat lähtökohdat jos sait lääkärin suositteleman painon tiputettua ja TUOSSA AJASSA?!?!?! Kertoisitko hani että miten sä sen teit?! :eek: :saint:
No kun tuntuu etten edes tehnyt mitään.. Muutin täysin elämäntapani.. taino.. täysin ja täysin..
Sokerilimut ja energiajuomat vaihtu sokerittomiin ja jätin mm pizzerian pizzat ja mäkkiruoat pois kokonaan kolmeksi viikoksi. Lisäsin salaattia ja esim kanaa ja aloin syömään aamupuuroa joka aamu.
Jos tekee mieli herkutella pizza on kaupan pakaste-altaasta tai itse tehty.

Vettä opettelin juomaan (ennen siis juonut ehkä 2dl vettä vuorokaudessa) ja kolmesti viikossa vähintään painun postilaatikon luokse tupakalle jotta tulee lähettyä ihan lenkillekin. Oli lenkki sitten pituudeltaan 20minuuttia tai tunnin.. Kunhan on tullut lähdetyksi.

Mutta joo.. kai se on hyvä että jotkut potkii muhun tätä uskotoivorakkausjuttua :D

ja muoks* lääkäri tuohon pco:n+ mahdolliseen insuliiniresistenssiin määräsi metformiinit. Mutta näitähän määrätään myös joissakin tapauksissa kun on vauvahaaveita :whistle:

Siniruskolle noista foolihappotableteista.. Niin mä menin tässä joku kk sitten tyhmänä apteekkiin, että haluaisin foolihappotabletteja ja se apteekintäti oli ihan äimänä, että miksi ja mä sitten nolona änkytin, että oon kuullut niitten "auttavan" raskautumisessa.. Se täti oli ihan hoomoilasena ja syvensi mun nolostustani... No olis se myyny tietty mulle niitä (kaivo jostain piilosta kassan takaa vetolaatikosta purnukan, mutta sitten olin ostamassa myös berocca poretablettaja ja kun tutkailimme, niin niissä beroccatableteissa olikin suurempi foolihappopitosuus kuin niissä varsinaisissa foolihappotableteissa! Eli siis syöttekö te nyt minkäsorttisia/merkkisiä foolihappotabuja?

Sartsa83
Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosine85:
No kun tuntuu etten edes tehnyt mitään.. Muutin täysin elämäntapani.. taino.. täysin ja täysin..
Sokerilimut ja energiajuomat vaihtu sokerittomiin ja jätin mm pizzerian pizzat ja mäkkiruoat pois kokonaan kolmeksi viikoksi. Lisäsin salaattia ja esim kanaa ja aloin syömään aamupuuroa joka aamu.

Vettä opettelin juomaan (ennen siis juonut ehkä 2dl vettä vuorokaudessa) ja kolmesti viikossa vähintään painun postilaatikon luokse tupakalle jotta tulee lähettyä ihan lenkillekin. Oli lenkki sitten pituudeltaan 20minuuttia tai tunnin.. Kunhan on tullut lähdetyksi.
Voiha jehna. Jos sinä oot saanu tuommosella muutoksella tuon aikaa niin sit on kyllä minunki se saatava... tosin.. oon aiemminki tehny tuommosta eikä paino tippunu mihinkää. Mut jos mä kaipaanki enemmän aerobista liikuntaa lihaskuntoa... nähtävästi. Kiitos ihana. :)
:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosine85:

Voiha jehna. Jos sinä oot saanu tuommosella muutoksella tuon aikaa niin sit on kyllä minunki se saatava... tosin.. oon aiemminki tehny tuommosta eikä paino tippunu mihinkää. Mut jos mä kaipaanki enemmän aerobista liikuntaa lihaskuntoa... nähtävästi. Kiitos ihana. :)
:heart:
Insuliiniresistenssissä (tai jos insuliinituotanto kropassa ei toimi normaalisti) on salilla käynti vain hallaa.. Mulle lääkäri pisti suoraan punttikiellon ja käski harrastamaan aerobista ja alkoi tapahtumaan :) Tosin uskon että metut auttanut asiaa.
Tsemppihalit sulle Sartsa!

En ota enää vastaan onnitteluja, tais mennä kesken :/ Eilen ja tänä aamulla tuli pientä tuhrua pyyhiessä ja tänään koulussa tuli sit jo enemmän. Siteeseen asti verta ei tuu mutta pyyhkiessä tulee sit aika paljon ja tulee jotai hyytymiä. Huomenna soitettava lääkärille siis.

Mutta pliis, haluisin jatkaa tääällä teidän puolella. Tääl on niin hyvä tsemppi porukka :heart:

Plääh.. :( Ihan kamala työvuoro, itku kurkussa menty.. Mulla oli kerrankin iltatyöpari.. Noh tää iltatyöpari sattuukin olemaan 8vko:lla raskaana.. Siinä sitten meni ilta kuunnellessa miten teki positiivisen testin ja miten väsyttää ja on huono olo ja plaah.. Kovassa käytössä oli myös tietokoneen vauvanettisivut.. Kohteliaasti yritin näyttää kovin kiinnostuneelta ja esittää kysymyksiä ja kommentteja, mutta.. Tuntuu, että tää ilta on ollu jopa rankempi töissä, kun sillon kun on yksin näiden 12 vanhuksen kanssa.. :headwall: :headwall: Voi paha mieli sentään..

Paljon tsemppiä ja plussatuulia kaikille :)

sartsa-murulle on peukut ja varpaat pystyssä :heart: :heart:

Sartsa83
Ambrosine Kiiiiiitos. :hug:

Hempuuuuuuuu YHYYY sun puolesta. :( :hug: Koita raksu jaksaa tommosia kakkiaisia. Toisesta korvasta sisää, toisesta ulos ja oot ihan et "trallallaaa, olkoot raskaanaaaa.. ei kiinnostaaaaa..." ;) :heart:

Kiitos hanimurunen.. mä mittailin äsken lämpöjäkin niin het tän päivän jälkee kohos lämmöt 36,9 kun muuten ollu tässä nyt aika tasaseen 36,4-36,6. Et... joo... ei siitä sen enempää. :LOL:

Raksupoksusartsa, mitä niistä oireiden ettimisestä puhuttiin murunen ;) ;) No joo, miä olinkii sillee, et "raipatirallallaa, minä se en ainakaa, sitten lastani myrkytä tupakallaaaaa..." Hyi minuu, jokaisen oma asiahan tuo on, mutta silti pisti pienesti nousemaan karvat pystyyn, kun syöpäkääryleillä tuo juoksi.. Onneks tää kakkiainen lähtee kohta kotii kattoo sitä mun raksukakkiaista, niin ehkä me saadaan yhdessä aikaan joskus iiiiso pökäle :heart: eikä mee ihan ripuliks koko homma.. Uh, just.. D3-vitamiini taas antaa potkua iltaan, vaikuttaakohan se vähän myöhässä kun aamulla sen ottanu :D :D

Ootte kaikki rakkaita :heart: Toivotaan nyt sartsamurunen parasta :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Elviir-alle tsemppiä, toi on kyllä ihan oikea asenne! :hug:

Itse olen vielä ihan sekaisin näiden ovulaatioiden ja muiden kanssa, mutta JOS viikonloppuna oli ovulaatio, niin se on ainakin hyödynnetty. Nyt taitaa alkaa jälleen kahden viikon piinaviikot..

Kertokaahan vinkkejä, miten saa ajan kulumaan niin, ettei koko ajan ajattele mahdollista raskautumista...?

plussia kaikille! :whistle:

Sartsa ja muut ihunat emännät ISO KIITOS :heart: kaikesta tuesta, tsemppauksesta ja siitä että valatte minuun uskoo tähän hommaan. Ootte niiiiiin ihania :flower: Kun itellä meinaa usko horjuu niin onneksi ootte tsemppaamassa. En halua jutella näistä asioista jo raskaana oleville ystävilleni. 2 parasta ystävääni on jo siis raskaana ja heidän vauvajuttelut käy päivä päivemmältä vaan raskaammaksi ja raskaammaksi.. kohta pimahdan.. pim!

Nyt on pakko laittaa nukkumaan, huomenna kiire päivä. Lueskelen uudet viestit tarkemmin huomenna. Kauniita vauvaunia kaikille :heart: =)

++++++++++++++ :whistle: +++++++++

Yhteistyössä