~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljainen:
Mulla on menossa kp 4 ja on vähän huolettanut nämä mun niukat menkat, ihan hyvin olen pärjännyt pikkuhousunsuojalla. Pissalla käydessä tuli onneksi ihan kirkasta verta kunnolla, muuten onkin sitten ollut heikkoa..
sama täällä, tosin ne pikkuhousunsuojat on ihan turhia, jää valkoisiksi :(
onneks pyyhkiessä tulee sentään kunnolla verta
en ole tullut edes ajatelleeksi, että se vois olla huono juttu, täytyy googlailla!
 
Sartsa83
Heti ekana sanon, että anteeksi, jos otatte kirjotukseni nenillenne, mutta haluan auttaa, kun tiedän mitä tuo yritys on ja tällä palstalla tuli itkettyä monet itkut mm. hempun, HH:n, neulaisen ja Taffon kera... ettette vain suotta hajottaisi itseänne liian aikaisessa vaiheessa suurilla odotuksilla, kuten ite tein.

niiskuliini ja Shih Mites te nyt noin kovin aikasessa vaiheessa testaatte? Testata kannattaa vasta kun kierronpäivät on ylittyny. Raskaushormonia ei ole erittynyt vielä noilla päivillä niin paljoa, että se edes näyttäisi positiivista. Mulle sanottiin lapsettomuusklinikalla että vasta kun kierto on ylittynyt 3 päivää, näkyy varmemmin positiivinen tulos kuin lähtee metsästämään sitä kierron viimesenä tai toisiks viimesenä päivänä. Kyllähän raskaustesteissä lukee, että voit saada positiivisen tuloksen kierron viimesenä päivänä tai sitä edeltävänä, mutta prosentuaalinen määrä positiivisissa tuloksissa on hyvin heikko. Joten odottakaa ihmeessä että täti on teillä oikeasti myöhässä ennen kuin testaatte, sillä niin niitä pettymyksiä tulee kun liian aikasin testailee kun ei hormoniakaan oo ehtiny erittyä. :/ Sillä siis vain ettette joutuisi pettymään.

Ja toinen mikä tuli mieleen teille joilla on vasta ensimmäinen tai toinen yrityskuukausi menossa. Muistattehan että kun lopettaa ehkäisyn, kroppa ei välttämättä heti ole vastaanottavainen raskaudelle. Voi mennä peräti vuosi, ellei puolikin toista, ennen kuin tärppää. Näin ei käy kaikille, vaan toiset raskautuvat heti ensimmäisestäkin yrityskuukaudesta. Mutta monella, jolla on ollut hormonaalinen ehkäisy käytössä, kuten e-pillerit, ovat sanoneet sitä että raskaaksi tulo on kestänyt useita yrityskuukausia.

Ja tämänkin sanon vain siksi, että itse en tullut tällaista ajatelleeksi aloittaessani mieheni kanssa yrittämään lasta. Ja petyin joka ikinen kuukausi kun täti vain tuli ja tuli käymään. Vasta lapsettomuushoidolla yk23 saatiin positiivinen tulos aikaiseksi. Ja onneksi mentiin lähetteellä hoitoon, nimittäin mun kroppa ei edes ovuloinut. Munasarjani eivät toimineet kuten pitäisi joten hormonihoidolla laitettiin ne toimimaan, kasvattamaan munarakkuloita tarpeeksi isoiksi ja inseminaatiohoidolla saatiin siittiöt matkaan oikeaan osoitteeseen. E-pillerit lääkäreiden mukaan omalla kohdallani oli suurin syy kun kehoni ei enää toiminutkaan. Söin niitä 12vuotta. Jouduin aloittamaan jo 12vuotiaana kovien kuukautiskipujen takia. Toisena syynä arveltiin, mahtaako kehoni koskaan ovuloinut.. mutta koska mummini ja äitini ovat raskautuneet normaalisti, syynä mitä luultavammin on ollut ainoastaan hormonaaliset e-pillerit.

 
Sartsa83 En mä ainakaan suutu. Mä jotenkin ajattelin että noi testit näyttäs varman tuloksen jo nyt. Aikasemmissa testeissä olin liian malttamaton.
Meillä ei onneksi ole vauvan kanssa kiirettä kun tällä hetkellä täyttä hyöryä painaa häät päälle. Joten en mä niin harmissani ole kun saatto ymmärtää.

Sun kirjotuksessa oli paljon kaikea uutta. En oo ikinä ajatellutkaan että pillerit vaikuttas raskaaksi tuloon.
 
vaniljainen mullahan aloitettiin uudelleen laskemaan kp:t siitä kun aloitin syömään teroja, eli tän ekan kierron pituus ei pitänytkään olla kuin n.15 päivää ja uusi terokierron olisi sitten ollut normi mitoissa. Näin Käskettiin gynellä tehdä... eli söin sen 10 päivää teroja ja parin kolmen päivän kuluessa siitä piti tyhjennyksen alkaa. Aiemmat kp:t mulla oli jotain aivan huippu lukemia... 210 :( :snotty:
 
Tiuville voi päivittää kp 5 yk 10

Käyn täällä nykyään aika harvakseltaan, mutta ajattelin roikkua listoilla kuitenkin, jos sopii..? Yritän olla ajattelematta liikaa tätä lapsentekoa ja siihen kuuluu myös osottainen nettipalsta-karanteeni..

Pian päästään aloittamaan hoitoja, kun saatiin tuomio, ettei kotikonstein meille todennäköisesti lasta saada. Saattaa olla, että etsiydyn minäkin pikkuhiljaa tuonne lapsettomuuspuolelle kirjoittelemaan, kun en malta pysyä enää poissa palstoilta. Kerrohan HappyFeet jos löydät jonkun hyvän ketjun sieltä lapsettomuuspuolelta..
 
kiitos vaniljainen :)

Tiuvi, mä ilmoittauduin tohon "hallen" pinoon eli pitkään esikoista yrittäneisiin, se kun on täältä pinosta tuttu, saa nyt nähdä onko se yhtä kiva kun tää. Tai kun tää pino tuntuu omalta vaikka en enää oo pitkään aikaan ollu aktiivinen täällä. Sillon ku tätä päivitti nii tietty enempi tuli käytyä täälä ja kommentoitua, nyttemmin vaa lukee ja unohtaa kommentoida.
 
[4.5. TOUKOKUU

lillukkainen...................kp 94/19-33........................yk 3



Jessica-87...................kp 84/?................................yk 1



B881............................kp 76/30-40........................yk



Elviir-a..........................kp 63/28-31.........................yk 13
Niiskuneiti25................kp 62/28................................yk 1
yöperhonen-................kp 57/28...............................yk 27




kiharapää....................kp 52/28-40..........................yk 28
FairyTale85..................kp 51/27-29..........................yk 6



Louvre........................kp 47/28-35..........................yk 22





tiuvi.............................kp 6/25-45...........................yk 10
EtanaLilli......................kp 35/28-30..........................yk 16
Viu...............................kp 34/28-34...........................yk
Shih.............................kp 34/33................................yk 3
esperanzadora............kp 34/29-31...........................yk 11
AJ10.............................kp 34/?..................................yk 11
Napakissa....................kp 29/28-32..........................yk 2
niiskuliini......................kp 28/28................................yk 1



Raitakissa....................kp 27/28-30...........................yk 8
Dreaming86.................kp 25/28................................yk 4
Yohanna83..................kp 22/28-30...........................yk 6
nöttönen.....................kp 20.......................................yk 2
niuku...........................kp 20/? (kapseli poistettu 09/09)
Taffo82........................kp 19/29..................................yk 3
anu84..........................kp 19/29-32............................yk 25



BloodyEnd...................kp 17/29-31............................yk 29
HH1979.......................kp 17/28-29............................yk 9
Jessie82......................kp 15/24-34............................yk 14
beabee........................kp 15/30-48............since 04(?)/2009
hilppa86......................kp 13/33-35............................yk 3
Manuliina.....................kp 12/25-29............................yk 9
neulainen................... kp 12/26-90 (pillerit jätetty 09/09)
Opaali78......................kp 12/26-30............................yk 14
katjahei.......................kp 10/27-28............................03/08
TMirre..........................kp 10/28-29............................yk 3
Miipeli..........................kp 14/27-36..........................yk 18
pokemoni....................kp 13/?.......................................yk 1
Anna-79......................kp 9/36-38.............................yk 4
Vaniljainen..................kp 5/32-39...........................yk 6
Hempu86la..................kp 5/31..........................yk 22
HappyFeet...................kp 5/32-34..............since 8/2008
Kilu09 kp 9/28-30 yk 17

aamuhapan korppu.....kp..........................................yk 12

Plussanneet 2010:

Pettara 6.1. yk 4
Indrina 15.1. yk 1
Lara- 16.1. yk 1
terp 17.1. yk 5
tähtynen 15.2. yk 8
Lavelyn 18.2. yk 5
Pikkis82 18.2.
Eveny 24.2. yk 4
Nallu 24.2. yk 4
Ritu82 6.3. yk 2
Saana07 10.3. yk 8
Tinker Bell 14.3 yk 3
hipsu86 19.3 yk 1
Ingu 23.3 yk 4
miya 25.3 yk 2
Tesmis yk 2
Sinirusko 14.4 yk 18
Tuittu- 24.4 yk5







[/quote]

 
Sartsa83
niiskuliini No juu, näin ainakin mun kohdallani on käyny. Etenkin kun tosiaan niitä pillereitä tuli syötyä se 12vuotta. Eihän nyt muutamalla vuodella yleensä mitään merkitystä ole, mutta ihan siksi sanoin, kun ite olin ainakin todella malttamaton raskaaksi tulon suhteen ja sitten "luovutin" 1,5 vuoden yrityksen kohdalla ja annoin asian "korkeimman" päätettäväksi eli tuonne lapsettomuusklinikalle.

Oiii, siellä mennään naimisiin! Onnea jo etukäteen. Millonkas on H-hetki? :) Me mentiin salaa viime lokakuussa maistraatissa. Häät oli melkein suunniteltu valmiiks tän vuoden elokuulle (jolloin on laskettukin) ja sitten vaan alettiin miettiin että JOS nyt raskaudutaan, ei meillä oo rahaa mihinkään kun häätkin pitäs maksaa, joten päädyttiin ratkaisuun, jossa mentiin maistraatissa naimisiin ja järkätään sitten luultavasti 2011 kesällä hääjuhlat, mihin kuuluis siunaustilaisuuskin. :)
 
Enpä olisi uskonut, että voisi olla tyytyväinen runsaista menkoista. Noita ylempiä viestejä lueskelin ja tajusin siinä, että ainakin miun pitää olla onnellinen säännöllisistä, todella runsaista kuukautisista. Limakalvot kohdussa siis lienee riittävän paksut, joten jossain muussa häikkää.

Sartsa täytyypä tunnustaa, että on tullut testattua reilustikin etuajassa, mutta kyllä se on ollut lähinnä oman mielenrauhan saamiseksi. Sillä negatuloksella on saanut edes hetkeksi pois koko asian mielestä. Nyt olisi kuitenkin tarkoitus odottaa ihan reippaasti ennen testailuja, jos siis tarvetta edes tulee.

niuku toivottavasti se vuoto sieltä alkaisi ja saisit jotain rytmiä tuohon. Varmasti kamalaa tuollainen pitkä odottelu. :hug:

ON: Ovis on mennyt ja nyt sitten kohti uusia haasteita ja ihan hyvillä mielin. Jospa tästä saisi enemmän tai vähemmän stressivapaan kierron itselle.
Itsellä tuntu pupuillessa olevan se ongelma, että tavara oikeasti melkein väkisin valuu pihalle todella nopeasti. Eilen onnistuin pitämään sisällä puolisen tuntia, mutta sitä varten pitikin olla kirjaimellisesti koivet kattoa kohti. Ei riitä, että nostaisin ylös seinää vasten. :( Olisiko tähän jotain vinkkejä tai muita kikkoja, että miten saisi pysymään siellä missä pitää? :S
Olen kyllä edelliseen ongelmaan liittyen miettinyt sitäkin, että pupuilun jälkeen, kun tavara tuntuu alkavan valua niin ottaisin lastin pitkäkärkiseen lääkeruiskuun ja sitä kautta pistäisin sitten syvemmälle tavaran. Olisikohan tässä minkäänluokan järkeä? Miehellä olisi helppo töistä napata pari pitkää lääkeruiskua.
En tiedä johtuiko tuosta greippimehusta vai mistä, mutta nyt oli ovulaation aikana kyllä tosi arat rinnat, vaikka aiemmin en ole tällaista huomannut. Saa nähdä, josko tuo olisi hyvä merkki. Nyt on myös taas näitä ovulaation jälkeisiä vatsakipuja. On tämä kierto kyllä yhtä kipujen ja särkyjen juhlaa. Huoh.

Pahoittelut puheenaiheestani ja iiiiso plussapuuuh!
 
Sartsa: Vaikka lukeudun mukaan noihin malttamattomiin hetimullekaikkinyt-tyyppeihin, tekstisi oli äärimmäisen totta. Itse lueskelin paljon "kauhutarinoita" miten pillereiden lopettamisen jälkeen on mennyt KAUAN ennen raskautumista, mutta vaikka pidän asian mielessä, haluan olla mieluummin innostunut odottelija tällä hetkellä, kuin heti masistella. Katsotaan nyt kuinka käy :D

ON: Oon ollut aika kuiva viimeiset päivät, tosin oletettu ovis olisi lähestymässä... Meillä on viikonloppuna tiedossa reissu vanhempien luokse (kummitytön ristiäisiin...) ja jos se ovis tulee ajallaan, sattuisi se juuri tälle viikonlopulle... Onneksi sain puhuttua asian niin, että lähdetään vasta lauantaiaamuna ajelemaan 400km päähän, jolloin voidaan pupuilla perjantaina illalla/lauantaina aamulla, ja tullaan takaisin sunnuntaina myöhään illalla. Täytyy koittaa säästellä voimia pupuiluun myös silloin :kieh: Vanhempien luona kun nukutaan olkkarissa niin ei ihan kamalasti ehkä kehtaa heilutella peittoja, tosin ei olisi eka kerta ja nyt on tosi kyseessä! :LOL:
 
niiskuliini, meilläkin on häät ihan pian! Onnea paljon :heart: Ja muista että harvemmiten ekalla yk-kerralla onnistaa, siis raskautumisen suhteen ;)

On: Vasen rinta kipeä, vatsassa nippailua, valkkaria jonku verran, ja ruokahalut kiitettävät...
 
bloodyEnd Me katottiin miehen kanssa syksyllä tullut dokkari (bbc:n tuotantoa), jossa lääkärit kertoivat ettei sillä ole mitään väliä, vaikka nesteet valuukin ulos heti yhdynnän jälkeen. Nimittäin kun niitä siittiöitä on miljoonia, ja ne ilmeisesti purkautuu todella kovilla nopeuksilla naiseen, niin kyllä sieltä joku löytää sen munasolun jos on löytääkseen. Eli on tutkittu, ettei sillä oikeasti ole mitään eroa menetkö esim. seksin jälkeen heti vessaan, vai nostatko jalat ylös puoleksi tunniksi. Ota siis rauhassa! =)

IHana tuo Sartsan kirjoitus!!
:heart:

Mullahan tilanne on siis se, että pillerit jätin syksyllä, nyt on kai kolmas kierto menossa. Eli vähän sama tilanne kuin niukulla, kroppa vaan ei toimi normaalisti. Mun ekat kp:t oli 90, ja silloin vuoto saatiin kun hormoonipillereissä oli sekä keltarauhashormoonia, että progesteronia. Yhdet luomut tuli välissä, sitten taas jatkui yli 60 kp:t ja nyt syön sitten teroluteja. Ja vielä nytkään en tiedä voinko siltikään tulla raskaaksi, koska en tiedä ovuloinko. Täti tulee kylään pillereiden avulla, ja vähän veikkaan etten edes ovuloi. Eli taidan itse suosiolla odottaa syksyyn, ja sitten taas gynelle.

Eli malttia naiset! :LOL:

HH Eikä! :'( :'( Ihan hirveetä, ei kai ole kukaan tosi läheinen ystävä? Mä en tiedä mitä teen jos itse saan kuulla vielä noita uutisia. Niitä on tullut ilmi vähän liikaa viime aikoina, ja viimeksi toissapäivänä itkin taas koko illan miestä vasten. Se ei tajua tätä mun tuskaa, joten sen on hankala käsittää. TOki haluaa myös lapsen ja perheen, mutta sillä on kärsivällisyyttä odottaa. Mulla ei :kieh:

Isot halit kaikille!! :hug: :hug: :heart:
 
sartsa :hug: :hug: :hug: :hug: :heart: Voi rakas ihanainen :heart: :heart: :heart:

HH voi ei rakas :( Voimia :heart:

neulainen :hug: :hug: :heart: Toivottavasti tulis selvyyttä tein tilanteeseen sitten viimeistään syksyllä :hug:

ON: PRKL, en osaa mitään muuta sanoa kelleen, kun :hug: :hug: Tänään on niin ankara angsti päivä ollu, itkettää ja vituttaa ja kiukuttaa ja tuntuu vaan pahalta.. Mikään ei huvita.. Sain telefinlandiltakin 104 e laskun.. Kun vaihdoin liittymäni sinne.. Mainostivat, että puhepaketin ottaja saa 12x1000 viestiä ja vittu niitä mitään ollu hyvitetty mun laskussa!!! Vaikka selvästi lukee, että mun liittymätyyppi on PUHEPAKETTI.. Mukaan liitin erikseen vielä sms paketin eli 100 viestiä 2e, ettei tarvi sitten vuoden päästä muutella.. Nytkö se sitten kusee tosta, että liitin tuon sms paketin lisänä mun tilaukseen?!?!? Ei perse, eikä missään edes kerrottu, muuta kun, että jos ottaa puhepaketin niin saa tuon 12x1000 viestiä.. On taas niin kusetettu olo.. Tietysti asiakaspalvelukin oli menny kiinni jo klo 18, en päässy sinnekkään murisemaan.. Minkä takia kuluttajia huijataan näin?!?!?!?!?! PRKL!!!!!
Anteeks :ashamed: En miä tiiä mikä mulla tänään on taas :(
 
Sartsa83
BloodyEnd Niillä testeillä itekin sen mielenrauhan aina hain vaikka nega tuli sen miljoona kertaa, mutta vaikka kuka nainen sanois mitä, se on silti joka ikinen kerta pettymys. Ja sillä kirjotinkin tuon, ettei teidän rakkaiden tarvis joutua niin kauheasti pettymään joka kuukaus. :(

pokemoni Malttamatonhan sitä on väistämättä, mutta ite aloin tehä monien negatestien jälkeen sitä, että kun aloin jo olemaan varma ettei taaskaan ole tärpänny, venytin ja vitkutin sen testauksen kanssa ja jos tätiä ei näkyny, sitten vasta testasin.

neulainen :) Kiitos. :hug: :heart:

HH Isoja jaksuhaleja. Voi sua pientä murusta. Tuntuu niin pahalta sun puolesta! :'( :hug:

hempu :D :hug: :heart: No ku mie aattelin että jos mie vähä kerron omia kokemuksia tästä yrittämisestä, niin jos se auttas teitä yrittäjiä täällä.. ja samalla kun lueskelin näitä joitakin malttamattomia juttuja täältä, niin aattelin silläkin sitten kirjotella heille kommenttia.

Ja oikiasti..mie en halua tehä teille kellekään pahaa mieltä, hempu sen ainaskii tietää, vaan nimenomaan tahon tukea ja kannustaa teitä tuossa yrityksessä ja puhun vielä kahta kauheemmin hoitojen puolesta kun itellä oli tuo tilanne mikä oli ja se autto meitä, että hakeutukaa, vaikka vähän etuajassakin (yleensä raja kulkee vuoden kohdalla että voi hakeutua hoitoihin, hakea lähetteen tai mennä suoraan yksityiselle) ja vaikka vähän suurennellakin asioita jotta saatte apua yritykseenne.

Tsemppiä kaikille aivan suunnattomasti! Plussatuulta ja isoja jaksuhaleja! :hug:
 
Iso :hug: kaikille joita täti taas on tullut kiusaamaan, ja toki muillekin sitä tarvitseville :hug:

Sartsa pakko kysyä ku tossa kirjotit että et ovuloinut lainkaan, ni näyttikö sulla tikut silti että olisit ikäänkuin ovuloinu?

HH voi ei :'( Älä muru heitä toivoa menemään, kyllä se teidänkin aika vielä tulee, ihan varmasti :hug:

Hempu jokos on kaikki uudet kortit hankittu? :heart: Sukunimen vaihdon huonoja puolia... :headwall:

ON:Täällä on ovis kohta käsillä, ainakin näin luulen. Kovasti on himottanu ja toiminta on ollut sen mukaista ;) :heart: Tällä joka toisen päivän taktiikalla tällä kertaa mennään, ja toivotaan että nappais! :heart:

Puhkun ja puhisen täältä plussatuulia kaikille++++ :whistle:
 
Sartsa83
Manuliina Tikutkaan eivät koskaan näyttäneet plussaa.. sitten syytin tikkuja kun oletin että kroppani toimisi kuitenkin vaikka kuukautiset olikin epäsäännölliset.. kunnes sitten selvisi etten tosiaan ovuloinu ollenkaan, joten ei myöskään tikut voineet näyttää positiivista ja täten myös menkat jäi välillä tulemati. Ja sillon kun menkat tuli niin kuollut munasoluhan sieltä sitten pullahti pihalle kun keho ei antanut munasolun pullahtaa oikeina aikoina kun kierron päivät ois osottaneet ovulaatiota. Hoidoilla saatiin hienosti niin että kp 17 tai 18 oli ovulaatiopäivä. Ja tasan kp 18 saatiinkin sitten 2. inssillä tämä jätkänpätkä alulle.

Toivottavasti ei menny kovin sekavaks. :p

Niin juu ja noista taktiikoista. Meille annettiin vinkki tuolla lapsettomuuspolilla että joko joka toinen päivä kannattaa hedelmällisinä päivinä pupuilla (ja ne on normaaleissa kierroissa kp 10-20) tai sitten joka kolmas. 2-5 päivää yleensä on paras pidättäytymisaika miehelle, jolloin siittiöitä ehtii kertyä monia eikä spermakaan ole tällöin niin sitkeää. Meillä tosin se oli aina/on aina sitkeää, joten meillä auttoi hoidoissa vielä se, että se spermanäyte pestiin, joilloin sitkeys oli poissa ja kaikki hitaat kaverit oltiin poistettu kokonaan ja jäljellä oli "vain" 5,5miljoonaa nopeasti eteenpäin liikkuvia.
 
sartsamurunen, ethän siä halua pahaa kärpäsellekkään, se tiedetään :heart: :heart: Ihana kun jaksat käydä täällä meitä tsempittämässä :heart:

manuliina Noh suurin osa korteista on tilattu :) Kestää tosin ennen kun ne tulee :D Vähän pitää aina miettiä, et mihin kuittiin mitäkin kirjottaa :D

ON: Tänäänkin on kakka päivä.. Harmittaa vaan kaikki niin kamalasti.. Heti aamusta itku silmässä ja iltavuoroon pitäs mennä.. Näinkö koville se tiistainen lääkärin ajan odottaminen ottaa vai mikä miuta vaivaa.. :( :'( Oon kun maani myyny ja sanani syöny, mikään ei huvita.. :'(
 
Sartsa: Eikun musta on vaan ihan älyttömän hyvä että toppuuttelet ja kerrot omaa kokemustasi! Ei siitä voi loukkaantua :)

Hempulle suuren suuri :hug:, ja mikä jottei muillekin sitä tarvitseville :)

Paljon voimia ja plussatuulia kaikille!
 
Sartsa Saahan sitä mielipiteensä sanoa :) Mulla vaan tulee jotenkin semmonen olo, että hyvä se on huudella, että "malttakaa", kun itsellään on pullat uunissa.. :whistle: Mutta kaikkea hyvää sinulle.

HH Samassa venheessä ollaan.. Mun toinen serkku synnytti eilen pojan. En edes muistanut, että se on raskaana, koska ne ei asu tällä hetkellä Suomessa, mutta mutsi soitti mulle ja valaisi asiasta :kieh: Myö yksi läheinen kaverini ilmoitti odottavansa toista. :'( :heart: Että helvetin hyvin tiedän miltä susta tuntuu. :hug:

).( Täällä on kp 35/33, ei kuullu menkkoja taas ei. Nännit on tosi kipeet ja säännöllisen epäsäännöllisesti on semmoinen olo, että nyt alko.. Mutta eih.. :ashamed: Hemmetin kierto pidentyy vaan :'( :'( :eek: :/
 
Sartsa83
hempumurmeli tottakai mie käyn jos miust vaa apua täällä on! Mitää muuta en toivokaan kuin että tekin täällä raskautuisitte. :heart: Voi rakaskultapieni.. kumpa voisinkin tehä sun hyväksi jotakin.. enempi. :hug:

Shih Mä en todellakaan tee niin! Ja oon pahoillani jos sulle tulee sellainen olo. Mä olen itse vain ollut siellä. Yrittänyt 2 vuotta saada lasta ja mulle sanotaan ettei me oltais edes ilman hoitoja saatu lasta! Mä vain tajuan nyt jälkikäteen että maltti on valttia... ei se siltä sillon tuntunut ja ite ajattelin että "turpa kiinni" kun kaverit joilla oli jo lapsia sanoivat että "kyllä te vielä sen oman saatte".. että tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu kun tälleen tullaan sanomaan... mutta mä koitan tällä tavoin saada teille parempaa mieltä ja tsempata teitä. Ja kauheinta oli katsoa vierestä kun lähes kaikki kaverit peräperään ilmottaa olevansa raskaana. Kaksi pariskuntaa teki meidän yrityksen aikana KAKSI lasta. Tuntu siltä kun niitä tulisi sieniä sateella ja samaan aikaan heidän suustaan kuulu tää:"Nauttikaa nyt toisistanne vielä kun voitte. Kyllä te vielä sen oman lapsen saatte". Luoja miten se pisti vituttamaan! Että edelleen: anteeksi.. tiedän miltä susta tuntuu mun auttamiseni.

pokemoni kiva että oot tuota mieltä... ja juuri tuohan mun pointtini olikin tuossa mun kirjotuksessa. Haluan auttaa ja tukee teitä kun tiiän ite mitä tuo yritys pahimmillaan on. Saati sitten ne jotka käyvät meijän yrityksen lisäks vielä monta vuotta hormonihoitoja ennen kuin tärppää, jos tärppää. Mutta ei voi surkutella ihan kaikkia.. eikä sille voi mitään että toisilla yritys vain ei tuota tulosta vaikka miten yrittäisi. Joko on jommassa kummassa vikaa tai kemiat ei toimi. Näitäkin on nähny. Vaihdettuaan kumppania, molemmilla tärppää tahoillaan lähes heti.

Ainoa mitä voi tälläkin hetkellä tehdä, on toivoa ja hoitaa omaa kehoaan ja mieltään niin että siitä yrittämisestä ei tulisi pakko pullaa ja ahdistavaa, vaan se olisi joka kuukaus yhtä jännittävää ja hauskaa. Pitkään yrittäneillä vain on se, että ei enää jaksa olla yhtä toiveikas kun alussa kun pettymyksiä alkaa olla jo kymmeniä. Mies pystyy asian jokseenkin hyväksymään, ainakin siten, että puree vain hammasta yhteen ja jatkaa muuta elämää, mutta nainen ei pysty. Raskaus on luotu naisen tehtäväksi elämässä ja jos se ei tule naiselle onnistumaan, nainen hajoaa sisältä pieniksi tuhansiksi paloiksi ja usein muuttuu kylmäkiskoiseksi lapsia kohtaan. Näitäkään ei voida syyttää, koska jokaiselle taatusti kävisi näin. Aina on olemassa adoptio vaihtoehto mutta toiset eivät näe sitä enää tuossa vaiheessa mahdollisuutena.

Voi kauhee, miten syvää analyysia multa tulee... noh, toivottavasti edelleen näette mun pointtini tässä.

Ja edelleen miljoonittain halauksia ja tsemppiä, plussatuulta ja tuplasti ONNEA sekä tarrasukkia teidän yrityksiinne! Olkoon ajat myötämieliset jokaiselle ja tuokoon tämä kevät uutta puhtia jaksamiseenne! :hug: :heart:
 
2 päivän aikana oon kuullu kahdet vauvauutiset parilta tuttavalta. Ja toisella kävi raskautuminen niin nopeasti ja helposti. Onnea heille.

Mä en käsitä tätä oloani.. Tuntuu niin "varmalta" että olisi tärpännyt, mutta kuitenkin joudun taas pettymään, tiedän sen. Oon ollu typerä ja tehny melkei viikon ajan joka päivä negatestin, ja nyt on vasta kp 26/28 , eli ei se vielä edes näkyis.. Teen siis Sartsa ihan samaa kuin sinä aikoinaan,vaikka luin kyllä tekstisi hyvin tarkkaan, ja toivoin että osaisin ottaa opikseni. Mutta ei, täällä sitä vaan testaillaan :ashamed:

Tämä on kyllä niin hermoja raastavaa ja päivät tuntuu hirveen pitkiltä. Ens kierrossa en varmasti tee testin testiä ellei menkat ole sit oikeesti viikon myöhäs!!!
Miten niiskuliinilla menee,eihän tätiä ole näkyny?
=)
 
Sartsa83
Dreaming :hug: Sitähän tuo on.. ei sitä malta vaikka kaikki täällä hokisi että malta. Lapsen haluaminen on naiselle jotain niin suurta ettei sitä voi kukaan muu käsittää kuin muut naiset. Elä sitä sure että teet niitä testejä. Itse vain muistan kuinka pahalta se tuntu joka kerta nähä se negatiivinen, joten aloin jossain vaiheessa silläkin suojelemaan itseäni....

Ja ihan sellainenkin, että olen 2004-2005 käynyt psykologilla vuoden päivät kun sairastuin 2004 nuoren iän burn outiin työskentelemällä mäkkärissä. Lapsuuden pahat haavat aukes samaan nippuun.... joten kun tulee isoja asioita elämässä ja mua alkaa ahdistaan, alan nyt tuosta kaikesta viisastuneena suojelemaan itseäni ja puhun tunteistani ja käsittelen ne heti. Siksi siis aloin yritysaikanakin jättää niitä testejä tekemättä ja tein niitä vasta kun täti oli oikeasti myöhässä, koska henkinen puoleni ei tuntunut kestävän sitä että taas lähdettiin kierron kanssa alusta eikä siellä mahassa vieläkään ole ketään.

Joops. Mä lopettelen tähän ja poistun takavasemmalle...

Anteeksi... :ashamed: :headwall:
 

Yhteistyössä