Thaimaa,Phuket

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emilia -04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emilia -04

Vieras
Olemme lähdössä lomalle Thaimaan Phukettiin 9kk ikäisen tyttömme kanssa.Haluaisin kuulla vinkkejä ja hyviä matkakertomuksia,miten on sujunut noin pienen kanssa matkailu siellä päin maailmaa.
Asiallisia kommentteja kiitos!

Phuketissa en ole käynyt enkä noin pienen kanssa mutta Thaimaa vei sydämeni :heart:
Hintataso on halpa (Phuketissa tosin jo aika kokea verrattuna vaikkapaBangkokiin), ihmiset todella ystävällisiä.
Vaippoja saa paikan päältä ja jonkinlaisia purkkiruokiakin muttasuosittelen kuitenkin ottamaan suomesta sapuskaa pienelle mukaan.
Hepatiitilta pitää suojata, eli jätskejä karttaa palloina ainakin ja vettä vain keitettynä/pullotettuna lapselle, ei jääpaloja, ei hedelmiä kuorimatta ja itse omasta käsihygieniasta pitää huolehtia.
Puhu terveydenhoitajalle neuvolassa niin ehtii kaikki rokotteet antamaan ennen matkaa!

Just juttelin nla lääkärin kanssa kun mekin ollaan kaukomatkaa tekemässä jouluna ja nuorin on sillon vielä alle vuoden ikäinen.
Isompi tarvitsee jo rokotteen hepatiittiin.

Toivotan onnea ja pitkää pinnaa jos todella lähdette reissuun noin kauaksi noin pienen kanssa! =)
Ei pahalla mutta monet tuttavani jotka ovat asuneetkin Thaimaassa sanovat ettei se sovellu aivan pienille lapsille!Hygienia-taso aivan eri kuin Suomessa ja tajuttoman pitkät lennot....Ahdistavaa koko lentokoneen matkustajilla jos pienokainen huutaa paljon!!!

Mutta tsemppiä jos todella sinne haluatte mennä!Itsellä nyt vuoden ikäinen lapsi ja mietin että jokohan uskaltaisi Suomessa autoillen reissata pitempiä matkoja...Huutaa meinaan aika paljon ja mikään ei sillon auta!Ja itse olen niin mukavuudenhaluinen etten pilaisi kallista reissua kuuntelemalla kiukuttelua ja kitinää...Reissaan sitten kun lapsi vähän isompi tai sitten joskus isukin kanssa kahdelleen... :laugh:

Thaimaa on aivan ihana paika, myös lasten kanssa. Lentohan on yöllä, joten aikuisile se on ismpi ongelma kuin lapsille, jotka mahtuvat koneessakin nukkuman kunolla. Meidän muksut nukkuu koneesa lattiala meidän jalkatilassa, joten stten on vanhemmila 4 penkkiä joille koittaa asettautua.

Thaimaan hygienia taso on paljon parempi kuin monen lähempänä olevan ja perinteisen kohteen, esim. Egyptin tai Tunisian. Silä käytetään (myös paikalliset) pullotettua vettä kaikkialla, vesi on halpaa. Jopa retkivene satetan sukellusretken aikana pestä ensin merivedellä ja lopuksi huuhtoa pullotetulla vedellä! Sen kun näin olin kyllä todella ihmeissäni, suomesta ei semmoista miljonääriä taida löytyä, joka ryhtyis venettä huuhtomaan pullovedelä:O!

Seuraava matka tehdään ensitalvena ja kolmas lapsi syntyy arraskuussa, eikä epäilytä yhtän lähteä vauvelin kanssa Thaivaaseen.

Thaimaan ystävänä myös olen sitä mieltä, että siellä on paljon hygienisempää mitä monessa esim. etelä-Euroopan maissa. Thaimaalaisethan ovat todella tarkkoja omastakin hygieniasta. Itselläni on nyt rv 36+6 ja olemme juuri varaamassa Phuketin matkaa joulukuun lopulle. Suosittelen lämpimästi =)

Minulla ei kokemuksia kaukomatkoista, mutta tuskin lähtisin noin pienen kanssa Thaimaahan. Nuorimmainen meillä nyt 4 ja vasta nyt ollaan ekaa kertaa lähdössä reissuun ulkomaille. Kukin reissaa tavallaan, mutta minä sen verran mukavuudenhaluinen että haluan nauttia itsekkin lomastani ja uskoisin sen näin isojen lasten kanssa jo sujuvankin, saas nähdä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 17:35 Kati kirjoitti:
Minulla ei kokemuksia kaukomatkoista, mutta tuskin lähtisin noin pienen kanssa Thaimaahan. Nuorimmainen meillä nyt 4 ja vasta nyt ollaan ekaa kertaa lähdössä reissuun ulkomaille. Kukin reissaa tavallaan, mutta minä sen verran mukavuudenhaluinen että haluan nauttia itsekkin lomastani ja uskoisin sen näin isojen lasten kanssa jo sujuvankin, saas nähdä.

Mä taas olen sitä mieltä, että lasten kanssa matkailu on helppoa just silloin, kun ne on aina matkustaneet. En uskaltais lähteä 4-vuotiaan kanssa, joka ei ole ennen matkaustanu varman Puuhamata kauemmas :laugh:

Helpompaahan se elo lomalla on, ei tarvi tehdä ruokaa, ei siivota, sen kun menee ravintolaan syömään ja hotellihuone on siivottu kun tulee takas ja halpojakaan bungaloweja ei itse tarvi siivoaman ruveta, vaikka niissä ei siivoojaa käviskään päivittäin, saa jättää petit petaamatta ja roskikset tyhjentämättä kun vaihtaa maisemaa.

Eihän se mutaman viikon ikäinen vauva sinänsä matkasta mitään saa, mutta varmasti se vaikuttaa lujittavasti perhesiteisiin ja mukava tunnelma välittyy vauvallekkin turvallisena ja leppoisana olona. Vauva tuntee kuuuvansa perheeseen, kun sen kanssa eletään normaalia elämää kuten ennenkin eikä eroteta lasten elämää vanhempien elämästä, ja joissakin perheissä se liikkuminen kuuluu vahvati perhen vapa-aikaan; pitää päästä irti koti ja työkuvioista, että voi rentoutua.

Yhteistyössä