Thaimaa Pattaya

Hei,

Ollaan lähdössä Pattayalle nyt huhtikuun alussa pariksi viikoksi. olen yrittänyt googlailla tietoa retkistä jne. jonkin verran tietoa on löytynytkin. Aina vain kun kyselee palstoilla kokemuksia jne. saa epäasiallisia vastauksia. Täällä tuskin..

Kertokaa millaisilla retkillä olette Pattayalla käyneet, mitä suositelette jne. Erityisen kiinnostunut olen Ko Sametin saariretkestä sekä Khao Kheow open zoo:sta?

Olettako uskaltautuneet lähes kaikkeen raskaana ollessa. Houkuttaa hirveesti norsuratsastus..

Rv 21+6
 
Niin toisaalta.. mutta mietin että jos sieltä tippuu että norsu hermostuu tmv. niin kyllä sen täytyy olla huonoa tuuria, ja sattuu kai sitä vaikkei ois raskaanakaan. Täytyy katsoa varmaan tilanteen mukaan paikan päällä. Mikä sulla oli syynä ettet mennyt? pelko että tiput vai??
 
Suosittelen paikallisten matkatoimistojen tarjontaan tutustumista!
KhaKheow open zoo on todellakiva; eläimiä saa ruokkia, ja varsinkin virtahepojen ruokkiminen on vallan hauskaa :D Hipot möllöttävät suu auki juuri ja juuri vedenrajassa ja odottavat suuhun heitettäviä herkkuja =) Herkut kannattaa osta sieltä eläintarhan ulkopuolelta tienvarresta, saa ison säkin samaan hintaan kun eläintarhasta sisältä pienen kerta-annoksen.
Myös SriRascha Tiger Show on kiva, se on hiukan lähempänäkin kun tuo khaoKheow.
Ite en Sametista niin perusta, ihan turistipaikka, lähtisin KohChangille asti, Samet on noin puolimatkassa, joten voihan siellä yöpyä matkalla, niin on sekin nähty.
Norsuratsastus...no jaa, ei se ole kivaa, mutta meillä on sen ikäisiä lapsia, että se on pakollinen manööveri. Heiluu yllättävän paljon, eikä se satua ole ollenkaan niin mukava nojatuoli, miltä se ensin näyttää. Mutta kyllä mä kaikkea muuta voisin raskaanakin tehdä, paitsi sukelluksen riskeistä on niin vähän tietoa, että en ole sukeltanu raskaana.
 
Me käytiin Pattayalta Kwai-joki retki ja todellakin suosittelen!!! (siihen kuului norsu-ratsastuskin) Paitsi jos pienten lasten kanssa on matkalla niin silloin en retkelle lähtisi. Pitkät bussimatkat jne...

Lisäksi käytiin katsomassa Tiffany-show. Se ostettiin paikalliselta retki-järjestäjältä. Hakivat hotellista ja veivät takaisin shown jälkeen.

Muuten käytiin katselemassa paikkoja omin nokkinemme, otimme lavataksin ja sovimme määränpään ja maksun. Paljon on nähtävää!!
 
Lisämarie - Kiertelittäkö Khao Kheow zoo:ssa sillä bussilla, ja jätitte taksin venaamaan vai? Vai kävelittekö ympäri (vai voiko siellä edes kävellä) ? Jostain luin tuosta ruokinnasta, että jos haluu sitä nähdä, pitäs mennä heti aamusta klo 9 jälk. pitääkö paikkaansa vai voiko ruokkia aikana minä hyvänsä? Paljonko kyseiselle retkelle kannattaa varata aikaa?
Entä miten luulet jos yhdistää Khao Kheow zoon ja Sirachan tiikeripuiston samoille päiville? Loppuuko päivä kesken..

Juu, kyllä mä luulen että norsuratsastusta koitan... Missä koititte ratsastusta? onko kokemusta Pattayalla olevasta Elefantti kylästä ja sen vaelluksesta?

Kesänlapsi - Mä luulen että me emme tällä kertaa lähde Kwai-joelle (vaikka todella houkuttekevalta kuullostaa), koska eikös se ole kuitenkin parin päivän reissu. Tiffany's tai Alcazar on meidän ohjelmistossa. Täytyy katsoo siellä käydäänkö molemmissa vai toisessa.

Me ollaan myös omatoimimatkalla. Katsellaan varmaan paikallisten matkatoimistojen kautta retkiä ja sitten mennään itse lavataksilla. Ko Lanilla varmaan käydään paistatteleen aurinkoa (ja jos mahd. myös ne pari muuta korallisaarta Ko Sak, mikäs se kolmas olikaan..), Nong Nooch puutarha, Million years park & krokotiilipuisto on ajatuksisa käydä. Miten muuten kokemuksia Totuuden temppelistä. Luin niiden nettisivustoilta että siellä olisi delfiinejä joita olisi mahd. päästä ruokkimaan / silittämään jne. Jossain kauempana sai vissin uidakin niiden kanssa, mutta taisi olla pitempi matka Pattayalta.
Onko Pattayan lähettyvillä vesiputouksia jotka olisi näkemisen arvoisia? Kertokaa kaikenlaisia ideoita.. Täällä innolla odotetaan parin viikon päästä alkavaa matkaa.
 
Me oltiin KhaoKhiussa omalla autolla.Polkupyöriä siellä ainakin vuokrattiin, mutta siihen en kiinnittäny huomiota, kulkiko siellä joku bussi tms. Lenkki on niin pitkä, että mahtaakohan se olla käveltävissä? Ja toisaalta apinat oli aika villejä ja hyökkääviä jossain vaiheessa reittiä, ei ehkä olis kävellen kauhean kiva kokemus.
Kyllä siellä ihan kokopäivän niitä elukoita saa ruokkia.
Mä en varmaan koittais mahduttaa molempia paikkoja samaan päivään, se käy yksinkertaisesti liian rankaksi. KhaoKiuw on siitä kevyempi reissu, kun pääsee välillä viileään autoon huilaamaan.
Mä en ole Pattajn "pakollisiin nähtävyyksiin" koskaan ehtiny tutustua, koska me ollaan oltu aina Pattajalla läpikulkumatkalla, joko loman alussa huilaamassa lennon jäljiltä tai palauttamassa autoa loman jälkeen ja odottamassa kotiin lähtöä ja siitä odottelusta yksi päivä on menny pakolliseen tuliaisten shoppailuun tietysti joka kerta :saint:
 
Mä jätin ihan siitä syystä nousematta norsun selkään,et pelkäsin,että vauvalle kävisi huonosti jos tipahtaisin(pelko siis et istukka ois irronnut jos oisin tippunut :ashamed: )

Nyt katsotaan juuri lentoja Bangkokiin ens talvelle,ja tällä tulevalla reissulla en aio olla raskaana :saint: Joten norsun selkäänkin aion tällä kertaa uskoltautua :whistle:

Mukavaa reissua :wave:
 
Yap
No itse oli 8kk raskaana pattayalla. Norsun selkään menemisen jättäisin minäkin väliin. Muuten söin kaiken mitä halusin (no samat rajotukset kun suomessa) käytin maitohappobakteereita ja ahkerasti käsidesiä. Pikavene reissulla rupesi veneen hyppiminen vähän supistamaan...mutta ei siitä sen kummenpaa seurannut. Snorklaamassa siis olin mutta eipä tuolla seudulla hirveesti kateltavaa veden alla oo verrattaen etelä-thaimaa.

Ostettavaa tulevalle vauvalle sitäkin enemmän.
 
JONSERED Karhunkantaja
Nong Nooch on upea ja se ihmeen,,,höh.. joku puinen linna, jossa on delfiinejä ja patsaita, Sanctuary of Truth!!

Olen tullut raskaaksi Pattayalla, ollut raskaana Pattayalla ja matkustanut lasten kanssa raskaana ollessani Pattayalla ja ympäristössä.

PIC tai nykyään PIH on hyvä lääkäripaikka, jos tulee tunne, että lääkäriä kaipaa.

http://www.pih-inter.com/
 
No, nyt on Pattayalla käyty, ja hyvin meni! Nousin raskaana norsun selkään norsuvaelluksella, kävin hevosajelulla sekä safariretkellä. Sekä Sanctuary of Truth:lla pääsin syöttämään/pussaamaan delfiiniä. Mahtava reissu eikä raskaudesta ollut mitään haittaa. Paikalliset olivat niin innoissaan mun mahasta, että vatsan taputtelijoita/ihailijoita riitti joka hetkeen ja tilanteeseen. Onhan siellä seksiturismia mutat kun sen ei anna häiritä niin ei tosiaan häiritse.

Rv 28+4
 

Yhteistyössä