Teutonia vai Gesslein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rizzu

Vieras
Heips! Olen itse vasta tuolla odottajien puolella, ja ajattelin, josko te olisitte viisaampia tässä asiassa...

Eli olen ostamassa tulevalle vauvallemme käytettyjä vaunuja. Vaihtoehtoina olisi tällä hetkellä joko Teutonian Mistral vm. 2004 tai Gessleinin (Highlight?) vm. 2003. Teutoniat ovat olleet yhdellä lapsella ja hintaa pyydetään 260 euroa, kun taas Gessleinit ovat olleet kahdella lapsella, hintapyyntö on 200 euroa. Molemmat ovat siis yhdistelmävaunuja ja niissä on pehmeä kantokoppa.

Kokemuksia kummistakin vaunuista otetaan vastaan! Suuri kiitos, jos joku jaksaa vastata!

Meillä Gessleinit (tosin vm. 2006) ja tyytyväisiä ollaan. Ainoa miinus on pieni tavarakori, mutta se ei haittaa. Todella kevyet ja mukavat työnnellä pyörien kuulalaakereiden ansiosta.

Lisään vielä, että Teutonian Mistralin 2005 malliin tuli kyllä paljon parannuksia v. 2004 vaunuihin verrattuna. Mutta kyllä noista nuo Mistralit ottaisin, ovat uudemmat, vähemmän käytetyt ja silti halvemmat.

meillä gessleinit vm 2005 ja en toisiin vaihtais.

ainoa miinus joka on (minun mielestä ) on tavarakori, joka todella olematon, mutta itsellä se ei haittaa siillä en käy kaupassa päivisin (ilman miestä ja autoa) kuin max maitoa ostamassa...

liikkuvat todella kuin unelma ja olen muutenkin tykännyt ihan mielettömästi!!

Pahan pistit :D

Vaikea on noista valita! Molemmat hyviä. Otit kummat vain niin todennäköisesti ihan ok ostos.

Voi olla, että itse ostaisin kyllä uudet Carenat, tulee vielä halvemmaksi ja on hyvät!

Mutta noista kahdesta minäkin ostaisin nuo Teutoniat!

Muistaakseni noissa ei kummassakaan ole vielä heittoaisaakaan. Mutta noista itse päätyisin Teutonioihin.

Heittoaisat kyllä löytyy ja ehdottomasti suosittelen mielummin käytettyjä laatuvaunuja kun uusia halppisvaunuja (carena,emma ym).

Onnea vaunukauppaan.

Ihan uteliaisuudesta kysäisen miksi pidät Carenan Rideä huonona. Kun omasta mielestäni se on nykyisin yksi parhaimmista.

Tuskin ne sentään 10 vuotta kestää mutta tarviiko kestääkään..

En muista noita -03 Gessleineja ja 04- Mistraleja niin tarkkaan, oliko niissä jo silloin heittoaisa.

Mutta nämä ovat taasen makuasioita. Itse pidän uusista joka tapauksessa enemmän. Mutta jokainen tekee kuten haluaa.

Ap laita viestiä mihin päädyitte.

Ostimme käytettyinä yhdellä lapsella olleet Gesslein Highlight -vaunut vm. 2003 ja olemme olleet tyytyväisiä. Kauppaan kuului myös Gessleinin kassi, jonka saa näppärästi aisoihin kiinni. Maksoimme 300 euroa. Nostin kerran rattaita kuomusta (tyhmä minä) ja pieni muoviosa, joka pitää toista puolta kuomusta paikallaan napsahti poikki. Saimme uuden postitse maahantuojalta ja maksoi kuluineen 5 euroa.

KIITOS kaikille vastanneille, teitähän oli monta! Illan mittaan selvisi, ettei Gessleinien omistaja myykään niitä 200 eurolla, joten tänään selviää, saammeko ne Teutoniat (kun nekin saattaa mennä ""nenän edestä""). Mutta olen kyllä valmis maksamaan sen 260 niistä. Molemmissa oli heittoaisa ja nivelestä taittuva aisa, jonka ehdottomasti haluan, koska tulen liikkumaan myös bussissa jonkin verran, ja on kätevää, kun aisan saa käännettyä pois ihmisten tieltä. Mulla olis ollu pieni Brio-pakkomielle, mutta viime vuodet niitä on myyty vain teleskooppiaisalla, joten käytetyt sellaiset eivät ole vaihtehto. Tämän vuoden Brioihinhan saa valita joko teleskooppi- tai nivelaisan.

Terkuin
Rizzu

Yhteistyössä