testosteronia liikaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukkuilija

Vieras
Hei... Olen alkanut tosissani epäillä jotakin häikkää omassa hormonitoiminnassani... Kiusallisia oireita on ollut ihan teini-ikäisestä asti kuukautisten alettua;

*karvaa alkoi kasvaa liiallisesti (kasvoihin, reisiin kauttaaltaan yms)
* sain seuralaisekseni aknen josta lievänä kärsin vielä nytkin 23 vuotiaana (vaikka teininä tuli syötyä kahteen kertaan roaccutan-kuurit ja kaikki mahdolliset muutkin tropit kokeiltu. Finnit on sellaisia kipeitä, leuan alueella ja syyn ympärillä.)
*Iho on rasvainen ja hiukset rasvoittuvat kamalasti ihan päivässä.
*Mielialat heittelee, useasti päivän mittaan saan kiukunpuuskia ja on vaikeaa hillitä raivareitaan. Pms-oireitten aikaan 2 viikkoa ennen kuukautisia olen sitten aivan mahdoton.
*Kuukautiskierto aika pitkä, ehkä 30-35 päivää. Tosin aikuisiälläkin välillä ollut jopa puolen vuoden menkattomia jaksoja.
*raskaaksi tulo kesti yli 3 vuotta, raskaus sujui kyllä ihan ongelmitta sitten
*seksihalut kovat (tuntuu että on aina mielessä, mieskin usein toppuuttelee :/), tämäkin viittaisi liialliseen miessukuhormoniin mielestäni!

Vasta viimeaikoina olen alkanut ynnätä tuota kaikkea yhteen, ja nyt olenkin lähes varma että jotakin häikkää on oltava! Tuohon kaikkeen vielä lisänä se, että lihon todella herkästi, siis Todella herkästi kertyy painoa ja en voi syödä läheskään _normaalisti_, koska lihoisin ihan tolkuttomasti. Gynelle on jo aika varattuna, aion vaatia ultraamaan munasarjat pco:n varalta... Toivottavasti gyne on osaava ja ottaa ongelmani tosissaan :/!! Elämä tuntuu kovin hankalalta välillä!

Jos kohtalotovereita löytyy, kuulisin teistä mielelläni! Ja jos joku asiasta tietää enemmän, haluaisin tietää kuulostavatko nuo oireeni siltä mitä itse epäilen?

Yhteistyössä