Testin tekemisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hemuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä perinteinen: jos tulee plussa kylläkin sen maagisen 5min jälkeen, ehkä 10min, onko se siis virheellinen plussa? Eli ollaanko tässä paksuna vai ei? Haalea viiva siinä on, mutta ei näkynyt 5min sisällä.

Ei ole kuin 1-3 pvää myöhässä, menkat vähän vielä epäsäännölliset synnytyksen jälkeen. Mutta voiko testiin siis tulla haalea viiva, vaikka en olisi raskaana? Viiva on kyllä just samanlainen ku esikoisesta oli.

Noista haamuista mulla on jo pää ihan sekasin. kp 31/28, kolme testiä olen kerinnyt tekemään, eka oli roskishaamu, toka todella heikko haamu ja kolmas taas haaleaakin haaleampi roskishaamu. Päätin, että ootelen vaan menkkoja ainakin viikon ja jos ei sitten kuulu niin uutta testiä putkeen. Lopetin e-pillerit juuri ennen tätä kiertoa ja sekin tietty voi pidentää, vaikka ennen pillereitä ei ikinä venynyt yli ton 28 päivän. Saas kattoo.

Mä oon tehnyt myös kaksi kertaa plussatestin, kun menkat on olleet vasta pari päivää myöhässä. Se testiviiva on sitten ollut selvästi haaleampi, kuin kontrolliviiva. Kuitenkin ihan selvästi punainen viiva, ja se tuli näkyviin varmaan minuutin aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ei ole kuin 1-3 pvää myöhässä, menkat vähän vielä epäsäännölliset synnytyksen jälkeen. Mutta voiko testiin siis tulla haalea viiva, vaikka en olisi raskaana? Viiva on kyllä just samanlainen ku esikoisesta oli.

Mulle on kyllä sanottu, että viivaa ei tuu jos hormoonia ei ole..ja sitähän ei ole jos ei raskaaana ole..
Mutta tee varmuudeksi uusi testi tai pyydä että voit viedä tk:n labraan näytteen.

Eikös se aika olekaan 10min niissä testeissä?

Mulla kolme lasta ja jokaisesta tullut testeihin vain haamuja. Tuosta kolmosesta tuli vasta jossain kolme sekunttia ennen sen 10 minuutin täyttymistä se haaleaakin haaleampi haamu. Seuraavana aamuna eri testi uusiksi ja taas haamu, mutta tällä kertaa se sentään ilmestyi lähes samantien. Ja kolmantena aamuna taas testi ja haamu ilmestyi samantien. Viikon päästä tein vielä testin ja siiä oli kirkas plussa.

Ja siis uskoin jo sen ekan haamun, mutta testailin silti. :D

Se aikahan riippuu testistä. Jos luet mukana tulevat ohjeet, selviää mikä se on juuri tuon testin kohdalle. Toisilla se aika on jopa ½ tuntia. Netistä tilatuissa testeissä luki käyttöohjeissa että alkoholi saattaa vaikuttaa tulokseen, ei suositella alkoholia nautittavana ennen testin tekoa. Tätä ihmettelin suuresti! Kertokaa miten muka alkoholi voi vaikuttaa ?!

Roskishaamut taas voi johtua ihan muusta kuin hcg:stä. Esim virtsan korkea ph-pitoisuus saattaa aiheuttaa testiajan jälkeen tulevia viivoja.

Yhteistyössä