Testi sukupolvien välisestä kuilusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fanta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
En tiedä, tunnustan avoimesti. Onko kyseessä kuitenkin joku minun jälkeiseni sukupolven juttu?

Ei ole, aika hassu juttu oli eilen,kun sanoin eräälle 30 vuotiaalle ihmiselle,että kävin Stonehengessä ja hän ei tiennyt mikä se on. Sitten kysyin 24-vuotiaalta ihmiseltä, että tietääkö hän ja hän tiesi. Ja sitten aloin oikein ihmetellä, että pitääkö sitä vaan itse semmoisia asioita itsestään selvästi kaikkien tiedettävinä, jotka itse on tiennyt ns. aina? Kysyin sitten 13-vuotiaaltani, että osaako hän arvioida,kuinka kauan hän on tuntenut sen asian, siis tiennyt siitä, hän vastasi, että niin kauan,kuin muistaa :D Eli kyse lienee vain siitä, että mikä minua itseäni on joskus kiinnostanut, on jäänyt päähäni ja olen alkanut pitää sitä asiana, jonka kaikki tietävät. Typerää minulta =)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Stonehenge

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhomiina:
mut en ymmärrä miten tää mittaa sukupolvien välistä kuilua..? :|

No kun luulin, että sitä asiaa ei ole opetettu koulussa vaikkapa sitten 20 vuotta sitten enää, mutta ei se ollut niin, osa vaan ei enää muista kuulleensa siitä tai ehkä siitä ei opetetakaan enää =) Ei se oikeasti tietty mittaa mitään. =)

Olisihan tuo oikeasti pitänyt tietää. Vaan en tiennyt. :ashamed:
Mutta tuollaisilla osa-alueilla ja samoin maantieteelisissä sijainneissa itselläni on isohkoja aukkoja.

Tosin, saanko sanoa.. tiedän missä on Afrikka B)

Eiköhän se kerro enemmän ihmisen kiinnostuksen kohteista, tietääkö hän mikä jokin asia on. Minulle Stonehenge on tärkeä, ja toivon sinnekin vielä joskus pääseväni. Niin ja oma vuosikertani on -67.

On myös asioita, joita on joskus oppinut, mutta joita ei enää pidä merkityksellisenä, tai esim. on sitä mieltä, että tämän asian voi tarkistaa tarvittaessa esim. jostain hakuteoksesta. Esim. koulussa meidän piti osata sijoittaa kartalle kaikki Yhdysvaltojen osavaltiot, ja se ei kyllä enää onnistuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Eiköhän se kerro enemmän ihmisen kiinnostuksen kohteista, tietääkö hän mikä jokin asia on. Minulle Stonehenge on tärkeä, ja toivon sinnekin vielä joskus pääseväni. Niin ja oma vuosikertani on -67.

On myös asioita, joita on joskus oppinut, mutta joita ei enää pidä merkityksellisenä, tai esim. on sitä mieltä, että tämän asian voi tarkistaa tarvittaessa esim. jostain hakuteoksesta. Esim. koulussa meidän piti osata sijoittaa kartalle kaikki Yhdysvaltojen osavaltiot, ja se ei kyllä enää onnistuisi.

Juuri tästä on varmastikin kysymys =)

Yhteistyössä