Testi näytti plussaa, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekaisin....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekaisin....

Vieras
Mua pelottaa ihan hirveesti. Kaikki viime aikoina ollu sähellystä niin en muista millon vikat menkat tuli. luultavasti viikolla 41. Yhtäkkii eilen säikähdin et mullon varmaa rintasyöpä ku toisessa rinnassa aristava patti.. No ei siinä mitää.. Hain tänään rfsu testin ja en tehny ees yön yli pissasta ja tuli selkeesti erottuva +viiva, ei niin kirkas kuin testi viiva mut huomaa hyvin...

oon käyttäny alkoholia viime aikoina reippaasti, ku en oo tienny et oon raskaana ehkä.. aamul pitäs käydä sairaalas ottaa varmistusnäyte kuulemma... ja sit mul oli viel lääkekuurikin just joka tänään loppu... ja huomenna pitäis ottaa possupiikki...

Mä oon ihan shokissa... voiko olla et lapsi olis jo vahingoittunut???

Alkiolle muodostuu istukka vasta noin 2vko hedelmöityksestä (sulla ehkä vko:lla 45), sitä ennen alko tai lääkkeet eivät kulkeudu sikiöön kun ei ole mitään reittiä mitä pitkin kulkea. Yleensä jo loppuneella lääkekuurilla ei ole vaikutuksia (kun alkio ei ollut vielä kiinnittynyt), mutta poikkeuksiakin löytyy (tavallisista antibiooteista ainakin V-Pen mega on sellainen jota vartavasten määrätään kun raskaana oleva tai imettävä äiti tarvitsee antibiootteja).

Muuten ymmärrän kyllä huolesu koska alkuraskaus on aika herkkää aikaa, silloin määräytyvät suuret ekhityslinjat ja jos jotain menee pieleen voi mennä aika rankastikkin pieleen. Toisaalta jos alkio/sikiö vaurioituu pahoin alkuraskaudessa raskaus yleensä menee kesken.

mulla oli zithromax antibiootti ku oli henki ahtaalla ja pisti keuhkoihin... tänään otin vikan pillerin... Ja viikonloppuna viel join olutta :( mut ihmettelin ku eilisestä asti ei ole tupakka maistunut eikä tee mieli polttaa... eilen poltin alle 10 ja yleensä poltan tosi paljon.. tänään 2 shokkisavuketta vetänyt mut nyt päätin etten polta ku ei tee mieli... Ja ku mun menkat on niin epäsäännölliset ollu et voinu olla kovasti yli 30pvä kierto niin en oo ikinä oikee aatellu et raskaana olis ku ne on kuitenki aina tullu.... mut koskaan ei oo rintoihin näin pahasti käyny... ja ku tosiaan jo kuvittelin et joku rintasyöpä kunnes äiti sanoi et ei se yleensä kipeetä käy heti ku huomaa... ja sopis muutenki ku rinnat jotenki isomman oloiset ku oon pintä a-kuppia... ja mulla on saattanut aiemmin olla varhaisia keskenmenoja 2-3, en oo testannu sillon mut yhtäkkiä alkanu tajuton alaselkä/vatsakipu ja runsaat menkat hyytymien kans ja kestäny jotai 5pvä... et toivottavasti tässä nyt ei sit käy niin... ku en tosiaa yhtää oo muistanu merkitä et millon menkat ollu syys ja lokakuus... ku katsoin puhelimest et heinäkuus ollu 31.7 alkanu.. ja seuraavat on mun mielest ollu vast syyskuun alussa... ja sit muistien mukaan tosiaa ollu varmaa viikol 41...

lisään viel et kuulostaa sekopäiseltä, mut mä oon nähny ennenki enne unia ja nyt näin viikonlopulla unen mis oli kyykäärmeitä ja ihmettelin sitä tosi paljon, eilen sit katsoin jostai unikirjasta niin käärmeet tarkottaa elämänmuutosta... ja nyt 2 yönä nähny unta eräästä nuoresta tuttava äidistä ja joku henkilö on aina sitä kehunut et hyvin sekin on lapsensa hoitanu jne... just viime yönä joku muka sano siit et se lähti takas opiskelee ku sen lapsi oli 3kk ja sai hyvän hoitajan jne ettei se oo pilannu elämäänsä.. ja tosi outo toi uni kosk en oo tän ko. tyypin kans ees tekemisis :)

Nyt vain ap gynelle ja ultraan selvittämään raskauden kesto (suuntaa antavan tuloksen saa varmaan myös uusilla r-testeillä jotka näyttävät raskauden keston (Clearblue?)

Zitromaxia ei ole riittävästi tutkittu raskauden aikana mutta alustavasti on sanottu ettei zitromax ole koe-eläimillä vahingoittanut sikiötä. Ao. sitaatti lääkelaitoksen sivuilta:

"Tutkimukset kantavilla koe-eläimillä ovat osoittaneet, että atsitromysiini kulkeutuu istukan läpi sikiöön, mutta sen ei ole todettu vahingoittaneen sikiötä. Lääkkeen kulkeutumista äidinmaitoon ei ole tutkittu. Koska atsitromysiinin turvallisuutta raskauden tai imetyksen aikaisessa käytössä ei ole varmistettu, on ensisijaisesti harkittava muita hoitovaihtoehtoja."

Jos soitat teratologiseen tietokeskukseen ja kysyt Zitromaxista saat uusimman tutkimustiedon lääkkeen vaikutuksista.

join... ku kysyin apteekissa et aloitanko kuurin vasta maanantaina vai vaikuttaako tän kans alkoholi ku ollaan lähdössä juhlimaan.. sano ettei haittaa vaik juo kunhan ei oksenna...

Yhteistyössä