Testasin huvikseni kananpojan filesuikale-askin sisällön.

Alkuperäinen kirjoittaja linjalla töissä;29479458:
Jos paketin etiketissä lukee vakiopaino niin esim. 450g paketti on hyväksyttävä muistaakseni haarukassa 445-457g, jos paketti painaa jotain muuta se lentää linjalta sekundalaatikkoon ja myydään sitten 2-laatuna tehtaanmyymälässä, tai pakataan myöhemmin uudelleen oikeamääräisenä. Noissa ns. määräpainotuotteissa on tarkat määritelmät noille painoille ja vääränpainoiset ei tosiaan pääse myyntiin. Huomioittehan myös että lihat siivutetaan ja mahdollisesti myös pakataan jäisinä jonka vuoksi niissä on aina sulamisvettä paketissa hieman mukana.
Ai se vesi johtuukin siitä. Tuo on kiva tietää. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29479480:
Mulla ei ole siitä kokemusta, mutta kyllä sitä on kasvatelleet tuolla alan foorumilla. Ei muuta kuin oma kokeilu alulle! :)
Juu, pitää laittaa joku puska tulille. Tässä kylläkin piilee vakava vaara nimittäin mun kasvari on vain 6-neliöinen ja näihin hommiin tuppaa helposti hurahtamaan :D

• Tykkää
Reactions: Rähinä-Reetta
"marianne"
Punnitsin juuri oman broilerin fileesuikalepaketin, ei missään marinaadissa ihan puhdasta lihaa.
Rasia + liha painoivat 312g, pelkkä liha 295g ja rasia 17g. Aika hyvin piti luvattu paino (300g) paikkansa. Marinoituja lihoja en osta koskaan, niissähän lihapitoisuus on pienempi...

vieeeras
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29479273:
Mä olen yleensä kaupassa se tyyppi, joka kääntelee noita rasioita ylösalaisin nähdäkseen onko ne miten märkiä. :D Nyt vaan ei ollut vaihtoehtoja, pikkukaupassa.

Pienyrittäjänä oppinut tarkaksi...
Ai just joo. Juuri se sama tyyppi, joka myös maistelee litran marjoja ja haukkaa palan joka lajin omenoista tai sitten puristelee tomaatit murskaksi ennen ostopäätöstä. Näitähän kaupoissa näkee tuon tuosta.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29479490:
Juu, pitää laittaa joku puska tulille. Tässä kylläkin piilee vakava vaara nimittäin mun kasvari on vain 6-neliöinen ja näihin hommiin tuppaa helposti hurahtamaan :D
6 neliötäkin saattaa riittää ihan hyvin sen pari vuotta. Ensin sieltä alkaa vähenemään kaikki muut kasvit. :D

Yhteistyössä