Terveyspalvelut nykyään pelkkä vitsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En varmaan oo ainoa joka on aivan sadalla kyllästynyt tähän pompotteluun, puhelujonoihin ja epätietoisuuteen. Mikä hemmetin salaseura on laittanut kaikki ennen selkeät palvelut nyt täysin toisenlaisiksi.
Yritin kolmea terveyspalvelua käyttää, piti täyttää paritkin lomakkeet netissä. Ekassa sitten kerrottiin lopuksi, jotta tiedot tulevat näkyviin palveluun vasta 3 päivän päästä, ajanvaraus sitä kautta ei onnistunut. Puhelin kouraan ja jonottamaan (jonotus 5 min). Mutta turhaan täyttelin niitä netin lomakkeita.
Toisessa sitten ei juuri siihen asiaan saanutkaan aikaa verkossa (taas piti jonnekin verkkopankkitunnuksilla loggautua), taas puhelin kouraan. Jonotus 20 minuuttia. Ja sitten sai kuulla, että pitääkin soittaa vasta silloin ja silloin. Ei onnistunut ajanvaraus.
Kolmas asia jäi myös roikkumaan...ekasta numerosta kolmannen soiton jälkeen vastattiin ja ohjattiin johonkin eri numeroon...jonotusaika siellä olisi ollut yli 5 min, varmaan lähemmäs puoli tuntia taasen. Pakko pitää paussia. Varmaan kiva puhelinlasku, nämä "terveys"puhelutkaan kun ei kuulu normi operaattorin pakettiin, v****! Pyrkiikö terv.palvelut siis oikeesti rahastamaan tällä puheluviidakolla??

Kiitos kun sain avautua!

Mihin ihmeessä olit pyrkimässä? Täällä toimii kunnallinen palvelu entistä paremmin pikaista lääkäriaikaa tarvitessa. Soittelin aamulla ja asioin automaatin kanssa, että tarvitsen akuuttiaikaa. Seliteltiin sieltä jotain jonottajien määrästä ja kuinka kauan suunnilleen menee. Valitsin takaisinsoittopyynnön kuten aina, jos ei ole ihan yhtä tai kahta edellä jonottamassa. Sain ajan hoitajalle, joka oli samaa mieltä, että tarvitsen lääkäriä ja muutaman minuutin kuluttua tuli lääkäri hoitohuoneeseen. Ehtivät varmaan käsitellä paljon enemmän hoidettavia ja annetut ajat toimivat paremmin, kun seuraava vapaana oleva ottaa aina vastaan, kun ne hoidon kestot vaihtelevat. Kiireettömiin aikoihin saa kyllä jonotella.

Eivät ne niillä puheluilla rikastu, paitsi välillisesti. Varmasti on olemassa joku laskelma siitä, kuinka moni kyllästyy yrittämään/ei vain onnistu, ja jää kotiin sairastamaan/kuolemaan.

Mulla on hyviä ja huonoja kokemuksia. Takaisinsoitto toimii hyvin. Lääkärille pääsystä on vaihtelevia kokemuksia. Joskus lääkärille ei ole saanut akuuttia aikaa, vaan on pitänyt
mennä hoitajalle. Hoitajalle ei ollut ajanvarausta, joten käytävällä piti istua ja jonottaa muutama tunti. Hoitajalta sai sitten ajan lääkärille muutaman tunnin päähän. Lääkärille oli sentään oikea aika eikä tarvinnut odotella käytävällä tuntikausia, vaan pystyi poistumaan välillä.

Yksityinen taas toisaalta tulee järkyttävän kalliiksi, jos ei ihmiselle itselleen niin ainakin vakuutuksen maksavalle taholle kuten työnantajalle.

Jatkossa kun sote-uudistuksen myötä veronmaksajat alkavat maksaa myös yksityislääkärin laskut, niin terveydenhoidon kulut budjeteissa räjähtävät käsiin.

Hienoa vasuri, annoit kommunistikommentin. Eikös se mantra teillä mennytkin, että raha tulee seinästä ja sähkö töpselistä, miksi siis murehtia. Samalla tavalla yksityiset terveyspalvelut tulevat kalliiksi, kun kerran julkinen terveydenhuolto on ilmaista. Julkisella puolella lääkärit tekevät työnsä vapaaehtoisvoimin, hoitajat on tet-harjoittelussa ja laitoshuoltajat on taksvärkissä. Sairaalainstrumentteja kasvaa sairaalan kasvimaalla ja leikkaussalivälineistö on vain aina ollut olemassa siellä. Itse tilat ja kiinteistöt on itse ukko ylijumala pystyttänyt, ne eivät ole mitään maksaneet. Kaikki tutkimus- ja kehitystyö plagioidaan suoraan kiinalaisilta piraattitehtaiden tapaan (ilmaista) ja terveyskeskusten sekä sairaaloiden sähkökin tulee generaattorista, joka on itse asiassa ikiliikkuja.

On se vaan väärin ettei tuollaista ilmaista palvelua sitten käytetä. Yksityinen lääkärikäynti aina maksaa!

Hienoa vasuri, annoit kommunistikommentin. Eikös se mantra teillä mennytkin, että raha tulee seinästä ja sähkö töpselistä, miksi siis murehtia. Samalla tavalla yksityiset terveyspalvelut tulevat kalliiksi, kun kerran julkinen terveydenhuolto on ilmaista. Julkisella puolella lääkärit tekevät työnsä vapaaehtoisvoimin, hoitajat on tet-harjoittelussa ja laitoshuoltajat on taksvärkissä. Sairaalainstrumentteja kasvaa sairaalan kasvimaalla ja leikkaussalivälineistö on vain aina ollut olemassa siellä. Itse tilat ja kiinteistöt on itse ukko ylijumala pystyttänyt, ne eivät ole mitään maksaneet. Kaikki tutkimus- ja kehitystyö plagioidaan suoraan kiinalaisilta piraattitehtaiden tapaan (ilmaista) ja terveyskeskusten sekä sairaaloiden sähkökin tulee generaattorista, joka on itse asiassa ikiliikkuja.

On se vaan väärin ettei tuollaista ilmaista palvelua sitten käytetä. Yksityinen lääkärikäynti aina maksaa!
Kyse on siitä, että yksityinen pyrkii maksimoimaan asiakastyytyväisyyden esim tarpeellisuudeltaan kyseenalaisten tutkimusten ja hoitojen muodossa, mikä tulee kalliiksi. Tämä kalleus on toki ok, mikäli potilas itse maksaa kulut, mutta ei hyväksyttävää enää silloin, jos viulut maksaa kolmas taho kuten veronmaksajat.

Nykyisessä julkisessa terveydenhuollossa ei ole vastaavaa ongelmaa, koska veronmaksajien eli kunnan edustaja päättää suoraan siitä, mitä hoitoja, tutkimuksia tai palveluita potilaalle annetaan.

Yhteistyössä