Terveyskeskuksen outo ohje perheelle: "Valitse lääkäriin perheen pahiten sairas" (mies teholla)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
08.11. - 14:27 (Luotu: 12:12) - Kommentit: 10

Sikainfluenssa mullisti Kuljussa asuvan nelihenkisen Häkkisen perheen viikon, kun kaikki perheenjäsenet sairastuivat.

Perheen äiti Virpi Häkkinen huolestui tilanteesta, kun yltyvä kuume kaatoi perheenjäsenet yksi kerrallaan vuodepotilaiksi.

Lääkäri määritteli viime viikon lauantaina Lempäälän terveysasemalla 12-vuotiaan pojan sairastavan korvatulehdusta.

- Kysyin, voisiko pojalla olla sikainfluenssa. Lääkäri ei ottanut testiä, Häkkinen kertoo.

Keskiviikkona piina jatkui, kun kaksi poikaa ja vanhemmat kuumeilivat rajusti. Häkkisen puolison kuume nousi 39:ään.

Torstaina Häkkisten 7-vuotias poika makasi sängyssään täysin velttona. Terveysasemalta luvattiin aika vain yhdelle.

- Minulle sanottiin, että tuo lääkäriin pahiten sairaana oleva. Vein pojan, mutta häneltä ei otettu sikainfluenssatestiä.

Torstai-iltana Häkkisen mies sai lopulta päivystysajan Lempäälän terveysasemalle.

Hänet kiidätettiin paikalta tehohoitoon Taysiin. Miehen hengitystä autetaan lisähapella.

- Hän on huonossa kunnossa. Toivon, että hän ylipäätään selviää. Sen jälkeen alamme katsoa, kuka tästä on vastuussa.

Aamulehti ei tavoittanut Kuljun terveysaseman vastaavia.

Lue lisää aiheesta sunnuntain Aamulehdestä

:(

Kuulostaapa tutulta...Meilläkin ensimmäinen sai korvatulehdus diagnoosin, toisella kertaa sama ohje, lääkärille pääsee vain yksi jne... Riskiryhmäläinen sai vihdoin testinkin, joka oli tosiaan positiivinen.

Toisaalta voi olla tilanne, että terveyskeskukseen on näinä päivinä todellinen ruuhka. Itse mietin, mitä silloin oikein pitää tehdä (oikein) jos vaikka 50 ihmistä valittaa flunssaoireista ja paikalla on vain yksi lääkäri. Valitettavasti kaikki niistä eivät varmasti ole oikeasti lääkärin tarpeessa tai toiset enemmän kuin toiset.

Itse kyllä ajattelin hyödyntää tarpeen tullen myös työpaikkalääkäriasemaa tai yksityistä lääkäriasemaa, mikäli on vaikeuksia saada aikaa terveyskeskuksesta.

Mie ottaisin sinne koko populan mukaan sen kummemmin kyselemättä. Oon usein varannu ajan vaan toiselle lapselle ja ottanu molemmat mukaan (koska ei ole hoitajaa ) ja pyytäny kattomaan toisenki korvat ja aina on lääkäri kattonu molemmat. En olis sen kummemmin kyselly edes vaan vieny sinne kaikki.
Törkeää tuollanen!!

Niin että ei se kannata sitä (KAMALAA) rokotusta ottaa!!!!!

en siis sano että se ois tätä perhettä auttanu, mutta melko varmasti vastaavan laisia tapauksie on tulossa satoja ellei jopa enemmän, ja jotka olisivat olleen rokotuksella estettävissä..

Alkuperäinen kirjoittaja TuttiPulloSoppaa:

en siis sano että se ois tätä perhettä auttanu, mutta melko varmasti vastaavan laisia tapauksie on tulossa satoja ellei jopa enemmän, ja jotka olisivat olleen rokotuksella estettävissä..

Täällä rokotetaan lapsia 23.11 --> ja koululaiset 30.11.
Voi olla että rokotukset tulee myöhässä ja sillehän ei itse mitään voi.Ja vielä siitä kestää 2 viikkoa että teho alkaa.
Voihan olla että tuokaan perhe ei ollut vielä saanut rokorusta.

Eiköhän monet ole ottamassa rokotetta kun sen vuorollaan saa?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Toisaalta voi olla tilanne, että terveyskeskukseen on näinä päivinä todellinen ruuhka. Itse mietin, mitä silloin oikein pitää tehdä (oikein) jos vaikka 50 ihmistä valittaa flunssaoireista ja paikalla on vain yksi lääkäri. Valitettavasti kaikki niistä eivät varmasti ole oikeasti lääkärin tarpeessa tai toiset enemmän kuin toiset.

Itse kyllä ajattelin hyödyntää tarpeen tullen myös työpaikkalääkäriasemaa tai yksityistä lääkäriasemaa, mikäli on vaikeuksia saada aikaa terveyskeskuksesta.

Yksityisellä(miehen työterveys) sanottiin meille, että älä tule tänne, kun siis perheessä varmennettu H1N1.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eiköhän monet ole ottamassa rokotetta kun sen vuorollaan saa?

Sitä tarkoitinkin että mm tämä ko. perhe ei olisi rokotteesta hyötynyt koska ei ole voineet vielä saada.
Ja ennen kaikkea tämä oli mun mielipide NIILLE jotka sitä rokotetta henkeen ja vereen vastustavat..

Sisko asu enne tolla alueella ja niillä oli aina jotaa kummaa jos joutuvat tonne Lempäälän tk:hon siis aina joku outo dg tai että ei sulla mitään vaivaa oo ja kohta saivat sitte tilata ambulanssia :/

Keskisuomalaisessa joku nainen pyrki lääkärin vastaanotolle "kun on kuumetta 37,5" tms... joo no näiden takia ne tk:t on ruuhkaisia... voi kun ihmiset pysyisivät kotona potemassa, jos ei olla tosi kipeitä.. :(

Yhteistyössä