Terveydenhoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wieras"

Vieras
Ihmisestä huolehditaan alusta asti. Ensin on äitiysneuvola sitten lastenneuvola ja kouluterveydenhuolto seuraa. Opiskellessa on opiskeluterveydenhuolto ja työssä työterveydenhuolto.
Jos jäät sairaseläkkeelle etkä tarvii jatkuvasti lääkäriä niin jäät ulkopuolelle kaikesta terveydenhuollosta. Tarkoitan lähinnä ennaltaehkäisevää huoltoa.

Yritin varata tervarista aikaa terveystarkastukseen, mutta en saanut.
Tottakai voin mennä yksityiselle, mut ei sinne rahat riitä.

Näin se vissiin on, että kun kelkasta putoo niin putoo.

Lohdutan, että eipä sitä äitiysneuvolaakaan juurikaan ole jos on entuudestaan lapsia. Eka tässä raskaudessa oli viikolla 8, toka on rv 24...

Että hyvin ajavat alas näitäkin...

Riippuu missä opiskelee. AMK:ssa ei välttämättä ole kummoistakaan terveydenhuoltoa. Ja jos jäät työttömäksi, ei ketään juuri kiinnosta sinun terveydentilasi (työttömien terveystarkastuksia periaatteessa pitäisi tehdä, mutta ne eivät taida kunnolla toteutua). Tai jos olet kotiäitinä pidempään, niin mitään ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa ei ole. Itse opiskelin-olin kotiäitinä-opiskelin 33-vuotiaaksi, ja terveyskeskuksessa oltiin ihan äimänä miksi haluan että edes kolesteroliarvot testataan kun olin 32. Sain ihan tosissani perustella ja vaatia labralähetettä "kun ei mitään oireitakaan ole" - sydänkohtausko olisi pitänyt ensin saada?

Yhteistyössä