Terveydenhoitajan kotikäynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä en vaan tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä en vaan tiedä

Vieras
Meille on tulossa tällä viikolla neuvolan terveydenhoitaja tekemään kotikäynnin, eli sen ekan käynnin vauvan syntymän jälkeen...

Ystäväni totesi, että hitto, ei hän halua että terkka tulisi kotiin, on kuulemma ihan tarpeeksi tekemistä vastasyntyneen kanssa ilman, että tarvii kahveja ruvata keittämään... Suu loksahti auki, ja jäin miettimään, että eikai se terkka sen kahvin ja pullan takia meille ole tulossa ja kai se kuuluu hänen työkuvaan, kun kerran sitä itse ehdotti?????

Tosin, kyllä mun mielestä kuuluu hyviin tapoihin kaikille vieraille tarjota ainakin mahdollista juotavaa, jos janoinen sattuu olemaan... Mutta siis kuinka moni on terveydenhoitajalle kahvin tarjonnut ja ovatko he jääneet kahville vai menneet kiireesti pois???

Pyh, en ymmärrä niitä joille on iso asia kun terkka tulee käymään kotona. Vauvaahan se tulee katsomaan. :D Itse tarjosin kesäkuumalla mehua/vettä, kahviakin oli sopivasti keitetty. Eipä terkka jäänyt kahvittelemaan, oli muitakin kotikäyntejä siinä vielä. :)
Mutta nou stress! En varais mitään pullaa kyllä.

Tarjottiin, mutta ei halunnut. Mitään kahvipullia ei olisi todellakaan ollut, oltiin edellisyö valvottu eikä oltu ehditty kumpikaan vielä edes syödä mitään kun tuli... Luulen että terkka kyllä ymmärtää jos ei mitään kahveja tarjoa, muutakin tekemistä siinä vanhemmilla...

Itse oon kotihoidossa töissä ja voin kertoa että todellakaan ei kahvit maistu käyntipaikoissa, tauot on sitten erikseen ja työt työnä :D

elä suotta stressaaa.... ne on töissä! joten tarjoot kahvia jos aiot juoda itekkin?

Meillä keskosten takia on käyny useita kertoja, kerran juotiin kahvit, kun oltiin päivän viimenen paikka, muuten hoidettu asiat.

No en mä mitään stressiä ota, rupesin vaan pohtimaan asiaa kun ystäväni oli niin tuota kotikäyntiä vastaan...

Kaipa kuitenkin tarjoan kahvia/mehua, tarjosinhan sentään astianpesukoneen asentajallekkin, ja terkka on sentäs vähän läheisempi ihminen :D

Musta oli kiva että tuli kotiin, sain rauhassa syöttää ja juteltiin kaikkea ennen vauvan tarkastusta. Ei se mitä kahvia huolinu. Eipä sitä ois millään viikon ikäsen+sektiohaavan kanssa viissiny neuvolaan raahautua.

no ei tod tarvii kahveja. ja terkka sanoi ainaki meille että siivoamaankaa ei hänen takia tarvi alkaa, hän ymmärtää jos vastasyntyneen perheessä ei kaikki oo tiptop kunnossa.

Yhteistyössä