Tervetuloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauva!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauva!

Vieras
Hei,

On tässä kärsivällisyys koetuksella. Lasketusta ajasta alkaa olla kohta viikko ja mitään ei tunnu missään...

Etukäteen tietenkin kuvittelin pääseväni vauvan kanssa kotiin joulua viettämään mutta taitaa kinkun syönti sujua ihan kahden miehen kanssa...

Tiedän, että varsinkin ensimmäiset lapset menevät usein yli lasketun ajan ja kun raskaus on ollut helppo loppuun asti niin minulla ole oikeastaan mitään syytä valittaa mistään. Tekeepähän vain mieli kirjoitella kun vaihtoehtona olisi kaivaa imuri esiin ja touhuta joulusiivousta... No, senkin vielä tänään teen.

Olen seuraillut tätä palstaa n. raskauden puolivälistä eteenpäin ja itsekin kysellyt yhtä ja toista käytännön asiaa ja aina saanut hyviä vastauksia ja vinkkejä. Siitä Kiitos! Täällähän on välillä aika kipakkaakin mielipiteiden vaihtoa ja sekin on musta ihan OK, kunhan turhan ilkkumisen ja omien mielipiteidensä ainoina oikeina pitämisen ymmärtäisivät kaikki olevan lapsellista.

Tässä oma vinkkini tekemisen puutteesta kärsiville ja muillekin:

Olen väsäillyt vauvakirjaa, ostin sellaisen valmiin mutta se oli mun mielestä (huom, tämä vain oma mielipiteeni) aika hölmö ja aloitin aivan tyhjään kirjaan kerätä mm. tämän hetken uutisotsikoita maailmalta ja jopa kauppakuitteja... jotka kuvaavat tätä aikaa. Niistä voi olla paljon iloa vuosikymmenten päästä. Samaan kirjaan on tarkoitus kerätä kortteja ja valokuvia, kertomuksia tapahtumista vauvan kanssa yms. Vauvan ultrakuvat ovat jo siellä. Siitä valmiista vauvakirjasta voi kyllä ottaa ideoita ja toteuttaa ne omalla tyylillä (sukupuu, ensimmäinen kädenjälki jne.)

No, eipä tässä muuta, oikein hyvää joulua ja onnellista odotusta kaikille ja annetaan erilaisille mielipiteille tilaa!

Toi kirjajuttu on ihana! Itselläni nyt tyttö 1v4kk. Pari kuukautta hänen syntymänsä jälkeen aloin kasaamaan sellaista leikekirjaa (tavallisen vauvakirjan lisäksi), jonka annan tytölle kun hän täyttää 15 vuotta.
En tiedä, miksi valitsin juuri 15-vuotissynttärin. Etukanteen kirjoitin jo, että onnea 15-vuotiaalle. :D
Kirjoittelen kirjaan aina silloin tällöin kuulumisia; olen laittanut sinne muistiin joitakin ruokaohjeita, liimaillut valokuvia ja tytön lempi-Pilttisoseiden etikettejä. Leikkasin lehdestä jopa yhden päivän telkkariohjelmat ja liimasin kirjaan! Kaikki tällainen saattaa kuulostaa hassulta, mutta itse ainakin olisin tykännyt vastaavasta lahjasta. Toivottavasti myös oma tyttäreni. :-)
Vaikka nopeastihan se 15 (tai tässä tapauksessa vajaa 14 vuotta) vierähtää...

Yhteistyössä