Terveisiä sairaalasta...Ja hyvää juhannusta vaan :)

Me jouduttiin sitten toissapäivänä kuopuksen kanssa sairaalaan ja tänään päästiin pois. POjalla (kohta 10kk) on ollut ripulia sunnuntai-illasta asti. Menin torstaina peijaksen päivystykseen kun pojan olo romahti täysin, vaikka keskiiikkona näytti että ollaan parempaan päin. Meinasivat käännyttää pojan ovelta kotiin, koska NÄYTTI päällepäin hyväkuntoiselta. Kun pääsin lääkärille asti puheille, niin lääkärinkin mielestä pojalla ei kuivumaa, koska iho oli kimmoisa ja väsymys johtui vaan kovasta taudista. Onneksi olin tiukkana ja halusin kunnon hoitoa pojalle enkä tyytynyt kotiinlähtö päätökseen ja sain hänet soittamaan Jorviin lastenpolille. Siellä neuvottiin menemään sinne. Jorvissa katsottiin niin pojan kuivumis-/neste-/mitälie-arvot olivat -11 ja normaalisti ne ovat -3. Eli kuivumaa oli ja päästiin nesteytykseen. Eilen mies meni esikoisen kanssa myös peijakseen, kun hänellä todella agressiivinen oksennustauti. Meinasivat heidätkin käännyttää, mutta mies kanssa vaati päästä tytkimuksiin niin tytöllä löytyi kaiken muun lisäksi pissatulehdus... |O Että hohhoijaa, vaikka OVATHAN LÄÄKÄRITKIN IHMISIÄ JA EREHTYVÄISIÄ, mutta voisi lapsipotilaiden kohdalla olla tarkempia...
 
Meillä on myös viime sunnuntaista ollut lapsilla (3v ja 4,5v) ripulia, kolmevuotiaalla pahemmin. Hiukan ovat tavallista väsyneempiä, mutta muuten vaikuttavat olevan kunnossa. En yhtään ihmettele pissatulehdusta, sitä pissaa kun tulee niin vähän normaaliin verrattuna että bakteerit pääsevät jylläämään. Vannotin isomman kertomaan heti jos pissaaminen sattuu.
 
Niin ne meinas meinatkin käännyttää kotiin ripuli/oksutaudissa, mut kun pysyin tiukkana niin päästiin osastolle ja olo kohentui vuorokaudessa.

Meillä oli painokin tippunu jo 600g ja tyttö menee normaalistikkin jo miinuskäyrillä eli ei oo varaa paljon painon enää ylimääräisiä tippua ja kuivuukin helpommin :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Niin ne meinas meinatkin käännyttää kotiin ripuli/oksutaudissa, mut kun pysyin tiukkana niin päästiin osastolle ja olo kohentui vuorokaudessa.

Meillä oli painokin tippunu jo 600g ja tyttö menee normaalistikkin jo miinuskäyrillä eli ei oo varaa paljon painon enää ylimääräisiä tippua ja kuivuukin helpommin :/
Meilläkin pojan paino oli vaan 20g enemmän kun 2kk sitten. Meillä molemmilla lapsilla hidastunut painonnousu tässä vaiheessa, joten siksi kanssa huolestuin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Niin ne meinas meinatkin käännyttää kotiin ripuli/oksutaudissa, mut kun pysyin tiukkana niin päästiin osastolle ja olo kohentui vuorokaudessa.

Meillä oli painokin tippunu jo 600g ja tyttö menee normaalistikkin jo miinuskäyrillä eli ei oo varaa paljon painon enää ylimääräisiä tippua ja kuivuukin helpommin :/
Meilläkin pojan paino oli vaan 20g enemmän kun 2kk sitten. Meillä molemmilla lapsilla hidastunut painonnousu tässä vaiheessa, joten siksi kanssa huolestuin.
Hyvä, että pääsitte sisään ja nesteytykseen :hug: Pikaista voinnin kohenemista ja jaksuja :flower:

 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Mä meen vasta viimisessä hädässä peijaksen päivystykseen, sen verran paljon huonoja kokemuksia sieltä.
Niin minäkin. Olisin mennyt omaan tk:hon mutta siellä oli poikkeukselliset aukioloajat, niin en saanut sinne enää yhteyttä. Paskaa kohteluahan siellä saa ja lääkärit on mitä on, mutta onneksi menin kuitenkin, kun hätä näytti olevan.
 
vieras
mekin jouduttiin osastolle tiputukseen kun neidillä ei enää tullu pissaa.eikä myös juonu/syöny mitään.onneks mentiin mentiin sinne mahataudin aiheuttaja olikin rota-viirus.Päästiin eilen siis kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mekin jouduttiin osastolle tiputukseen kun neidillä ei enää tullu pissaa.eikä myös juonu/syöny mitään.onneks mentiin mentiin sinne mahataudin aiheuttaja olikin rota-viirus.Päästiin eilen siis kotiin.
Me saadaan maanantaina kuulla että onko kakkanäytteessä ollut jotain kummosta. Huonompaan suuntaan tosiaan mennyt toi peijaksen toiminta. Ennen ehkä sai jonottaa kauemmin, mutta sillon lääkärit minusta tekivätkin jotain muuta kun lähettivät joka käänteessä kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Mä meen vasta viimisessä hädässä peijaksen päivystykseen, sen verran paljon huonoja kokemuksia sieltä.
sama juttu, mun esikoisella oli refluksitauti, mentiin kerran taas kun diagnoosia ei vielä tiedetty niin sinne, hoitsut sanoivat vaan että mä pakko syötän poikaa, ei muuta syytä
Mun tytärpuoleni käännytettiin sieltä vaikka oli korvatulehdus,
mun esikoisella reilu vuosi sitten tuli kanssa korvatulehdus illalla, ei särkylääke auttanut niin hoitsu vastaanotossa haukku mut, sano että olis pitäny mennä terveyskeskukseen silloin kun oli auki, sanoin vaan että en mä mikään ennustaja eukko sentään ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Mä meen vasta viimisessä hädässä peijaksen päivystykseen, sen verran paljon huonoja kokemuksia sieltä.
sama juttu, mun esikoisella oli refluksitauti, mentiin kerran taas kun diagnoosia ei vielä tiedetty niin sinne, hoitsut sanoivat vaan että mä pakko syötän poikaa, ei muuta syytä
Mun tytärpuoleni käännytettiin sieltä vaikka oli korvatulehdus,
mun esikoisella reilu vuosi sitten tuli kanssa korvatulehdus illalla, ei särkylääke auttanut niin hoitsu vastaanotossa haukku mut, sano että olis pitäny mennä terveyskeskukseen silloin kun oli auki, sanoin vaan että en mä mikään ennustaja eukko sentään ole.
Joo, se ilmouttautumistiskin täti käännytti yhden potilaan hyksiin, ja lopuille marmatti että olisi pitänyt mennä omaan tk:hon. Saman mulle sanoi, mutta minkäs teet kun tk on kiinni normaalia aikasemmin koska oli juhlapyhän aatto ja pojan vointi romahti just kun ajanvaraus oli sulkeutunut...
 

Yhteistyössä