terveiset np-ultrasta

No meillä oli tänään sitten tuo niskapoimu-ultra.terveyskeskuksessa oltiin tehty lasketun ajan määritys 4 viikkoa sitten ja nyt piti olla siis 12+4.Vielä viikko sitten kävin vuotojen takia yksityisellä ja sielläkin sanottiin et pääperämitta vastaa 11+4viikkoja.

No, miten meidän kävi? Ultraaja katsoi eka turvotuksen, ei ollut kuin 1mm eli oikein hyvä mutta sitten kun otettiin pituus niin kätilö totesi et ei tää mikään 12+4 ole vaan viikkoa vanhempi eli 13+4. Olin ihan ihmeissäni. Pää perämitta oli siis viime viikosta kasvanut 3cm. Voiko tuo olla mahdollista vai onko edellinen ultraaja vaan ollut huolimaton?

Nyt ei voitu sitten sitä veriseulaa tehdä kun vauva oli jo liian vanha. Mutta sitten viikolla 16 menen antamaan jonkun jälkiseula näytteen, mikä ei kuitenkaan ole niin tarkka.

Onko muille käynyt samalla tavalla?
 
Olihan se hieno kokemus nähdä vauva ja vielä selkeämmin kuin aiemmin. Tosi nätti sivuprofiili oli. Mies oli mukana ja oli kuulemma tosi herkistävää. :) kätilö ja mies repesivät nauramaan kun otettiin edestäpäin kuvaa ja Tiitiäisellä oli just silmät auki. Mulla pääsi ihan spontaanisti et "sehän on lohikäärmeen näköinen" :D oon vähän muutenkin tommonen et sanon mitä mieleen tulee. Kätilö oli kyllä tosi mukava ja jakso kehua meidän pikkuista.totesi si lopuksi et teillä on si viimeinen kesä kahdestaan, nauttikaa.. :)
 
Se on ihan ultraajasta ja vauvan asennosta kiinni, millaiset mitat saadaan mitattua. Sairaalassa minullakin useampi lääkäri mittasi aina erilailla, mutta omalla gynellä vastaa lapsen koko aina tismalleen viikkoja. Viikon heitto mitoissa suuntaan tai toiseen on vielä ok.
 

Yhteistyössä