Tervehdys kaikki ihanat 40+ jotka haluatte raskautua tai jo olette!


Nimimerkkini kertoo ikäni ja ihana vanha lääkäri taas kertoi sen, että ultrassa näkyi, että munasarjat toimivat ja kaikki mahdollisuudet sen suhteen on, että vielä raskaudun. Eikä hän edes pitänyt minään kun arastellen menin kierrukan poistoon ja ilmoitin haluavani vielä raskaaksi. Nyt on sitten halu löytää kohtalotovereita.

Minulla on lapsia -80 ja -90 luvulta ensimmäisestä avioliitosta ja toivomus uuden kullan kanssa saada lapsi. Uraputki takana,vuosia vielä työelämässä, taloudellisesti hieman paremmin kuin opiskelijana ja terveys ok. Olkaa kaikki äitylit aktiivisia laittaa jotain viestiä niin olisi tosi mukava tietää että on todellakin muitakin nuorekkaita äitejä tai äidiksi haluavia!

Niin ja on MUUTEN jo toiset kuukautiset myöhässä kierrukan poiston jälkeen, mutta testi saa vielä odottaa!

Onnea myös muille ja päivänpaistetta!

 
Ihan lyhyesti kirjoittelen tässä kotitöiden lomassa.
Meillä on esikoinen 90-luvun alkupuolen lapsi ja kuopus nyt 2 vuotias.
Olen kuopuksemme saanut yli 40vuotiaana.
Raskausaika meni loistavasti.Emme mieheni kanssa halunneet mitään ylimääräisiä ultria tai lapsivesinäytteitä vaikka niitä yritetiin tyrkyttää.
Olimme puhuneet asioista paljon ja päätyneet ottamaan vastaan mitä annetaan.

Ihanainen terve tyttö sitten saatiinkin.

Ainut mikä oikeastaan poikennut nuorempana saatuihin lapsiin on ollut lisääntynyt levon tarve tuossa alkumetreillä.
Mies myös iäkkäämpi, joten hän ymmärtänyt hyvin ja saatiin vuoroteltua kivasti,että kummallekaan ei tullut loppuun väsymistä.

Tuntuu myös,että tämä kuopus tuntuu kasvavan kaikista nopeiten isoksi.
Nautitaan jokaisesta eleestä ja uudesta opitusta jutusta kyllä täysin rinnoin.
Niin nopeasti nämä ensi metrit menevät.

Onnea paljon aloittajalle ja aurinkoisia päiviä!
 
Äh olen ihan fossiili näillä keskustelupalstoissa, joten jos joku valaisee minua siitä, missä kaikki kalkkeutuneet muut äitylit jutteleevat niin otan tiedon mielelläni vastaan :) Olenko ihan väärässä suunnassa? Enkä edes taida osata lähettääkään näitä kun tuntuu, että aina häipyy teksti avaruuteen kun luulen saavani jotain valmista. Mutta jos Luoja ja luonto on myötä, ja myös tutkimukset niin odotusta riittää.
 
Heippa Merita itse olen vm-63 ja kuumeilen tuolla vauvakuume osiossa. Siellä on kohta 40+ so what. Siellä kuumeilee ikätovereita tervetuloa sinne katsomaan. Onnea yritykseen sinullekin. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnamammma:
Onnea ja tarrasukkia pienelle, tulin vain vinkkaamaan että kaksplussalla oli 40+ äitien kokoontumisalue, jossa oli juuri samanlainen aloitus. (Itse olen 19v nuorempi ja haaveilen kolmosesta)
Tässä linkki tarkoittamaani ketjuun:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
 
Hei Kaikki 40+!
Meille on tulossa jouluvauva, laskettu aika 21.12., toivottavasti syntyy kuitenkin vielä ennen joulua, on niin tukala olo jo.
Olemme ihmeissämme, että raskaus on mennyt näin pitkälle, nyt on 38.rvko. Ihmeitä tapahtuu! Toivottavasti kaikki menee hyivn. Synnytys jännittää, edellisestä synnytyksestä on pian viisi vuotta. Onnea kaikille!
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1550525 Tässä linkki ketjuun, jossa 40+ raskaana olevat kirjoittelevat. Siellä varmasti ilahtuisivat, jos kokemuksiasi ja tuntojasi kirjoittelisit. Kuinka vanha oletkaan, jos saa udella? Itse toivon myös joskus pääsevani ko. pinoon =) ! Tällä hetkellä kuumeilen pinossa "40+ So what".

Onpa ihanaa, että olet noin pitkälle päässyt. Paljon onnea loppusuoralle! Kohta saat pidellä sylissäsi suloista, rakasta nyyttiä :heart: !
 
Metsämamma ihanaa, sie olet päässyt jo loppusuoralle =) ..kohta pikku nyyttönen sylissä:heart:.mukavaa loppuraskaus aikaa toivottelen!!!:wave:


..minullahin edellisestä synnytyksestä tuli marraskuussa 5v(olen itse vuosimallia-65)..sinä taisit olla-66..eiköstä vain?..minäkin vielä kuumeilen pikku vaavista-ainakin hetken..:heart:

mur-mur
 
Meillä 06 yhteinen lapsi ja nyt on hormonikierukka poistettu 14.12..
Kuukautiset olivat viimeksi silloin kun sain 06 lapsen ja laitoin kierukan. Nyt on joitain oireita, rintojen kiristys ym. Katostaan ja kuunnellaan että ollaanko raskaana vai ei.
Vähän tuntuu siltä että ollaan jo liian vanhoja uudestaan vanhemmiksi, mutta jos tulee niin saa saa tulla. On odota, mutta en pahastukkaan jos tärppää....... :D
 
Onnea yrittämiselle miekin toivottelen!!! :wave:

..täällähin vielä "vanha" kananen muni 44v ;) ..viikkoja nyt 4+6 :heart: ..toivon että kaikki menisi hyvin ja pikkuinen tiukasti kiinni masussa lopuun saakka..:)


Onnekasta&plussakasta v. 2010!!!!:flower:
 
Onnea vain teille. Minulla meni juuri kesken, ennen joulua ultrattiin vkolla 11 ja todettiin kuolleena jo kaksi viikkoo eli vkolla 9 ja koko joulu meni siihen tietäen, että on kuollut vauva masussa ja uudenvuodenaattona lääkkeellinen tyhjennys tyks:ssä, joka oli tosi rankkaa ja toivun kotona. Fyysisesti voin nyt hyvin, mutta en henkisesti. En tiedä uskallanko enää, koska ikää jo 44v. Oli yllätysraskaus ja shokki aluksi, nyt ei olekaan välttämättä täysin poissuljettu uudelleen raskautuminen, miehen mielestä vaikka ikää hänelläkin jo 55v. Aluksi askarrutti meidän ikä, mutta sopeuduttiin ja niin sitten kuitenkin kävi kuin kävi.
 
Mur-mur :heart: :heart: :flower: tuhannesti onnentoivotuksia sulle!!

Amanta65 mun tarinan voi lukea täältä 40+ palstalta jostain,en muista mistä..,mut älä heitä kirvestä kaivoon.Minä 44 v. kohta 5 kk pojan äiti!!!Minullakin km ennen poikaa,vkolla 11 alkoi vuoto..ym. raskas samassa (paskassa) sairaalassa olo 3 päivää ravinnotta odottaen et lääkkeellinen tyhjennys tuottaisi tulosta.Mut lopulta sit tehtiin kaavinta..

Tää poika on mun ainokainen.Mä en tuu sinne 4-kymppisten palstalle enää toista yrittämään:) Tyydyn nyt tähän yhteen ainoaan ihanaan poikaan..Oli muuten koliikkivauva,maitoallergiaakin epäiltiin.Nyt on ne itkut itketty ja uudet haasteet vauvan kans edessä..hampaita tuloo..opitaan uusia taitoja,ym.Imetän edelleen ja pitäisi omaa aikaaki saada jo hiukan ku kuntosalitreenit odottaa.Nokkamukia meinataan kokeilla meillä..

Amanta65 mullaki samanikäinen mies ja hällä 18 v. poika ed. liitosta.Onpahan veljeksillä ikäeroa :D
 
Kiitos. Katsotaan päivä kerrallaan. Niin onneksi mulla on kaksi poikaa, nuoria miehiä, 21v. ja 15v. ja miehellä 20v. poika. Että ei olisi ihan maailmanloppu, jos vauvaa enää tulisi, mutta vauvakuume jäi päälle. :'( .
 
Niin vain miullekin kävi että pieni ei kyydissä jaksanut..keskeytynyt km ja iso suru :'( ..tämä ikä ja ne sekunda munasolut..

Lääkkeellinen tyhjennys takana 2.1 ja meni miun osalta hyvin. henkilökunta oli mukavaa ja empaattista. Kivuistakaan ei tarvinut kärsiä, troppeja antoivat tarpeheksi.

..nyt kuitenkin mielessä häälyy että jos yrittäisi sitä pientä vielä hetken..vaan peloittaakin kovasti, jaksaisiko miten saman uudestaa, jos niin ikävästi kävisi että km taas? :ashamed:

Nyt kovasti odottelen kierron palutumista ja sitä "mahdollista" uudestaan yritystä..lääkäri sanoi että NYT sitten ja nopsaan jos mielin..tiedänhän mie sen, tiedän :/

Oikkein mukavaa talven jatkoa toivottelen kaikille:wave:

mur-mur
 
No voi ny mur-mur. Olen pahoillani keskenmenostasi johtuen. Olen aivan samanikäinen kuin sinä ja minullekin kävi niin. Nyt olen toipunut hyvin. Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys uudenvuoden aattona ja nyt vasta jälkitarkastus 22.2. Meni toosi pitkälle jälkitarkastukseen, koska terveyskeskukseen ensimmäinen aika on vasta tosiaan 22.2. Mä sanoin, että sehän on yli 7vkoa. Ei kuulemma haittaa, ellei ole mitään vaivoja. Ei mulla ollut mitään vaivoja, niin hyvin tyhjennys mennyt, mutta ensimmäisiä kuukautisia ei vieläkään kuulu kuten ennenkin ennen raskautta. Mulla nimittäin on tosi pitkä kierto :/ . Toivotaan parasta :hug:
 
amanta65 kovasti siullekin jaksuja:hug:..toivottavasti kiertosi palaa pian takaisin..ja kannattaa kierron venyessä pitkäksi, pyydellä jo lääkettä avuksi kuukautisten palauttamiseksi!!..kyllä esim. 8vko:a on miusta jo sellainen aika..Hyviä vointeja toivottelen!!! =)
 
Amanta65, pahoittelut km:stä, mutta tuosta menkkojen alkamisesta, että mulla kesti yli kaksi kuukautta lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, kun ekat menkat tuli, jatkuvasti seurattiin hcg:tä joka siis laski kokoajan, mutta hitaasti, hermot kyllä meinas mennä, kun halusi innolla jatkaa yritystä taas. Kierto oli kuitenkin se normaali 28. Jos sulla ei jälkitarkastukseen mennessä ole menkat alkanut, pyydä hcg:n mittausta verestä, sitten ainakin tietää johtuuko siitä.
 

Yhteistyössä