Terveellinen ruoka EI ole kallista, vaikka sillä yritättekin selittää einesruokien ostoa

OIKEESTI?

Pitää syödä epäterveellisemmin koska ei halua kuluttaa tuntikausia keittiössä ja on ennemmin perheen kanssa tai lukee tenttiin? :o

WTF!?

Kuulkaas- ei mulla siellä ainakaan sen enempiä kulu, ellen mä kokkaa jotain viiden tähden ateriaa jälkkäreineen!
Tai no kuluu vähän kauemmin kuin sen 2 minsaa että kuuluu BLING mikrosta.

Mä lasken sen kyllä yhteiseen aikaan kun lapset auttaa ja vaikkei niin auttaiskaan, mutta kuluttavat aikaansa seuranani keittiössä ja musta on :heart: asia valmistaa heille itse ruokaa. Kunnon aineksista.

Ja jos vähänkään suunnittelee ja tekee sitä lukujärjestystä sen kaiken kiireen keskellä, niin ei sitä ruokaa tarvitse tuntikausia vääntää joka ikinen päivä....

Viestejä ja linkkiä lukematta kommentoisin että on olemassa muutakin kuin terveellinen ruoka ja einekset.
Toiset väittää tarjoavansa terveellistä kotiruokaa ja se tarkoittaa valkoista makaronia, riisiä jne.
Siihen verraten terveellinen ruoka on kallista! Minä käytän täysjyväriisiä, täysjyväpastaa, marinoimatonta kanaa, naudan paistijauhelihaa jne. Ne on kalliimpia kuin höttötuotteet.
Sillä perusteella mä sanon jatkossakin että terveellinen ruoka on kalliimpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Peesailen Aamuäreetä.

Ihan hyvän tavallisen ruuan valmistukseen menee useimmiten 5-15 min, sitten se kypsyy itsekseen ihan ilman työtä ja vaivaa, ellei jollakulla ole puuhella käytössä.

Arvaa kellä on :D
Enkä mä talvisaikaan sitäkään osaa harmitella- saati kytätä koko aikaa siin vieressä.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Viestejä ja linkkiä lukematta kommentoisin että on olemassa muutakin kuin terveellinen ruoka ja einekset.
Toiset väittää tarjoavansa terveellistä kotiruokaa ja se tarkoittaa valkoista makaronia, riisiä jne.
Siihen verraten terveellinen ruoka on kallista! Minä käytän täysjyväriisiä, täysjyväpastaa, marinoimatonta kanaa, naudan paistijauhelihaa jne. Ne on kalliimpia kuin höttötuotteet.

Niitä meilläkin. Riisistä meillä ei edes erikoisemmin tykätä.
Ja silti mä väitän ettei meillä mene maltaita ruokaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Peesailen Aamuäreetä.
Ihan hyvän tavallisen ruuan valmistukseen menee useimmiten 5-15 min, sitten se kypsyy itsekseen ihan ilman työtä ja vaivaa, ellei jollakulla ole puuhella käytössä.
Enkä mä talvisaikaan sitäkään osaa harmitella- saati kytätä koko aikaa siin vieressä.
Arvelinkin että sulla on. Mutta tarkoitin, että siitä tulee sitä peljättyä lisävaivaa, kun pitää kerran puoleen tuntiin nakata sinne klapi. Ei kai kyttäilyä sentäs siinäkään.

Peesailen Aamuäreetä.
Arvelinkin että sulla on. Mutta tarkoitin, että siitä tulee sitä peljättyä lisävaivaa, kun pitää kerran puoleen tuntiin nakata sinne klapi. Ei kai kyttäilyä sentäs siinäkään.

Juu ei. Piti vaan sanoa että mulla on!

JA siis edelleen koetan hokea vaan sitä että ei se nyt sentäs mitään rakettitiedettä ole laittaa itse ruokaa.
Miten vaikeaksi sitä sitten ihmiset oikein luulee :o

Tässä hyvä nosto :saint: tuosta linkistä:

- Vähemmän tienaavat suomalaiset syövät kasviksia ja hedelmiä vähemmän. Banaanit, kaalit ja porkkanat ovat aina edullisia, joten hinta ei selitä tätä vaan kyse voi olla myös muusta, asenteista, tiedosta tai viiteryhmästä.

..että terveelliSEMPI ruokavalio ON KALLIIMPI kuin kaikki, mitä halvalla saa. Konstit on monet, jos joskus liha on rasvaisempaa, kevennetään annosta isommalla määrällä kasviksia ja salaattia. Kukaan ( tai ainakaan harva) pystyy ostamaan aina mahdollisimman vähärasvaista lihaa, joten eikös ratkaisu ole silloin syödä vähemmän ja sen rinnalla paljon ihania kauden kasviksia :)

Alkuperäinen kirjoittaja sanotaanko näin...:
..että terveelliSEMPI ruokavalio ON KALLIIMPI kuin kaikki, mitä halvalla saa. Konstit on monet, jos joskus liha on rasvaisempaa, kevennetään annosta isommalla määrällä kasviksia ja salaattia. Kukaan ( tai ainakaan harva) pystyy ostamaan aina mahdollisimman vähärasvaista lihaa, joten eikös ratkaisu ole silloin syödä vähemmän ja sen rinnalla paljon ihania kauden kasviksia :)

Sanotaan vaan, hyvin sanoitkin! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Näinpä. Harvemmin sitä kyllä kuulee väitettävän, että einesruoat olisivat halvempia, mutta kun joku täälläkin kysyy, millä pärjätään loppuviikko 10 eurolla, niin tulee listaa makaronilaatikosta ja riisipuurosta eikä todellakaan mistään kasvishöysteistä ja kokoliharuoista.

JA siis edelleen koetan hokea vaan sitä että ei se nyt sentäs mitään rakettitiedettä ole laittaa itse ruokaa.
Miten vaikeaksi sitä sitten ihmiset oikein luulee :o

Meillä ei juuri eineksiä syödä mutta ei niitä kasviksiakaan hirveästi, mutta olen onneton kokki ja mies on tätä ennen hoitanut pääasiassa sen puolen. Nyt kun olen kotona niin homma on jäänyt minulle ja yritän kyllä.. On se vaikeaa kun ei osaa! Ja kaikki tietysti tuntuu hirveän hankalalta kun ekan kerran jotain kokeilee, vaikka sitten myöhemmin kun menee rutiinilla niin tajuaa ettei se niin vaikeaa/aikaa vievää ollutkaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu miten asiaa katselee. Paketin grillimakkaraa saat alle eurolla, samalla rahalla saat puoli kiloa vaikkapa sipulia. Kaali ja porkkana ovat kyllä aika halpoja, mutta ei niitä jaksa vuodesta toiseen ja päivästä toiseen syödä. Perunassa ei ole mitään ravintoarvoa.

Miksei jaksais? Ihan yhtä lailla ku perunaa, pastaa tai leipää?

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Hintavertailussa unohdetaan aina oman työn hinta. Noiden halpojen ja vaivalloisten ruokien tekeminen vie kauheasti aikaa, vaikka kypsymisaikaa ei otettaisi huomioon.

Työn hinta lasketaan sen mukaan paljonko joku olisi kyseisestä työstä tai vastaavasti muusta samalla ajalla tehtävästä työstä maksamaan. Paljonko joku maksaa siitä että teet ruokaa itselles? Mitä tienestejä ansaitset säästämälläs ajalla jos vetäsetkin mikropitsan? Ei mitään. Työn hinta 0 euroa.

Paljonko lasket "työn hintaa" sille että siivoat kotisi?

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Rasva on melko halpaa energiaa (ja terveellistä ). :) Esim kevytjuusto ja täysrasvainen juusto maksaa saman verran, ja sama vaikka jogurttien kohalla. Rasvaisemmasta saa samalla rahalla enemmän energiaa. :)

Mutta sitten jää ne välttämättömät vitamiinit, hivenaineet, proteiinit ja hiilihydraatit saamatta.

Eipäs, kun sen rahan minkä säästää rasvaisemman tuotteen ostamalla (ei tarvi leipää lisäksi, siinä säästyy rahaa), sen voi käyttää kasviksiin. Ja lihasta tietty valitaan kans se rasvaisempi. En tarkoittanutkaan että pelkkää rasvaa söis, kuka nyt niin hullu olis. :D

Mutta noin ylipäätään en ymmärrä sitä ajattelua, että ruuan suhteen pitäis päästä mahdollisimman halvalla. Terveellisempi maksaa enempi, esim luomu.

Yhteistyössä