Terveellinen ja täyttävä aamupala??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nälkäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nälkäinen

Vieras
Mitä syötte aamupalaksi (aikuiset siis)??

Itse syös joskus puuroa, mutta en kyllä ole huomannut sillä sitä vaikutusta jota hoetaan että "puurolla jaksaa pitkälle". Nälkä tulee yhtä pian kun söisin saman määrän riisimuroja.. :(
Enkä puurokaan joka aamu maistu..

Mikä olis terveellinen, suht kevyt (juuri opettelemassa muutosta ruokailutottumuksiin, tavoitteena saada painoa reilusti pois) mut TÄYTTÄVÄ aamupala?
Lisäksi helppo tehdä, eli ihanat hedelmäsmoothiet ym. ei toimi kun on tuo pieni lapsonen jonka kanssa täytyy melko ripeästi saada evästä pöytään itsellekkin..

Tässäpä tulikin taas tämä "viljavalhe" kuinka puuro täyttää ja pitää nälän pois. Noup.

Tee munakas; 2 munaa, loraus kermaa, sekoita, mausta ja pannulle miedolle lämmölle. Päälle mitä tykkää, kinkkua, juustoa, vihannesta.

PITÄÄ nälän pitkään pois = päivän sapuskointi pienenee itsestään.

Lapsellekin hyvää jos vaan maistuu.

Munakas. Sit jos vielä jotain rasvaa ottaa lisäksi, ni eipä tule nälkä moneen tuntiin. :) Kylkisiivut on hyvä siinä, mut en tiedä onko se käristäminen kauhean terveellistä...

Eipä tuohon smootehieen mene aikaa sen enempää ailaa kuin puuroon.

Kaikki ainekset vaan sekaisin tehosekoittimeen ja parit pyöräytykset ja valmista =)

Ja tuo munakas on kanssa hyvä aamupala =)

Itse syön harvoin aamupalaa juuri herättyäni, ei maistu. Mutta jos on pakko syödä ja sillä jaksaa useampi tunti, syön esim. 2 leipää keitetyllä kananmunalla tai kinkulla + juustolla + vihanneksilla päällystettynä, lisäksi jugurttia tai viiliä. Juon tuoremehua + kahvia. Päälle vielä banaani. Tuolla jaksaa, puuro ei mullakaan pidä nälkää vaan n.tunnin päästä iskee kamala olo kun sokerit kai tippuu tjv? Sellainen kunnon yrjötys-olo ja nälkä samaan aikaan.

mulla ainakin pitää kylläisenä lautasellinen puuroa, laipää, jossa päällä juustoa tai kinkkua, kurkkua tai tomaattia. Maitokahvi, hedelmä tai kipollinen marjoja.

Mä kun aikanaan kokeilin tota puuroa aamupalalla niin tuntui ettei sillä ole mitään vaikutusta. Nyt kun olen sen reilu pari vuotta syönyt lasten kanssa sen aamupuuron (kattilan pohjalle jää aina jotain kun en mittaile määriä..) tai jogurttia ja mysliä, niin kyllä, täytyy myöntää että se saa olon hyväksi ja nälkä tulee seuraavan kerran vasta iltapäivällä (valitettavastikin, voisi sanoa..).
Ja syön puuron kanssa hilloa, tai rasvaa ja sokeria :p, hunajaa tms.

Mä kun aikanaan kokeilin tota puuroa aamupalalla niin tuntui ettei sillä ole mitään vaikutusta. Nyt kun olen sen reilu pari vuotta syönyt lasten kanssa sen aamupuuron (kattilan pohjalle jää aina jotain kun en mittaile määriä..) tai jogurttia ja mysliä, niin kyllä, täytyy myöntää että se saa olon hyväksi ja nälkä tulee seuraavan kerran vasta iltapäivällä (valitettavastikin, voisi sanoa..).
Ja syön puuron kanssa hilloa, tai rasvaa ja sokeria :p, hunajaa tms.

toki siihen puuroon pitääkin laittaa jotkain sekaan, e se muuten miltään maistukaan ja yllättävää kylä jo pinei lusikallinen hilloa auttaa siiehn etä puuro täyttää paremmin. AIKA KUMMA JUTTU

2 lasia vettä, 2 mukia kahvia ja 2-3 voileipää tai sämpylää. Voileipä voi olla tummaa tai vaaleaa, paahdettua tai paahtamatonta ja sen päällä on sitä mitä kaapista löytyy. Eli salaattia, tomaattia, kurkkua, juustoa, sienikastiketta, porkkanaraastetta, omenasosetta, karviaishilloa, banaania...

Jos pitää pärjätä pitempään niin sitten lisäksi maustamatonta jogurttia, marjoja ja mysliä.

Mä keitän aamupuuron soijamaitoon, kyllä sillä pysyy oikeasti nälkä pois pitkään...veteen keitetty voi olla vähän eri asia.

Kaurapuurossa on muuten yllättävän paljon hyvää proteiinia!

Pakastemarjoja puuroon, lasi mehua, pari voileipää margariinia ja jotain vihanneksia päällä sekä joku hedelmä vielä, niin kyllä tuollaisella aamiaisella oikeasti pysyy nälkä pois eikä vie aikaa mitenkään erityisen paljoa, kun muun valmistelee sillä välin kuin puuro on mikrossa (ja jos on niin hidas mikro kuin mulla, ehtii esim. harjaamaan hampaatkin).

Jugurtti ja marjat voisi olla se nopein vaihtoehto. Puuro on mulla kaksi minuuttia mikrossa, joten ei sekään kovin hidas ole. :) Samassa ajassa tekee tietysti pari voileipää tai smoothien. Munakas on näistä mainituista isotöisin. Itse en voisi kuvitella syöväni aamulla munakasta, nuo muut mainitut ovat vatsaystävällisempiä. Nälkää noista pitää mulla ainakin puuro parhaiten.

[QUOTE="vieras";23503348]Mulla ei mikään munakas kyllä pidä nälkää, eikä aamulla edes pysty mitään kauheaa mättöruokaa vetämään. :x[/QUOTE]

No paappa siihen munakkaaseen vaikka kinkkua täytteeksi ja muutama pekoninsiivu kylkiäisiksi.

[QUOTE="vieras";23503422]Jugurtti ja marjat voisi olla se nopein vaihtoehto. Puuro on mulla kaksi minuuttia mikrossa, joten ei sekään kovin hidas ole. :) Samassa ajassa tekee tietysti pari voileipää tai smoothien. Munakas on näistä mainituista isotöisin. Itse en voisi kuvitella syöväni aamulla munakasta, nuo muut mainitut ovat vatsaystävällisempiä. Nälkää noista pitää mulla ainakin puuro parhaiten.[/QUOTE]

Isotöisin? Munakas? Aineiden sekoittamiseen menee yhtä kauan kun mikropuuron sekoittamiseen, hautuu itsekseen miedolla lämmöllä/ virta pois kun pannu kuumentunut.

Puuron vatsaystävällisyydestä voisi väitellä täällä lopun päivää, mutta olkoon...

Jukurttikaan ei nälkää pitkään pidä.

[QUOTE="vieras";23503422]Jugurtti ja marjat voisi olla se nopein vaihtoehto. Puuro on mulla kaksi minuuttia mikrossa, joten ei sekään kovin hidas ole. :) Samassa ajassa tekee tietysti pari voileipää tai smoothien. Munakas on näistä mainituista isotöisin. Itse en voisi kuvitella syöväni aamulla munakasta, nuo muut mainitut ovat vatsaystävällisempiä. Nälkää noista pitää mulla ainakin puuro parhaiten.[/QUOTE]

eipä se puuroin keitto kattilassakaan vie kuin neintään 10 minsaa, kai sen verran nyt kaikilta aikaa löytyy

[QUOTE="vieras";23503348]Mulla ei mikään munakas kyllä pidä nälkää, eikä aamulla edes pysty mitään kauheaa mättöruokaa vetämään. :x[/QUOTE]

Ei mullakaan pelkkä "kuiva" munakas. Se tarvii jotain rasvaa kaveriksi ni sitte jaksaa.
Muutama kylkisiivu + 2 kananmunaa, ja salaattia, jaksaa helposti syödä, kun taas puuroa lautasellinen on työn ja tuskan takana saada mahtuun mahaan ja sillä ei pysy nälkä pois. Tai ainaki pitää laittaa reilu könttä voita mukaan.

joka päiväiseen aamupalaani kuuluu 1kuppi valkoista mustikka muffinin makuista teetä, 1 iso 3,3dl kuppi kahvia tilkalla maitoa, lautasellinen kaurapuuroa, skyr-vaniljarahka sekä päärynä :) näin saan puhtia päivään ja nälkä pysyy loitolla pitkään:) kaloreita aamupalasta mulla tulee n. 400kcal eli ei ees kovinkaan paljoo vaan just sopivasti et aineenvaihdunta starttaa käyntiin:)

Alkuperäinen kirjoittaja tälläintäällä;27991274:
joka päiväiseen aamupalaani kuuluu 1kuppi valkoista mustikka muffinin makuista teetä, 1 iso 3,3dl kuppi kahvia tilkalla maitoa, lautasellinen kaurapuuroa, skyr-vaniljarahka sekä päärynä :) näin saan puhtia päivään ja nälkä pysyy loitolla pitkään:) kaloreita aamupalasta mulla tulee n. 400kcal eli ei ees kovinkaan paljoo vaan just sopivasti et aineenvaihdunta starttaa käyntiin:)

Mistä tuo tee? Kuulostaa ihanalta.

Yhteistyössä