Terv.huollon ammattilaiset apuja...sydän muljuu---loma pilalla:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mintsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mintsu

Vieras
Auttakaas nyt minnuu... ollaan lomalla ja nyt koko loman ajan on aina kun olen levossa (=istuskelen, katson telkkaria, olen käymäs nukkumaan jne.) sydän muljahdellut. Mulla on joskus ennekin ollut näin, mutta ei näin usein. Kun touhuan jotain ei muljahteluja tunnu. Onko tää normaalia? Olen koko ajan huolissani tästä. Tiedän että nää on extrasystoleja mutta mistä nää voi johtua?
Olen 27 v. kahden alle 3v. lapsen äiti.

Luultavasti hyvänlaatuista lisälyöntisyyttä kuten mullakin. Ovat aika yleisiäkin, kardiologi sanoi mulle, että se on normaalia sydämen toimintaa. Niihin on olemassa lääkitystäkin, beetasalpaajaa, mutta mä en halunnut alkaa syömään niitä kun ilmankin pärjäilee. Mutta jos muljahtelut vaivaavat kovasti, niin sitten lääkityskin tulee ehkä kyseeseen.

Mulla kans muljahtelee ja tykyttää... olin asian tiimoilta sydänultrassakin jossa vaan todettiin että on terve sydän ... (no päästä ei ollukkaa puhetta hei)
Enkä halunnu lääkärin suosittelemaa beetasalpaajaa...

Tuo muljahtelu voi olla hyvänlaatuista ja johtua siitä, että ajattelet sitä.Sitä esiintyy kolmekymppisillä herkillä naisilla. Myös minulla. Mutta kaikkein viisaimman tempun teet ja lähdet käymään sydänfilmissä päivystyksessä tai jos sinua huimaa, koskee rintaan/päähän soitat ambulanssimiehet ottamaan sen sydänfilmin. Pääset huolestasi. Olethan muistanut juoda ja syödä riittävästi? Tarvitset kaliumia, suolaa, kalsiumia ym. että sydämesi jaksaisi pompotella tasaisesti. Muista, et ole höpsähtänyt -muljahtelut ovat totta. Sydänfilmi pelastaa lomasi! Tavallinen vuodeosaston sairaan/lähihoitaja voi ottaa filmin ja lähettää faxilla lääkärille jos olet nyt kaukana kaupungeista. Näin meillä korvessa tehdään. Ole huoletta. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
Tuo muljahtelu voi olla hyvänlaatuista ja johtua siitä, että ajattelet sitä.Sitä esiintyy kolmekymppisillä herkillä naisilla. Myös minulla. Mutta kaikkein viisaimman tempun teet ja lähdet käymään sydänfilmissä päivystyksessä tai jos sinua huimaa, koskee rintaan/päähän soitat ambulanssimiehet ottamaan sen sydänfilmin. Pääset huolestasi. Olethan muistanut juoda ja syödä riittävästi? Tarvitset kaliumia, suolaa, kalsiumia ym. että sydämesi jaksaisi pompotella tasaisesti. Muista, et ole höpsähtänyt -muljahtelut ovat totta. Sydänfilmi pelastaa lomasi! Tavallinen vuodeosaston sairaan/lähihoitaja voi ottaa filmin ja lähettää faxilla lääkärille jos olet nyt kaukana kaupungeista. Näin meillä korvessa tehdään. Ole huoletta. :hug:

En ole varma olenko juonut tarpeeksi... nyt kun ajattelen asiaa ei ole tullut juotua vettä niin paljoa kuin kotona ollessa. Ei mua kyllä huimaa eikä koske minnekkään. Ja alkoholia en ole käyttänyt ollenkaan kolmeen ja puoleen vuoteen (ehkä joskus pitäisi, tekisi varmaan hyvääkin pumpulle ottaa napsu sillon tällöin ;))
No katselen nyt muutaman päivän ennekuin päivystykseen menen, sillä ollaan nyt ulkomailla, ja kotiin on tarkotus lähteä tiistaina.

Kerran soitin päivystykseen tossa keväällä, kun sydän oikein muljahteli ja sitä kesti yli tunnin, sieltä sanoivat vaan että yleensä on normaalia kun olen näinkin nuori vielä. sanoi että saa tulla toki jos oikein huolestatuttaa, mutten mennyt kun ne muljahtelut loppui kuin seinään silloin.

Mulla kans muljahtelua. kerran viikossa, yleensä tulee jos nukkunut huonosti. Sydänfilmissä kävin mut sitä ei saatu sinä kiinni, siis just sillon ei muljahdellut. Hyvänlaatuista kuulema, beetasalpaaja määrättiin tarvittaessa. Mut enpä voi sitä varmaan käyttää kun teen kolmivuorotyötä, lääkäri sanoi et ei kannata ihmetellä jos sen lääkkeen jälkeen ei jaksa tehdä mitään, se väsyttää kuulema tosi paljon. Mulla muljahtelu kestää yleensä koko päivän, joskus kaksikin, ja muljahtelut tulee ihan jatkuvasti siis tuntuu et suunnilleen joka toisella lyönnillä..saas nyt nähdä miten tän kans jaksaa