terot + clomit -> seurantaultra ennen ovista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aubrieta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aubrieta

Jäsen
29.02.2008
415
0
16
Tässä keskusteluja seuranneena heräsi semmoinen kysymys, että kulkeekos se aina otsikon kaavan mukaan? Nimittäin mulle ei ole kyllä mitään ohjelmoituna semmoista, vaikka neljään kiertoon on clomit kirjoitettu... Lääkäri vaan sanoi että monisikiöraskauden riski on 5%. Pitäisköhän tässä nyt sitten ihan itse aktivoitua vai hankkia ne suomen ensimmäiset (?) seitoset??!! Hui! Jotenkin mulla on muutenkin sellainen kutina ettei tää ovuloimattomuus ole kovin syvällä mussa, jotenkin uskon että clomit tehoaa hyvinkin. Jos näin olisi, niin olisikohan sen monikkoraskauden riski sitten vastaavasti enemmän kuin keskimääräiset 5%...? Kun niillehän joiden kohdalle se osuu on se tasan 100% eikä yhtään alle...

Mulla pelkät clomit käytössä annoksella 1 tabl. kp 5-9 ja kyllä vaan gyne määräsi seurantaultran ekalle kierrolle. Hyvin oli toimineet, eikä liikaa muniksia ollut lähtenyt kypsymään. Mulla kun saatiin heti sopiva annostus niin seuraavilla kierroilla ei tarvitse enää käydä seurannassa.

Ehdottomasti kannattaisi vaatia seurantaultra, koskaan kun ei tiedä miten sun munasarjat reagoi clomeihin. Yleensä lääkärit kyllä itse sen seurannan määrääkin, mutta on niitäkin lääkäreitä paljon jotka eivät sitä määrää. Aika vastuutonta mun mielestä.

Kiitos vastauksista. Pitänee varata se ultra-aika, jotenkin "monikkoraskaussukuun" kuuluvana ei houkuttele yhtään enempää altistaa itseään kaksosille tai kolmosille kuin se on asiallisissa raameissa tarpeen..

Minulla ei ole seurantaultraa nyt määrätty. Ensin mentiin clomit+terot yhdistelmällä ja nyt pelkästään clomeilla.

Oli todella kokenut ja hyvä lääkäri. Mutta koska meillä on jo yksi clomi lapsi niin sen tietää että tämä annostus on mulle just hyvä.

Kyllä nuo lääkärit taitaa yleensä tietää milloin seurantaultra on tarpeen ja milloin ei. Ainakin jos hyvällä lääkärillä käy.

Yhteistyössä