Terolut, vuoto, mahd. raskausko??

Hei!

Onkohan kellään vastaavaa kokemusta. Mulla todettu liian lyhyt luteaalivaihe, johon gynekologi kirjoitti reseptin teroluteja, 12 päivää 1tbl päivässä, alkaen 3 pv ovulaation jälkeen.

Menkkamaiset kivut alkoivat kuten tavallista 27 kiertopv, terojen piti myöhästyttää menkkoja viikolla, joten lääkitys oli liian pieni. Lääkäri sanoi, että jos menkat alkaa liian aikaisin, seuraavassa kierrossa tupla-annos. No mun normaali kuukautiskipuja (selkä- ja vatsakipua) seurasi hyvin pientä vuotoa paperiin vesassa käydessä. Ei ollut kirkasta verta. Odotin koko illan alkamista, mutta sen kummempaa ei tapahtunut. Vessassa käydessä paperiin jäi edelleen merkkiä, että kohta vois alkaa... Aamulla testasin malttamattomana kun mitään ei tapahtunut, ja testiin tuli hyvin haalea plussa. Paniikissa sitten soitin gynelle, otanko tupla-annosta, kun menkat selkeästi yrittää puskea läpi ja keskeyttää sitten mahdollisen alkaneen raskauden. Sanoi, että voin otta tuplat. Sinäkään päivänä ei tullut siteeseen yhtään mitään, vessassa käydessä illasta jälleen vähän rusehtavaa vuotoa. No, seuraavana päivänä tuli taas menkkamaiset kivut selkään ja alavatsaan, parin tunnin päästä sitten tuli verta vessassa käydessä ja myöhemmin myös vähän siteessä. Ajattelin, että tämä oli sitten tässä...

Seuraavana aamuna, eli tänään, testasin koska kunnon vuoto ei alkanut. Sain jälleen hyvin haalean plussan. Testien välissä oli siis kaksi päivää. Siis eilisen illan jälkeen ei enää vuotoa havaittavissa (vielä!), ja olen ihan hermoraunio... Äsken tein ovulaatiotestin, joita jäänyt kaappiin ja tuli kaksi viivaa. Eikös nekin voi raskauden näyttää..? Pelottaa, jos onkin mennyt kesken ja hormonia vain on vielä hieman elimistössä, joka vääristää tuloksen.

Kuitenkin kysymys kuuluu, onko kellään ollut vastaavaa terojen kanssa? Jos, on kuinka on käynyt? Miltä tämä ylipäätään kuullostaa, voiko oikeasti vauva olla tulossa, vaikka kahteen kertaan ollut menkkamaiset oireet ja vuotoakin tullut? Harmittaa, kun en alusta syönyt tupla-annosta, olisin varmaan toinen tilanne. No, aika näyttää mitä tapahtuu... Hirvittää vaan kauheasti, että on mennyt tai menee kesken! :'(
 
Ota rauhallisesti vaan, alkuraskaudessa on normaalia jos tulee "kk-kipuja", ja vuotoakin voi olla ilman keskenmenoa. Toivottavasti pystyisit rentoutumaan, sillà tuolla panikoinnilla voi itse auheuttaa paljon enemmàn haittaa.

Onnea hailakasta plussasta, toivottavasti se sità itseààn ja pikkuisella on tarrasukat! :heart:
 

Yhteistyössä