Terolut-mimmit ja Clomittaret

Perustetaas nyt tällainen :)
Eli itse olen 23-v ja mies 24-v ja ensimmäistä lasta yritetään :) yhdessä ollaan oltu nyt päälle 2 vuotta ja omakotitalossa asutaan kahden koiran ja kahden kissan kanssa :)
ite opiskelen kätilöksi ja mies ollut kolme vuotta lääketehtaalla kierukoita valmistamassa :)

nyt menossa 2. Terokierto, kp27/29? oletetusta oviksesta dpo12. Eilen dpo11 negatiivinen r-testi, mut liian aikaistahan se vielä on :)

Tervetuloa mukaan!
 
mymosa
Huomasitko, että lapsettomuuspuolella on clomeille oma ketju? :)

Meillä mennään nyt toista yritystä clomeilla, ensimmäinen clomiyritys tärppäsi ekasta kerrasta.. Nyt en tiiä oikein mitä ajatella.
 
jee kiva kun aloitit uuden ketjun milliliina! :)
Mun mielestä on ihan hyvä niputtaa clomittaret ja terottaret yhteen tässä ketjussa kun tuntuu että aikast monet käyttää (ainakin jossain vaiheessa) niitä molempia.
Täällä nyt eka clomikuuri syöty ja kolman tuplaterokuuri alkaa loppuviikosta. Toivottavasti näillä vihdoin tärppäis!
 
mymosa
Mä muuten ihmettelen tuota, kun mulle lääkäri sanoi aikoinaan, ettei suosittele clomeja ja teroja yhteen.. ja aika moni niitä syö yhessä. Mulla on keltarauhasessa ongelmaa ja syönyt teroja lähinnä kierron käynnistämiseen.
 
mymosa sanoiko lääkäri tarkemmin miksei suosittele? Tarkoittiko yleisesti ottaen vai sinun tapauksessasi? Itsellä monirakkulaisuus on tehnyt kierrosta hiukan pitkän joten terojen tarkoitus lyhentää ja säännöllistää kiertoa ja nyt sitten sain clomit vähän buustailemaan sitä ovulaatiota.
 
En huomannut, lähinnä bumpyn ehdotuksesta perustin tämän :D

Aika jännä, en oo ite kuullutkaan ettei teroja ja clomeja kannattais käyttää yhdessä :) jos joku tietää ni kertokoon :D

Bumpy, ehkä ne nyt on tero+clomiyhdistelmä millä teillä saadaan alkuunsa söpöläinen!

omanapa, yllärinä työpäivän lomassa alkoikin sitten uusi kierto! Nyt siis kp1/27-29. ihanaa, jos kierto asettuisi tuohon. Viimeksi menis viis päivää vikasta terosta, nyt meni vain kolme. Pitänee kysäistä gyneltä, että suositteleeko hän syömään vielä tuplana vai pitääkö koittaa yhdellä terolla joku kierto tässä tulevaisuudessa.
Huomasin, et mun teropakkauksessa lukee (se tarra minkä apteekki lisää) et 1-2 tbl kierron 15.-25. päivänä. Eikö tämä kaiken järjen mukaan tee sit kuurista 11-päiväisen? hmmhmm. 10Päivää olen nyt syönyt, ehkä pitää tuokin kysäistä. Varmaan vielä kyllästyy gyne muhun ku pistän sähköposteja harva se kuukausi :D mut ei nää mun asiat kyllä käyntiä vaatisi ainakaan vielä.

Munarikas pääsiäinen toivon mukaan tulossa, ovis mahdollisesti pääsiäisen tienoolla :) haha! laskettuaika menis tammikuulle, jipii!
 
Ja siis joo onhan se järjen mukaan jos clomit saa aikaan oviksen ni sit pitäis olla keltarauhanenki loppukierrossa sit niin et sen pitäis mahdollistaa uusi kierto. Oon ite monesti kuullu et on luget tms clomien kans. Teroja ja clomeja tai jopa primoja ja clomejaki oon kuullu yhdessä syötävän. Kaipa se lääkäristäkin riippuu? Jokaisella kuitenkin varmaan oma näkemys asiasta oman kokemuksen siivittämänä. :)
 
mymosa
Ei kertonut syytä tai en muista.. mutta mulla terot on aina kierron käynnistäjänä ollut, jos on clomit ja clomien avulla saa ovulaation niin tuleehan silloin ne menkatkin jos ei ole raskaana. En ite ainakaan uskaltais ottaa teroja, ennenkuin on clomikierrosta varmistettu, ettei ole raskaana.

Tosin tällä kertaa en mene folliultraan ollenkaan vaan kp24 otetaan keltarauhaskoe ja ilmeisesti sillä katotaan riittääkö kehon oma keltarauhanen toimimaan ja oliko ovulaatio.
 
Milliliina ihmettelin samaa ku tk:n lekuri määräs terot kp 15-25. Tuntui hassulta kun ne pakkauskootkin on muistaakseni esim 30 tabl eli kolme kertaa kymmenen olisi just sopiva. :D Sitten kun se yksi tero päivässä ei riittänyt ja menin yksityiselle gynelle niin hän määräsi ne syötäväksi kp 15-24. Lieneekö taas lääkärin omista "mieltymyksistä" kyse tässä asiassa.

mymosa mulle gyne viimeksi sanoi että teroista ei ole mitään vaaraa vaikka ei huomaisikaan heti raskautta ja jatkais kuuria. Clomien kanssahan se on eri juttu ja pitää varmistaa ettei oo raskaana ennen seuraavaa kuuria.
Mites sulla muuten seurailtu clomikiertoja? ultraa siis lähinnä tarkoitin. Kun luin että ne voi aiheuttaa sitä hypertoimintaa ja sen takia pitää ultralla seurata. Mulle gyne sanoi että tuu ultrattavaks kahden clomikierron jälkeen.
 
Toisaalta nyt kun kierto jäi siihen 27 päivään, jos söisin sen ohjeen mukaan ni vois jäädä 28, mut eipä sillä päivän parin heitolla ole väliä :D

Joo kuulin mun gyneltä et välttämättä ei tarvii joka kierrossa folliultraa jos joskus clomeihin päädytään, se yks riittää katsomaan onko tarvittava vaste, eli kehittyykö follit :) sit se keltarauhashormonikoe riittääkin sen jälkeen, et onko ovis tapahtunut.

Kp3, vuodan ku seula ja kivut on karseet. Ei muistikuvaa onko ikinä ollu näin kipeet tai runsaat. Pyörrytystä oli viimeks menkkojen aikaan, sama nyt välillä. Kaipa se on vaan kiertoon liittyvä sivuoire, kun en usko et mulla niiin runsas on et hemppa tipahtais.

Täällä mies vihjailee siihen suuntaan, et syksyllä palaisin kouluun eri sukunimellä! :) ja on myös innoissaan, kun jos ovis tapahtuis ni olis suunnilleen pääsiäisen aikaan ja meillä molemmilla vapaata viis päivää, hihkaisi tajutessaan "panovapaa!" :D

Nyt pitäis koittaa orientoitua laihduttamiseen, kun itsellä ylipainoa. Josko sekin auttais sit raskaaks tulemiseen :)
 
mymosa
Meillä pitäis olla pääsiäisenä myös laatuaikaa, mutta luultavasti ovis on siinä vaiheessa mennyt.
Piti tänään tilata lisää ovistikkuja että voi alkaa ihan kunnolla dippailee pari kertaa päivään.
 
mymosa
Mä mielummin tilailen ihan noilta sivuilta joista ymmärrän jotain.. Ja niitä testejä joista kokemusta :)
Tosin r-testejä ajattelin tilata tuolta testitukusta, ihan vaan dippailun iloksi.. Kun tuolla on reilu 10 wondfoa vielä oottamassa. Ja huomenna pitäs tulla wondfon o-testejä myös.
 
ebay on tosiaan hyvä! Tosin kerran tilasin jotain tooosi halpoja testejä Kiinasta ja en suosittele. Välillä kyllä näyttivät ihan järkeviä viivoja mutta välillä miten sattuu. Epäilytti kun pakkauksessa ei ollut expiration-päiväystä, ei erämerkintöjä eikä oikein mitään. Mitä lienee tikkuja. Seuraavaksi tilasin One Step -liuskoja jotka tulivat UK:sta ja niissä on kaikki tarvittavat merkinnät, päiväykset ja FDA-approved. 30 kpl raskaus- ja/tai ovistestejä maksoi jotain kympin paikkeilla :)

Koitahan jaksaa kipuines milliliina! Muistaakseni ekan terokuurin jälkeen mulla ei kuukautiset olleet sen kivuliaammat mut se ovis... auuuuts!!! Ja mulla myös ois kyllä tarvetta laihdutella. Tuntuu aika monella vauvakuume-palstalla olevan, eli kertonee jotain siitä kuinka ylipaino saattaa vaikeuttaa raskautumista : / Ei muuta ku kaappi täyteen porkkanoita ja lenkkarit naftaliinista! :vampire:

mymosa onko clomit sulla aikaistaneet ovulaatiota? Tai missä vaiheessa kiertoa se on tietääksesi tullut? Mua ihmetyttää kun viime kierroissa oon ovuloinut siinä kp 15-16 aikana, mutta nyt tuntuu siltä et se tais mennä jo, nyt kp 13. Tosi paljon tuntemuksia munasarjan kohdalla jo siinä clomikierron lopussa, about kiertopäivinä 9-11. Tikkuihinkin sain jo vahvoja viivoja ja nyt tänään haaleampaa. Mietin että onko se ovis tullut jo clomikuurin aikana tai heti loputtua vai aiheuttaako se kuuri vaan niin paljon noita tuntemuksia et luulen niitä ovulaatioksi.

Jännä muuten että gyne ei puhunut mistään folliultrasta. Sanoi vaan että kun toinen clomikuuri on ohi niin tuu tsekattavaks mut ei edes määritelly ajankohtaa sen tarkemmin. Kai se tarkoitti että heti sitten clomikuurin päätyttyä.
 
Viimeksi muokattu:
Mymosa, eiköhän siellä se plussa vielä pärähdä ovistestiin :) tsemppiä!

bumby, joo kyl sen on huomannu mikä merkitys painolla on... alipainokin vaikuttaa. Jostain pitäis vaan saada motivaatiota lisää vielä :D ja vaakaan hankkia patterit! ovisplussaa sinne puhaltaen!

tänään itsellä kp5, täti pakkas kamansa ja häipyi kipuineen, onneksi. Neljä päivää kesti vuoto niinku viimeks, alko ku tyhjästä ja päätty ku seinään. Kokematon runsaiden menkkojen kans ku tulee melkeen kerran päiväs suojien yli :/
 
mitäs tänne kuuluu? Itsellä jännäpäivät menossa. Clomit vissiin aiheuttivat oikein vuosisadan oviksen kun olin niin kipeänä et harkitsin jo päivystykseen lähtöä. Heti oviksen jälkeen alkoi kivut sit häipyä. Kyllä siellä nyt ainakin viis munaa irtos ;) Nyt menossa dpo... ööh... oiskos 6.
 
Tsemppiä jännäpäiviin bumpy! :) hyvä et clomit on auttaneet edes johonkin ;) toimivat sit niinku pitääkin. Tikutitko?

täällä kp16 ja ovistestit ei näytä mitään. Kp 13 ja tänään ollu jotain viivanhailuraa mut neki tietty negaa. Laitoin gynelle sähköpostia aamusta, ja ensi kierrossa sitten astun clomien maailmaan todennäköisemmin! :) kaksi kiertoa kun mennyt ilman plussaa ovistestiin ni nyt sit seuraava askel. Onneks on luottogyne <3 Pakkaillut olen kun ranskaan lähtö ylihuomenna, jännää! Opinnäytetyötä pitäis esitellä tänään, jänskättää sekin hieman :)
pääsiäinen pihanlaiton merkeissä, ihanat säät hellineet. Miehen kans riitoja, onneks saatu sovittua... tissit on ollu herkät nyt parina päivänä - ei oo aiemmin ollu täs vaihees kiertoa. Terolutit aloitin eilen. Näillä mennään^^ ei kyl oo olo et tulis plussaa äitienpäivänä, mut jos se ovis onkin ollut salakavala - kp12 niin mieletön nipistys vasemmalla alavatsalla et olisin voinu lyödä pääni pantiks, mut testit ei näyt mitään :/
 
Heissan ! Täältä hyppää mukaan uusi jäsen :wave: ite mennää kp10 ja kolmas (ja toistaiseksi viimeinen) terokuuri alkaa siis sunnuntaina. Mulle määrättiin ne, koska nuvaring-ehkäisyn jälkeen kierto oli aivan rullalla, about 5 kuukautta olivat menkat kokonaan pois! Oon aivan pihalla kaikkien Teidän käyttämien lyhenteiden kanssa enkä muutenkaan tiedä oikein mitään ovulaatioista sun muista, mutta kyllä tässä vajaa vuoden (vauvan yrittämisen) aikana on jotain oppinu! :saint: tänään luulin tikuttaneeni oviksen mutta en oikein meinaa uskoa että pitää paikkaansa, kun eikö kp10 oo aika aikaista? viime kierto oli kyllä vaan 24 päivää :eek: kertaakaan aiemmin en oo saanu ovista kii, en tiedä oonko ees ovuloinu. Helvetin ehkäsyt ku pistää kropat aivan sekasin... :headwall:
 
Tervetuloa sassa! Kp10 ei ole liian aikaindn ovulaatiolle varsinkaan jos sun kierto on siinä 24 paikkeilla :) oviksen jälkeen alkaa luteaalivaihe kierrossa, jonka pituus olis optimaalinen ku olis 14päivää :) eli siis juurikin ajallaan :)
Dpo= days post ovulation eli lasketaan niin et ku plussa tulee ovistestiin on dpo-1, seuraava päivä tapahtuu ovis (24h plussan jälkeen suunnilleen) ja sit siitä eteenpäin :)

Tänään gyne laittaa mulle clomireseptin mut haen ne vasta palkkapäivänä :D ehtiihyvin vast sillonkin kun näillä näkymin pitäis alkaa uus kierto 4.5 :) huomenna lähtö ranskaan :)

Ovistestiin ei sit viivaa tullut, eilen eli kp16 oli sekä aamulla että illalla viivanhailuraa mut ei kyllä oo positiivista nähnytkään. Clomifen (ovulaatioinduktori) tulee siis tarpeeseen :) nyt siis kp17, ja oottelen seuraavaa kiertoa ku kuuta nousevaa :)
 
Voi kiitos milliliina! oon aina miettinytkin mitä toi dpo tarkoittaa ja päätellyt vaan että jotain tuollasta! mä ostin joku aika sitte clearbluen ovistestin ja tnä tikutin aamulla ja tikku hymyili takas :D en vaan meinaa millään uskoa, kun on 8kk tikuteltu säännöllisen epäsäännöllisesti ja koskaan ei oo vielä näyttänyt edes mitään haamuviivaa..

Ooh Ranskaan, sielä on varmaan muutakin ajateltavaa kun nää menkat ja ovikset ja vauvat ja clomit ja ja ja ... mukavaa reissua ! :wave:
 
tervetuloa ketjuun Sassa7! :flower:
Mahtavaa että bongasit oviksen ja toivotaan että myös tärppäsi!!

Milliliina oi Ranskaan olen niin kade =) Oikeastaan milä tahansa reissu ois niiiin ihanaa, sais ajatukset vähän muualle näistä hormoneista!
On muuten ihan hiton kalliita noi clomit!! Apteekista ku hain terot ja clomit ni lasku oli sellasta 86e, meinasin pyllähtää lattialle... Ja aika "ovelaa" ettei kuulemma ole enää pienempää clomisatsia kuin 4 kk eli 20 tbl. Noh, toivon mukaan ei toista tommosta laskua tarvitse enää maksaa.
Niin ja unohdin vastata viime viestisi kysymykseen, eli kyllä tikutin oviksen tässä kierrossa kp 17. Eikä ois kyl tarvinut tikutella kun olin niin kipeä etten meinannut pystyy kävelemään... yöllä tunsin oikein "repäisyn" oikealla puolella ja sit kaikki kipu alkoikin katoamaan. Taisin siis oikeesti tuntea sen irtoamishetken, believe it or not :O
Ja nyt jänskättää... Tietty ku on tommonen superovis niin toiveet nousee pilviin. kaikenmaailman pieniä oireita olen kokevinani, mutta what else is new... :D nyt dpo 9. Ylihuomenna miehen synttärit ja ois aika mahtavaa saada plussa testiin sinä päivänä. Mutta aika hatara on usko tällä hetkellä...

Mulla tosiaan noi clomit aiheutti paljon kipuja, mikä oli vähemmän mukavaa :( heti siitä noin kp 9 alkaen munasarjat kipuilivat ihan uudella tavalla ja pelkäänkin, että siellä tapahtuu sitä hyperstimulaatiota (vai mikä se nyt oli) ja munikset kipuilee kasvaessaan. Onneksi oviksen jälkeen kivut helppasivat mutta lkukierto oli kyllä yhtä tuskaa. Toivottavasti vain eka clomikierto oli tällanen kun on kropalle niin uutta,
 
  • Tykkää
Reactions: Anmara

Yhteistyössä