Terolut-lääkkeen sopimattomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wanda68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wanda68

Vieras
Onko kellään käynyt niin, että Terolutit eivät olisi sopineet jostain syystä? Mulle niitä määrättiin, koska kuukautiskierto on aika lyhyt 22-27 vrk ja lääkäri epäili etten välttämättä ovuloi?? Olen syönyt pillereitä kaksi kiertoa ja ekalla kierrolla oli yhtenä päivänä tuhruvuotoa ja kuukautiset alkoivat päivän kuluttua terokuurista. Toisella kertaa oli taas yhtenä päivänä tuhruvuotoa ja kuukautiset alkoivat jo samana päivänä, kun otin viimeisen pillerin. Luultavasti jätän nämä pillerit jatkossa ottamatta, kun mielestäni kuukautiskiertoni on ainakin joskus riittävän pitkä ovulaatiota ajatellen (pesu:n sivuilla lukee, että jos kierto alle 21 vrk, niin silloin ei tod.näk. ovuloi). Ennestään meillä on yksi lapsi.

Missä vaiheessa kiertoa olet Teroja alkaunt syödä?

Mulla yleensä menkat alkaa viimeisen tabletin jälkeen (viimeistään) ja aloitan syömisen kun ovulaatio on mennyt (tikuttamalla tarkkailtu)

No se gyne käski ottaa niitä kierron 15-24 päivänä ja eka kierrossa oli päivä väliä viimeisestä terosta kun kuukautiset alkoivat. Nyt tässä jälkimmäisessä tuli kierron pituudeksi vain 23 vrk, kun joskus olen "luomusti" päässyt tuohon 27 vuorokauteen.

Tarkistettiinko sun ovulaatioajankohtaa sitten jollain tapaa vai mistä lääkäri päätti tuon 15 päivästä alkaen. Jos ovuloitkin vaikka jo esim. 10 k-päivänä niin sittenhän tuo vuodon alku osuisi ihan ok?

Teroluthan on keltarauhashormonia, sitä mitä elimistökin tuottaa oviksen jälkeen et sinällään kai lääkkeen sopimattomuus on harvinaista, kai?

Yhteistyössä