Terolut-kuurin jälkeen edelleen puuttuvat kuukautiset ja yllättäen ovulaatiotestiin plussa. Onko vastaavasta kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rozali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rozali

Uusi jäsen
01.12.2012
6
0
1
Hei kaikille :). Uusi kuumeilija ilmoittautuu joukkoon mukaan.
Olen keskusteluja seurannut jo jonkin aikaa ja huomannut että tämähän on suorastaan koukuttavaa :D. Aamulla ensimmäisenä ja heti työpäivän jälkeen pitää tulla katsomaan mitä ihmisille kuuluu ja mitä uutta on tapahtunut. Jännännyt olen monien teidän puolesta piinapäivillä ja iloinnut jokaikisestä plussasta mitä sieltä on putkahtanut :). Lisäksi monen moniin mieltä askarruttaviin kysymyksiin olen täältä vastauksia löytänyt. Aivan mahtava foorumi siis!

Nyt sitten rohkaistuin itsekin rekisteröitymään, kun ajattelin, että täältä ehkä joku on saattanut joskus olla vastaavassa tilanteessa ja osaisi kenties auttaa :).

Nimittäin sain viime gynekäynnin(17.11) yhteydessä Terolut kuurin (jo toisen kerran tänä syksynä) käynnistämään kuukautiset. Ennen tätä syksyä ollut kuitenkin melkein säännölliset, mutta lyhyet (19-24) kierrot. Kävin siis kp 33 ja ultran mukaan limis todella ohut ja kuukautisia olisi siis saanut odotella tovin jos toisenkin ja siitä syystä Tero-kuuri. Siispä söin kuurin 3kpl/pvä / 7 pvän ajan. Viimeisen teron otin viime sunnuntaina (23.11).
Nyt on kuukautisia odoteltu, mutta ei ole näkynyt :/.

Päätinpä tänään aamulla sitten varmuuden vuoksi tehdä raskaustestin (Pregcheckin liuska) jota kurkin ekan minuutin ajan eikä siihen mitään ilmestynyt. Noin 30 minuutin kuluttua olin heittämässä testiä roskiin kun huomasin siinä jotain pientä viivan näköistä. En osaa sanoa onko edes väriä mutta ainakin viivan paikan näkee. Tolla ei kai kuitenkaan kovin merkitystä kun noin pitkään testiajan jälkeen tuli..

Mutta, teinpähän sitten huvikseen vielä ovulaatiotestin ja sehän näyttikin vahvaa positiivista. Sen verran taustaa voisin vielä kertoa että syksyllä kun aloin tikuttamaan ovulaatiota, niin en koskaan aiemmin ole vielä plussaa bongannut.

Kysymykseni kuuluukin, että onko kellään teistä käynyt samalla tavalla, että Terolutit eivät olekaan käynnistäneet kuukautisia vaan onkin tullut ovulaatio? Vai voisiko olla, että Terolut vaan jotenkin vääristää ovistestin tulosta?

Pahoittelen pitkää ja varmaan melko sekavaakin sepustusta, mutta olispa kiva jos joku heittäisi kokemuksia tai vaikka muuten vaan mielipidettä/näkemystä kehiin :).

Itselläni on kokemusta siitä, että Terolut kuurin jälkeen pamahti plussa :) Oli mennyt taas useampi kuukausi ilman menkkoja ja gyne antoi terot, joita sen yhden kuurin otin. Ihmettelin, missä vuoto viipyy ja olin todella huolestunut. Tein sitten noin viikon odottelun jälkeen raskaustestin, johon piirtyi heti vahva plussa :) Voisiko ovulaatiotesti sinulla näyttää jo raskauden, jos kuitenkin roskishaamu tuli r.testiin?

Oi, sulla kääkkis kävikin ihan mahtavasti :) !

Kävi mulla tuo ekana kans mielessä, mut sen tehdyn ultran takia en kuitenkaan uskonut että mahdollisuudet olis kovin korkeella. Lisäksi eilen ja tänään ovistestin viivat on lähteneet haalistumaan joten taisi olla puhtaasti ovulaatio kyseessä. Mutta siis hirveen iloinen olen siitä ovulaatiostakin, että se tuli kuin tulikin ilman avustusta. Toiveet on siis kovat, että jospa siitä nyt tärppäis :).
Lääkärin määräämät clomit nimittäin on kaapissa odottelemassa kp 5-9 varten, mutta toivon kovasti ettei niitä tartteis :)

Mulla oli puoli vuotta terot 1/pvä..just lopetin viimeisen kuurin.Menkat tuli aina 2-3 pvää vikasta pilleristä.Raskaaksi en ole tullut eikä oviksesta varmuutta kun pco saattaa sotkea ovistikun tuloksia..

Mä kans aiemmin syksyllä sain tero-kuurin kun kiertopäivät huiteli jo yli 50 ja silloin söin 2tabua / 10 päivää. Menkat alkoi heti viimeisenä teropäivänä tiputtelulla ja 3 päivää kuurin jälkeen sitten kunnon vuodolla.
Sit välissä oli yks tosi lyhkänen kierto ja nyt taas oli kp 33 menossa kun gyne märäsi tän kuurin. Lisäksi sain clomit koska kiertojen pituuksien + omien tuntemusten ja verikokeiden perusteella ovulaatiota ei tapahdu. Oon myös elokuulta alkaen tikutellut ovista, useammallakin eri testimerkillä ja koskaan ennen en ole positiivista tulosta saanut.
Nyt sitten jännäilen, että tuottaisko tämä ovulaatio tulosta ja ettei ehkä sittenkään tartteis noita clomeja ees aloittaa. Mut samalla pelkään että sieltä ne menkat kohta kuitenkin alkaa kun niin ilkeesti alavatsaa on kouristellut eilen ja tänään :/.

Mut huomasin tuosta toisesta ketjusta, että sulla on jännäpäivät parhaillaan menossa. Jospa sulle sieltä plussa pamahtais, vaikka sitten vimosen terokuurin kunniaks :). Mä pidän sulle peukut ja varpaatkin pystyssä!!!

Yhteistyössä