Terolut kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plussahaave
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plussahaave

Vieras
Hei!

Jätin ehkäisyn (Nuvaring) pois kesän alussa. Toiveena siis ensimmäinen lapsi. Ehkäisyn poisjätön jälkeen kuukautiskierto on ollut aivan sekaisin. Sain lääkäriltä nyt Terolut kuurin kierron käynnistämiseksi ja tasaamiseksi. Kysyisin nyt muiden kokemuksia Terolutista? Sivuvaikutuksia? Miten vaikuttanut kuukautiskiertoon? Onko vaikutuksia ovulaatioon tai raskaaksi tulemiseen?

Paljon kiitoksia! Hämmennys asian suhteen painaa mieltä:)

Kun lopetin e-pillerin 10 vuoden käytön jälkeen, kierto heitteli miten sattui ( kierto 40+). Sain avuksi Terolutit, joita käytin aika kauan (muistaakseni 8 kk). Jo muutaman kierron jälkeen ovulointi pelasi jne ja nyt olen ollut ilman teroja n. 4 kk, kierrot ovat pysyneet hyvin kurissa.

Terolut sinänsä ei auta ovuloimattomuuteen, mutta kuten minun tapauksessani säännöllityneet kierrot opastivat elimistön toimimaan oikein. Usein ne siis auttavat sillä tavalla. Jos ovuloinnissa on enemmän vikaa, tarvitaan sen tueksi muu lääkitys (esim. clomifenit). Terolut on kuitenkin mieto lääkitys ja siksi helppo tapa aloittaa hoito.

Meillä takana yritystä yli vuosi, kaikki tutkimusten mukaan ok, mutta ei vain osu kohdalleen. Meillä terolut ei siis auttanut itse raskautumiseen.

Hei!

Kiitos vastauksesta! Toivottavasti saisi nyt Terojen avulla kuukautiskierron kuriin ja sitä kautta pääsisi myös plussatoiveiden pariin.

Tsemppiä ja onnea lapsen hankintaan myös sinulle!