terkkarille menossa ehkäisyasioissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piisu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piisu"

Vieras
..huomenna.. kävin sielä jo kaks viikkoa sitte juttelemas vaihtoehdoista jotka on minipillerit, h-kierukka tai kuparinen. Mun piti tässä kahden viikon aikana miettiä mitä noista mä haluan kokeilla.. no olen miettinyt ja etsinyt tietoja noista kaikista mutta en edelleenkään tiedä mitä mä haluaisin/uskaltaisin kokeilla.... minipilleriä oon joskus syönyt ja ne oli ihan hirveät olisko ollu joku crazet vai mikä lie.. kierukka taas tuntuu niin kauhean pelottavalta vaihtoehdolta ja on sika kalliskin...

Cerazette se on ei sopinut mullekaan. Kokeile jotain toista minipilleri merkkiä esim mini-pill tai microluton. esim microlutonissa on samaa tököttiä mitä hormonikierukassa.

Olen kokeillut kaikki eri merkit minipillereistä, yhdistelmäpillereitä en saa auraoireisen migreenin vuoksi. Mikään ei ole sopinut, oireina: jatkuvaa tiputtelua, hirveä akne yms.. Otin kuparikierukan 9kk sitten ja olen ollut erittäin tyytyväinen!!! Laittaminen sattui jonkun verran, muttei "liikaa", kk-vuodot nyt suht runsaat, muuten kaikki vallan mainiosti. Kierukka maksaa itsensä takaisin jo vuodenkin käytöllä. Tietysti on olemassa se riski, ettei kierukka sovikaan ja sitten rahat ovat menneet hukkaan.
Hormoonikierukka on kalliimpi, mutta silloin myös vuodon pitäisi olla erittäin vähäistä. Useimmille sopii hormoonikierukka, vaikka minipillereistä tulisikin haittaoireita. Kierukan hormoonivaikutus on niin paikallinen ja määrä vähäinen.