Terkka ei suositellut influenssarokotetta

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kävin tänään pojan kanssa 1 ½ v. neuvolassa ja kyselin samalla siitä influenssarokotteesta. Kerroin, että en pojalle sitä sen takia ottanut kun on perusterve ja kotihoidossa.

Ei terkka suositellutkaan koko rokotetta ja kertoi, että aika vähän sitä on otettu loppujenlopuksi.
Oletteko te muut ottaneet alle 3 v. lapselle tuota rokotetta? Ja tuliko mitään sivuvaikutuksia?

Silloin kun poika oli vauva niin kyselin neuvolalääkäriltä sitä rotarokotetta mutta ei suositellut sitäkään. Kuulemma vain lapsille joilla on joku perussairaus niin kannattaa ottaa. :p

Jännää miten nykyään pitäisi lapset rokottaa ihan kaikkea vastaan. Vastustuskyky katoaa kokonaan...

Näin meillä pohjoisessa :)

meillä näin..
meillä taas terkka oli "kärmeissään" kun ilmoitin etten halua, perusterveelle, 1,5v. pojalleni rokotetta.
Äitini, joka on monenkymmenen vuoden kokemuksen omaava sairaanhoitaja, sanoi että ei ole välttämättä hyväksikään ottaa rokotetta pikkuiselle jonka immuniteetti vasta on kasvamassa. ja että kyseinen influenssarokote suojaa vain ja ainoastaan sitä yhtä asiaa vastaan, eikä suinkaan mitään muuta.

tipi
Meillä taas terkka nimenomaan suositteli influenssarokotetta 7kk ikäiselle vauvallemme. Minä en olisi sitä ilman suositusta ottanut, koska vauva on kotihoidossa ja terveenä ollut. Jälkitaudit vain kuulemma voivat olla niin vakavia, että rokote kuulemma kannatti ottaa vauvalle.

kaisuli
Samaa mieltä! Sitä paitsi tutkimuksen mukaanhan alle kaksivuotialle ei ole tuosta influessanrokotteestakaan lumelääkettä kummempaa hyötyä. Kyllä lapsen pitää jostain vastustuskykynsäkin hankkia, sairastamatta ei voi kokonaan olla tai lopulta vasta sairaaksi tuleekin. Itse en ainakaan rokota vesirokkoa, influenssaa ja rota-virusta vastaan..

nou
... pari kk sitten kävin pojan kanssa 2 vee neuvolassa, enkä halunnut rokotetta. Eikä ollu neuvolatäti sitä ees esille valmiiks ottanu ku aavisteli mitä mieltä oon "ylimääräisistä" rokotteista. Sano vielä ettei perusterveelle lapselle influenssa oo vaarallinen ja olis hyvä vähän vaikka sairastaakin näitä tavallisempia tauteja...

Jep, meillä jätettiin kanssa ottamatta 1 v 5 kk pojalle, joka on perusterve ja kotihoidossa. Varmaan jos olis päivähoidossa, niin olis otettu, mutta nyt ei nähty tarpeelliseksi. Ehkä sitten harmittlen, jos poika tuon influenssan kuitekin saa, mutta kasvattaapahan sitten omaa vatustuskykyä. Jotenkin en vaan kannata rokotteita joka juttuun. Muuten rokotusohjelman mukaiset rokotteet on otettu, mutta tästä kieltäydyttiin. Täällä tuli postissa valmis varattu aika rokotteen laitolle. Terkka kyllä useammasti sitä kuitenkin tarjosi, kun soitin kieltytyäkseni, mutta ei ollut kyllä "käärmeissäänkään".

vieras
Meillä otettiin sekä 1,5 -vuotiaalle että 3,5-vuotiaalle. Lääkäri totesi suosittelevansa tänä vuonna, koska odotettavissa on viime vuotta ärhäkkäämpi influenssakanta.

äiti
Meille lääkäri suositteli 2,5 vuotiaalle rokotuksen ottamista.
On aina kuulemma antanut omillekin lapsilleen koska jälkitaudit ovat hengenvaarallisia. Tosin myös myös joillekin lapsille itse rokote on hengenvaarallinen mutta pienemmässä mittakaavassa...

Miima
Pojalle 1v 9 kk otin rokotteen, koska poika on hoidossa. Olen myöskin yksinhuoltaja ja mulla ei ole varaa jäädä koulusta kauheen usein/pitkäksi aikaa pois ja jospa näin yhdeltä taudilta edes säästyis

Yhteistyössä